וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כך פשוט לשים קץ לדליפת השתן: מפיזיותרפיה ועד טיפול ביתי

בשיתוף דימדיקו טכנולוגיות רפואיות - אגן בריא

עודכן לאחרונה: 11.7.2021 / 11:12

אחת מכל שלוש נשים ואחד מכל תשעה גברים בארץ סובלים מחולשה בשרירי רצפת האגן. זה יכול להתבטא בכאבים בקיום יחסי מין, דליפת שתן ועוד, ולעיתים קרובות קשה לנו להתמיד בטיפול. התשובה? מכשיר טכנולוגי חכם שמשנה את המצב. צפו בשיחה באולפן עם פיזיותרפיסטית

בווידיאו: הפיזיותרפיסטית מוריה שטרן על הדרכים לחיזוק שרירי האגן/עריכה: דפי מקל

האם ידעתם שאחת מכל שלוש נשים ואחד מכל תשעה גברים בישראל סובל מחולשה בשרירי רצפת האגן? אם אתם סובלים מדליפת שתן, כאבים בקיום יחסי מין, צניחה של האגן, חוסר שליטה בסוגרים ועוד - כדאי לכם לצפות בשיחה שנערכה באולפן וואלה! עם מוריה שטרן, פיזיותרפיסטית רצפת אגן מבית החולים בני ציון בחיפה, שהסבירה כיצד ניתן לאמן ולחזק את שרירי רצפת האגן בצורה הנכונה והיעילה ביותר.

ראשית, תוכלי להסביר לנו מהי פיזיותרפיה של רצפת האגן?

"בהגדרה היבשה מדובר בטיפול שמרני, לא ניתוחי, שמשקם את רצפת האגן מהליקויים השונים. זה דומה לפיזיותרפיה של כל שריר אחר בגוף. נפגשים עם המטופלים, בודקים מה הבעיה, עושים אבחנה של הליקויים ומטפלים במה שמוצאים".

מי בדרך כלל מגיע להתייעץ עם פיזיותרפיסט בנושא כזה?

"זו יכולה למשל להיות אישה אחרי לידה, שסובלת מדליפת שתן או כאב בקיום יחסי מין שלא היה קיים לפני הלידה. אני בודקת אותה ונותנת לה את המענה המיטבי, כי אני יודעת מה עלול להתפתח בהמשך ללא הטיפול.

במקרה הפחות טוב, מגיעות נשים כצעד לפני ניתוח. מדובר בנשים מבוגרות יותר, שהנזק אצלן לשרירי רצפת האגן הצטבר לאורך השנים. במצב כזה אנחנו עדיין מנסים לבצע טיפול ללא ניתוח. אי אפשר להחזיר את הצניחה, אבל עם חיזוק של השרירים אפשר לגרום לליקויים להיעלם כמעט לחלוטין. גם אם בכל זאת עושים ניתוח, עדיף להגיע לפיזיותרפיה אחריו כדי לשמר את הצלחתו.

בנוסף, מגיעים אלינו גם גברים, שזה משהו חדש יותר בישראל. הם מגיעים בעיקר אחרי ניתוחי ערמונית, אבל לא רק. ואנחנו יכולים לתת מענה גם לגברים".

מה הבעיה שקיימת בטיפול בשרירי רצפת האגן ואיך פותרים אותה?

"אני למשל הייתי נותנת למטופלות שלי תרגילים מצוינים ואומרת להם שאם הן רק יתמידו, המצב ישתפר, אבל הן פשוט לא הצליחו לתרגל באופן קבוע. הפתרון הראשון שניסיתי היה לשלב את זה ביומיום שלהן, אבל גם זה לא עבד באופן מושלם. פתרון נוסף היה מכשירי ביו-פידבק שהיו קיימים בשוק, אבל הם דרשו שקט, פרטיות, להוריד בגדים, לשים ג'ל מיוחד - גם זה לא עבד לאורך זמן והמטופלות קנו, ואז הפסיקו להשתמש.

ואז חברה סיפרה לי על מוצר חדש בשם "אגן בריא". קראתי שאפשר לתרגל איתו עבודה על שרירי רצפת האגן בלבוש מלא. יצרתי קשר עם החברה, המכשיר הגיע אליי וגיליתי פתרון אידיאלי. זה גרם לי לתרגל פי שלושה מהרגיל, בבית. זה מושב מיוחד, ששולח נתונים ישר לאפליקציה, עם משחקים וגרף בסמארטפון שעוזרים לתרגל ונותנים מידע. לא צריך ללכלך, לא צריך להתעסק. פשוט יושבים ומתרגלים. הטכנולוגיה החכמה משתלבת בטיפול שקיים המון זמן ובעיניי זה פתרון שמטפל בשרירי רצפת האגן בצורה המושלמת וגם עוזר להתמיד".

למידע נוסף אודות "אגן בריא" לנשים ולגברים לחצו כאן>>

בשיתוף דימדיקו טכנולוגיות רפואיות - אגן בריא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully