וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופאי טעה: תרד מאוד בריא, אבל לא לשרירים

1.4.2015 / 7:00

עלים ירוקים, כבר מזמן הוכחו כבריאים ויעילים אפילו למניעת מחלות. מחקר חדש מצא כי צריכה יומית של תרד מונעת הידרדרות מנטלית של המוח, והופכת אותו צעיר בכעשור

סלט תרד טורקי. אפיק גבאי
מחזק גם את המוח/אפיק גבאי

פופאי אומנם ניסה לשכנע אותנו כשהיינו ילדים שכדאי לאכול תרד כי זה טוב לשרירים, אבל מחקר חדש מצא שהעלים הירוקים תורמים בעיקר למוח. חוקרים מאוניברסיטת רש בשיקאגו מצאו כי אכילה של שתי מנות תרד, קייל או כרוב ביום, סייעה לאנשים מבוגרים לעצור את ההידרדרות ביכולות הקוגניטיביות שלהם, סייעה במניעת דמנציה (שיטיון) וגרמה למוח להיות צעיר יותר בכ-11 שנים.

החוקרים בחנו כ-950 אנשים שהגיל הממוצע שלהם היה 81 לאורך תקופה של כחמש שנים. במהלך התקופה דיווחו הנחקרים על צריכת המזון והמשקאות היומיומיים שלהם בשאלונים מפורטים שמילאו בתחילת המחקר ומספר פעמים במהלכו. הממצאים, שיוצגו בקרוב בכנס של האגודה האמריקאית לתזונה (ASN), הראו כי בקרב אלה שהתזונה שלהם הייתה משופעת בעלים ירוקים, גיל המוח היה צעיר יותר בכעשור. גם לאחר שמשתנים אחרים, כמו היסטוריה של מחלות משפחתיות, עישון, מין והשכלה נלקחו בחשבון, אלה שאכלו יותר עלים ירוקים, עדיין תפקדו טוב יותר.

תרד. ShutterStock
זמין ולא יקר. הדרך הכי פשוטה לשמור על המוח/ShutterStock

זו הפעם הראשונה שמחקר קושר בין ויטמין K, המצוי בעלים ירוקים ובשמנים צמחיים, ומסייע בעיקר לתהליכי קרישת הדם, לבין שמירה על תפקוד מוח בריא. החוקרים מאמינים כי לא רק לויטמין k, אלא גם ללוטאין, בטא קרוטן, ויטמין B9 וחומצה פולית יש השפעה על תוצאות המחקר.

"איבוד הזיכרון הוא אחד מהחששות הגדולים ביותר של אנשים שמתבגרים", הסבירה מרתה קליר מוריס, עורכת המחקר ל- science daily, והוסיפה כי "הממצאים של המחקר מראים כי יש דרך פשוטה, זמינה, לא יקרה ולא פולשנית, להגן על המוח ממחלות כמו אלצהיימר".

עוד בנושא:
לא רק למוח: תרד גם טוב לעיניים
עלים ירוקים מונעים כאבי ראש
6 דרכים טעימות לשמור על המוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully