וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפיחות בהחלט מריחות רע יותר במקלחת - אך זה לא בגלל מה שאכלנו

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 23:46

מומחים מסבירים מדוע הגזים שאנחנו משחררים במקלחת מריחים רע הרבה יותר מאלה שאנחנו משחררים במהלך היום - ויש לכך 3 סיבות שאינן קשורות למה שאכלנו

כמה פעמים בשבוע מומלץ להתקלח כדי לשמור על הבריאות?/מערכת "סיפור בדקה"

בואו, אנחנו אולי לעולם לא נודה בזה ליד אחרים - אבל כאן זה רק אנחנו ואתם: נכון שהפוקים שלנו מריחים הרבה יותר גרוע כשאנחנו משחררים אותם במקלחת? בואו נודה #2: כל אחד מאיתנו די מחבב את ריח הפלוצים שלו - אז איך זה שכשהם יוצאים לנו במקלחת הריח בלתי נסבל? גם לכם יצא לתהות האם זה בגלל שאכלתם משהו לא טוב? אז תרשו לנו להבהיר: הנפיחה הלא נעימה שהרחתם במקלחת אינה תוצר של אוכל חריף או מקולקל שאכלתם. מומחים טוענים שיש לא פחות מ-3 סיבות לעוצמת הריח, והן אינן קשורות למה שאכלתם - אלא לעובדה שזה קורה במקלחת.

ג'ולי תומפסון, מנהלת המידע ב-Guts UK, טוענת שבני אדם בדרך כלל מפליצים בין 14 ל-23 פעמים ביום, אם כי זה יכול להשתנות בין 3 ל-40 בהתאם לתזונה. לדבריה, בנסיבות רגילות "נפיחה מסריחה נגרמת כתוצאה מחומרים כימיים המיוצרים מתסיסה חיידקית במעי. מאכלים מסוימים, כמו שום ובצל, עלולים לייצר גזים מסריחים". עם זאת, גזים מסריחים הנובעים מאוכל יריחו רע באותה מידה במקלחת ומחוצה לה, אז מדוע גזים "נסבלים" מריחים רע יותר במקלחת? חוסיין עבדה, מנהל קליני ב-Medicine Direct, שוחח בנושא עם ה-Dailystar והסביר שהנפיחות שלנו אינן מסריחות יותר כשהן משוחררות במקלחת - אלא פשוט מורגשות יותר.

הוא הסביר: "אין ראיות שמצביעות על כך שהנפיחות מריחות רע יותר במקלחת מאשר בכל מקום אחר. עם זאת, גורמים סביבתיים הם אלה שהופכים את הריח להרבה יותר בולט. הסיבה הראשונה לכך היא שאתם עירומים. כאשר אתם מפליצים לבושים, חלק מהריח והגז נספגים בבגדים שלכם, מה שלעתים קרובות מסווה חלק מהם. לעומת זאת, כשאתם עירומים במקלחת, אין מחסום כזה. זה אומר שהנחיריים שלכם ישאו את מלוא עוצמת הנפיחה".

נפיחה במקלחת. Giphy
נפיחה במקלחת/Giphy

הוא מוסיף: "הסיבה השנייה היא שהמקלחת היא חלל סגור, והריח מורגש במיוחד אם יש לכם מקלחון שסביבו חלונות זכוכית. משמעות הדבר היא שלא רק שלגוף העירום שלכם אין מחסום בד, הריח גם יישאר בחלל מצומצם, מה שיהפוך אותו להרבה יותר מורגש".

הסיבה השלישית קשורה לנחיריים שלנו. חוסיין הסביר: "במקלחת חמה האדים משפרים את חוש הריח שלכם. זה הופך את הנחיריים לרגישים הרבה יותר לריחות חריגים. זו הסיבה שאתם תמיד מריחים טוב את השמפו וסבון הגוף שלכם בעת המקלחת - אבל פחות טוב כשאתם יוצאים ממנה. מחקרים מראים שלחות יכולה לסייע לבני אדם להריח ריחות בריכוזים קטנים יותר, מה שאומר שנפיחה מסריחה תריח פי שתיים גרוע יותר במצב כזה".

אז הנה לכם האיום המשולש: עירום, חלל סגור ונחיריים רגישים. הסיבה שהנפיחות שלכם מריחות רע יותר במקלחת אינה תלויה במה שאכלתם - אלא בטריטוריה שבה אתם נמצאים. שמחנו לעזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully