וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרחים שמעוררים את כוח החיים

עדן פלד

18.3.2014 / 9:32

ד"ר אדוארד באך השאיר אחריו 38 תמציות שנועדו לרפא מצבים גופניים ורגשיים שונים. ממה הן עשויות, מהו תדר, ואיזו תמצית היא הפתרון לקרייריסטים שעובדים מבוקר עד ליל?

תמציות פרחי באך. ShutterStock
תמציות פרחי באך/ShutterStock

תמציות פרחי באך הן 38 תמציות שמקורן בפרחים שזוקקו במים טהורים וייעודן לרפא מצבים רגשיים שונים. ד"ר אדוארד באך (1936-1886) היה רופא והומאופת שחי באנגליה.

בעת עבודתו עם חולים במצבים פסיכיאטריים שונים גילה ד"ר באך כי לא ניתן לרפא מצבים רגשיים שונים, ויצא למסע של חקירה. הוא התמקם בבית צנוע בהר ורמונט המוקף יערות ומרחבים עטויי פריחות, והחל לבודד פרח-פרח ולגלות את תכונותיו באמצעות חישה גבוהה ורגישות מיוחדת.

תמציות פרחי באך יכולות לעורר את כוח החיים, המסוגל לרפא את הגוף ואת הנפש. באך השווה את פעילותן של תמציות הפרחים לקרני שמש שממיסות את מעטה הקרח מעל הצמחים.

כך ניתן לראות את התמציות ככאלה המרככות את הקליפות ואת מעטה ההגנה שמייצר האדם סביב חוויות שונות בחייו, חלקן מצלקות את הנפש בפצעים שניתן לרפא.

ממה עשויות תמציות הפרחים?

תמציות פרחי באך עשויות ממים טהורים, ממש כמו תמציות הומיאופתיות. ריכוז החומר שבהן מינימלי, וחסר הוכחה פיזיקלית במציאות לקיומו. למעשה, מה שנותר בתמצית – מלבד מעט ברנדי לשימור המים שלא יתעפשו – הוא תדר אנרגטי.

מרפא בפרחי באך או רוקח בבית מרקחת המחזיק את ערכת פרחי הבאך השלמה, מספק בקבוקון של תמצית המורכבת מכמה תמציות שאותן שילב בהתאם לאבחון ולדרך הטיפול. בפועל, נזכה לדילול של כמה טיפות מכל תמצית במים מזוקקים או מטוהרים עם מעט ברנדי.

מהו תדר?

תדר הינו דחיסות שונה של אנרגיה, ממש כמו תדר של רדיו. כידוע, תדרים שונים של מוזיקה משפיעים עלינו באופנים שונים: צליל של קערה טיבטית ידוע כמהדהד בלב ואף עשוי לרפא ולעורר ויברציות שונות; מוזיקת רוק או טראנס יכולות להרטיט את הגוף; או באסים גבוהים שלא ניתן להתעלם מהם.

תמציות פרחי באך מכילות תדר שונה של אנרגיה, הנובע מסוג הפרח שממנו הוכנה התמצית, ואף בתמצית אחת בודדת ממי המעיין הטהורים. תדר זה מותאם למצב רגשי מסוים שאותו תיאר ופירט באך, שאף מיפה את התמציות לפי מנעד הרגשות השונים שאליהם התייחס.

עבודתו ככל הנראה לא הושלמה. הוא מת בטרם עת והותיר אחריו את 38 תמציות פרחי הבאך לטיפול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תמציות פרחי באך. ShutterStock
אבחון הטיפוס של האדם עשויה לתת מענה טיפולי רחב יותר/ShutterStock

דוגמה אחת היא טיפול בחולשה מנטלית ופיזית שיכולה לנבוע ממחלה, עבודה מאומצת, מצב רגשי סוחט וכדומה. במצב כזה נוכל לתת תמצית Olive – הזית – המשמשת כתמצית מחזקת ומעוררת כאחד, ממש כמו העץ עצמו.

דוגמה זו עלולה לבלבל בכל הנוגע למוצא הצמחים: על אף ההיכרות עם עץ הזית הנפוץ בארצנו, מדובר לרוב בתמציות פרחים המופקות מצמחייה אירופית שהייתה באזור מגוריו של באך בהר ורמונט.

תמצית טיפוס ותמצית מצב

דוגמת התמצית Olive מתאימה כאמור למצב מנטלי וגופני ירוד. אולם בניגוד לכך, לעתים ניתקל בחולשה הנובעת לא ממצב, אלא מסוג הטיפוס,

למשל, אדם המשקיע את כל אונו בעבודה מבוקר עד הליל, כזה המכונה קרייריסט או וורקהוליק. נראה כי זהו לא מצב נתון שמגדיר תקופת זמן, אלא קו אופי שניתן לשנות. כאן נעדיף לתת לאותו אדם תמצית Oak או Elm למשל, תמציות המתאימות לטיפוסים המתמכרים לעבודה ומאבדים קשר לעצמם, להנאות החיים ולתנועה, ממש כמו עצי האלון והבוקיציה.

אבחון הטיפוס של האדם עשוי לתת מענה טיפולי רחב יותר, המתחשב באיכויותיו ובעוצמתו, מעבר לטיפול הסימפטומטי ברגע נתון. תפיסה זו מאפיינת את תורתו של באך, המדברת על עוררות של כוח הריפוי והסתכלות שלמה על דרכו ועולמו של האדם.

מהי הייחודיות בפרחי הבאך?

פרחי באך הם חלק מרפואת תדרים, הכוללת את ההילינג (מגע אנרגטי) וטכניקות ריפוי דומות. בנוסף, טיפול בפרחי באך מספק לאדם בקבוקון מוחשי שיכול לספק את העוגן למי שמחפש אותו, בדומה לכל תוסף או תרופה אחרת.

פרחי באך הם כלי טיפולי יעיל שהוכיח את פעילותו לאורך השנים, וניתן לראות שינויים רגשיים והשלמה המושגים באמצעותם. חשוב שהשימוש בהם יהיה מושכל ומדויק, כדי למנוע תסכול ועוגמת נפש מהתאמה לא מדויקת וטיפול סימפטומטי שאינו שלם.


עדן פלד היא מומחית להולותרפיה, נטורופתיה והרבליזם קליני. מרצה במכללת "מירב" לרפואת צמחי מרפא ומרפאה בקליניקה פרטית בתל אביב ובבאר שבע במרכז "תודעה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully