וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם כל הזמן צריכים להשתין בגלל מה שאתם עושים במקלחת - וכך תוכלו למנוע זאת

עודכן לאחרונה: 20.6.2022 / 23:36

אורוגניקולוגית מסבירה שהרגל מגונה שלכם במקלחת מעלה את דחיפות מתן השתן שלכם ומזיק לשלפוחית. כך תצליחו להחזיר את המצב לקדמותו

"כל אישה צריכה לשמוע את זה - אל תשתינו במקלחת"/@dr.teresa.irwin

אם גם אתם מרגישים צורך להתפנות לפני שעברה שעה מאז הפעם האחרונה, יתכן שאלה לא רק כמויות המים או הקפה שאתם צורכים - אלא אחד מההרגלים המגונים שלכם במקלחת שגורמים לכך. האורוגניקולוגית ד"ר תרזה ארווין פנתה לטיקטוק, אולי מקור הידע הכי גדול שלנו בתקופה האחרונה, כדי להסביר מדוע אנחנו חייבים להפסיק להשתין במקלחת.

היא פתחה את הסרטון בלהבהיר שמתן שתן בעמידה אכן מסייע לרוקן את שלפוחית השתן בצורה הטובה ביותר, אולם כל עוד אתם עושים זאת בשירותים זה בסדר. במקלחת - קצת פחות. למרבה הצער, הפעולה של המים הזורמים במקלחת בזמן שאתם משתינים מאמנת את המוח שלכם לרצות להטיל שתן בכל פעם שאתם שומעים מים זורמים, אם זה בכיור, אם גשם יורד או אם אתם גרים בשוויץ ועברתם ליד נהר זורם בדרך הביתה.

האורוגניקולוגית התייחסה בדבריה לניסוי של המדען איבן פבלוב בכלבים, שהוביל לגילוי תופעת ההתניה הקלאסית, והשוותה בין הפיפי במקלחת להשפעת צלצול הפעמון שלו על כלבים. בסרטון היא הסבירה: "את צריכה להפסיק לעשות פיפי במקלחת. נכון שציינתי בעבר שעמידה היא הדרך הנכונה, אך זו תנוחה יעילה רק עבור ריקון השלפוחית. את לא רוצה לעשות את זה כל הזמן, כי מה שיקרה לך דומה למקרה אילוף הכלבים של פבלוב, בו בכל פעם שהכלבים שמעו פעמון קטן מצלצל - הם התחילו לרייר. במקרה של שלפוחית השתן שלך, בכל פעם שהיא 'שומעת' מים זורמים - היא רוצה להתרוקן. בכל פעם שאת שוטפת ידיים או כלים, השלפוחית שלך תאותת לך להתפנות".

הנה ההסבר המלא שלה:

@dr.teresa.irwin I said what I said!  Unless you're struggling with total bladder emptying you need to hear this #bladdertips #pft #obgyn ♬ Pieces (Solo Piano Version) - Danilo Stankovic

במקרה הגרוע, אם אתם סובלים מחוסר תפקוד של רצפת האגן, אתם עלולים פשוט למצוא את עצמכם עושים מעט שתן בתחתונים בכל פעם שמישהו מפעיל לידכם את הברז. אם תהיתם מדוע הורדת המים בשירותים לא יוצרת אפקט דומה, זה כי כשהמים יורדים השתן כבר הוטל ולכן צליל הורדת המים הספציפי הזה לא יוצר את האסוציאציה של הצורך להשתין.

האורוגניקולוגית הוסיפה: "עוצמת הטריגר של שלפוחית השתן משתנה לפי הפרט, אבל אם את ממש לא יכולה לעצור את עצמך מלהשתין במקלחת, זה סימן לא טוב".

עוד באותו נושא

נפיחות בהחלט מריחות רע יותר במקלחת - אך זה לא בגלל מה שאכלנו

לכתבה המלאה

ד"ר אלישיה ג'פרי-תומאס גם חיזקה בעבר את הדברים: "שלפוחית השתן מסתמכת על אותות שהיא מקבלת הן ממתיחת השלפוחית והן מדפנות השלפוחית כשהיא מתמלאת, כמו גם מאותות מהמוח המודיע לה מתי יש להחזיק את השתן בפנים ומתי יש לשחרר. אנו רוצים להימנע מאימון שלפוחית השתן שלנו לקשר בין אותות מסוימים לא רצויים לדחף להשתין. במקרה זה, הרגל ההשתנה במקלחת מקשר בין צליל המים הזורמים להטלת שתן. זה יכול לעתים קרובות לגרום להרגשה של צורך להשתין כששומעים מים זורמים, או כשאת נמצאת בקרבת מאגרי מים. התדירות הנכונה לגשת לשירותים היא כל 3-4 שעות, מינימום שעתיים, ובלי לקום בלילה".

ההסבר של ד"ר אלישיה ג'פרי-תומאס:

@scrambledjam

Reply to @gwas007 why you shouldn't pee in the shower (probably part 1 of multiple?) ##learnontiktok ##tiktokpartner

♬ Similar Sensation (Instrumental) - BLVKSHP

לוסי בורוז, פיזיותרפיסטית ומומחית לרצפת האגן מבריטניה, הסכימה עם האזהרה. היא אמרה ל-Tyla: "זה לא נורא אם זה קורה לעיתים רחוקות, אבל אם אתם עושים את זה בכל מקלחת, זו הופכת להיות בעיה".

מרגישים שאתם כבר שם? בורוז, שבסיסה במרפאת Six Physio בלונדון, שיתפה את העצה שלה לאימון המוח שיחזיר את הרגלי ההתפנות שלכם לתיקנם. היא שיתפה: "ראשית, בדקו אם אתה באמת צריכים ללכת? אנשים עלולים למצוא טריגרים מסוימים כמו הכנסת המפתחות לדלת, שגורמים להם להרגיש שהם חייבים למהר לשירותים, על אף שאין באמת סיבה לכך. אל תמהרו להתפנות בכל פעם שאתם יוצאים מהבית או הולכים לישון. לכו כשצריך. בשירותים קחו את הזמן, עמדו או שבו על המושב לזמן מה לפני שאתם מתפנים. שימו לב כמה זמן אתם מצליחים להחזיק לפני שאתם חייבים לשחרר ולאט לאט תגדילו את זמן ההמתנה שלכם. התחילו עם דקה ובכל שבוע האריכו ב-30 שניות".

רגליים של אישה במקלחת. ANAHIT GEVORGYAN, ShutterStock
תפסיקו להשתין במקלחת. זה ממש לא בריא/ShutterStock, ANAHIT GEVORGYAN

היא הוסיפה: "שלפוחית השתן שלכם היא כלי שצריך למלא. בדרך כלל אתם צריכים להתפנות כשהיא מתמלאת לחצי הדרך בערך. אם אתם לא נותנים לה להגיע לנקודה הזו, אז עם הזמן השלפוחית תלמד לרצות להתרוקן כשהיא מלאה רק עד רבע מהתוחלת שלה".

היא גם הציעה לנשים להשתמש בשרפרף שעוזר לרוקן את שלפוחית השתן כראוי. היא הוסיפה: "הברכיים שלך צריכות להיות גבוהות יותר מהמותניים ומרצפת האגן שלך. ברגע שאת מתפנה, את צריכה להירגע לגמרי. הישענות קדימה יכולה גם לעזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully