פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      למנוע את כאב הראש הבא

      כמעט כולם סובלים מכאב ראש לפחות פעם בשבוע, ולפעמים נראה שזו גזרה שאי אפשר להתחמק ממנה. אבל זה לא נכון – אכילת מזונות מסוימים והימנעות מאחרים עשויה למנוע את הכאב הבא

      סלט ירוק במסעדת עזיזה (יח"צ , דניאל לילה)
      עלים ירוקים יעשו לכם טוב (צילום: דניאל לילה)

      יש הרבה סיבות וגורמים לכאבי ראש. מתח נפשי וחרדה הם השכיחים ביותר, אך גם אלרגיות, חוסר איזון הורמונאלי, הפרעות עיכול, הפרעות בניקוי הגוף מרעלים, רמה נמוכה של סוכר בדם, עייפות כללית, חוסר שינה וחומרים לא בריאים כמו קפאין ואלכוהול – אשמים בחלק מכאבי הראש שלכם. גם חסרים תזונתיים ועישון (שמדלל את רמות הוויטמינים בגוף ויוצר עומס על מערכות הניקוי) מהווים גורם להתפתחות של כאבי ראש. כך גם בעיות ראייה, כאבי שיניים, דלקות אוזניים ועוד.

      עוד בוואלה! בריאות:
      8 דרכים טבעיות להתמודד עם בטן כואבת
      אגוז מוסקט במקום אקמול? משככי כאב טבעיים
      אוכל שחורות: 12 מאכלים שחורים ובריאים

      הבשורה הטובה היא שאת רוב כאבי הראש אפשר פשוט למנוע, על ידי זיהוי הגורם לבעיה. אבחון הגורם לבעיה כולל מעקב אחר התזונה, אורח החיים ותפקוד מערכת העיכול. זאת בנוסף, כמובן, לבדיקות רפואיות כלליות. בשורה טובה נוספת היא שגם אם לא הצלחתם למנוע את כאב הראש, אפשר להקל עליו בעזרת שיטות טבעיות.

      ראש בריא: כך מונעים

      1. על מנת למנוע כאבי ראש רצוי לעבור לתזונה מלאה (לחם מלא, אורז מלא), להימנע ממזונות אלרגניים (כמו גבינה צהובה ושוקולד) וממזונות ממכרים שמשבשים את מאזן הסוכר בגוף (כמו סוכר לבן). בנוסף, חשוב להקפיד על תזונה עשירה בנוגדי חימצון, שכן הם מנטרלים את הרעלים בגוף.

      2. חשוב לאכול כמות מספקת של סיבים תזונתיים כדי למנוע עצירות, שעלולה לפגוע בתהליך ניקוי הרעלים מהגוף. עודף של רעלים בגוף מגביר את הסיכון לכאב ראש.

      3. חשוב לאכול ארוחות קטנות ולהימנע מארוחות גדולות שמכבידות על הגוף ופוגעות באיזון רמות הסוכר בגוף.

      4. חשוב לשלב בתזונה מזונות המכילים מגנזיום, כמו עלים ירוקים, סויה, אגוזים ונבט חיטה. למגנזיום השפעה על הרחבת כלי דם, ולכן הוא יכול לעזור במקרים של מיגרנות.

      5. דגי מים קרים מכילים אומגה שלוש, שהן חומצות שומן חיוניות ששומרות על תאי העצב ומפחיתות רמות דלקת בגוף. לכן אכילה של דגים עשויה לסייע במניעת כאבי ראש.

      6. חשוב לשתות מספיק מים. מים עוזרים לניקוי הרעלים מהגוף.

      7. רצוי להימנע ממזונות המכילים טירמין או פנילאלנין, הגורמים בשכיחות גבוהה לכאבי ראש. המזונות העיקריים בהם מצוי טירמין הם גבינות, שוקולד, פירות הדר, קפה, פרוסות בשר קר, דגים מעושנים, משקאות אלכוהוליים, נקניקיות וחומץ. המקורות לפנילאלנין הם מונוסודיום גלוטומט (המצוי באבקות מרק), ואספרטהיים וניטריטים המצויים בבשר מעובד, במיוחד בנקניקיות.

      8. מאכלים נוספים שעלולים לעורר רגישות או אלרגיות, הם חיטה, חלב פרה, שומשום וביצים. מומלץ להימנע מהם.

      9. רצוי להימנע מלאכול מזונות המכילים סוכר לבן, שגורם לרמת הסוכר בדם לעלות בצורה חדה ואז לצנוח בפתאומיות, ובכך גורם לעיתים קרובות לכאבי ראש.

      מה קורה לגוף אחרי שנה בלי סוכר?

      סובלים מכאבי ראש חוזרים? הנה כמה טיפים

      ניקוי כללי:
      תכנית לניקוי הגוף מרעלים יכולה מאד לעזור במקרים של כאבי ראש בלתי מוסברים החוזרים ונשנים. לא יודעים איך להתחיל בניקוי? הנה תכנית 12 ימים שתעזור לכם.

      תוספי מזון:
      ישנם תוספי מזון שיכולים לעזור ולשפר את כאבי ראש, כמו נטילה של מגנזיום. גם ויטמין הריבופלבין B2 יכול לעזור במניעה של כאבי ראש. ויטמין B6 - שמעורב בייצורם של מתווכים עצביים כמו סרטונין – עוזר אף הוא.

      צמחי מרפא:
      חרצית ריחנית יעילה במניעה של כאבי ראש. אשבל - צמח נוגד עוויתות המעודד זרימת דם למוח - יעיל במניעה ובטיפול בכאבי ראש. תמצית פרחי באך מקלה על התמודדות עם גורמי לחץ או חרדה, ובכך טובה למניעת כאבי ראש. ורבנה רפואית עשויה להרגיע כאב ראש קיים.

      פינוקים:
      נשמו נשימות עמוקות לצורך אספקת דם טובה אספקת חמצן מיטבית לתאי הגוף. חליטה של תה פסיפלורה, תה רוזמרין או תה מיורן יכולה לעזור במקרים של כאבי ראש הנובעים ממתח ומלחץ.

      גם טיפולי מגע כמו עיסוי ורפלקסולוגיה יכולים לעזור במקרים של מתח. עיסוי הרקות בקרם המבוסס על שמן לבנדר ושמן מנטה מסייע בהפגת כאב ראש הנובע משרירים מתוחים.

      עדי גולדנברג היא נטורופתית N.D ובעלת קליניקה לנטורופתיה

      פורסם לראשונה ב-30.06.2014