וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרגל המגונה שאתן עושות במקלחת וגורם ליותר נזק מתועלת

25.8.2021 / 0:02

מומחית לרצפת אגן מזהירה נשים להפסיק להשתין במקלחת - וזה לא הדבר היחיד שאתן עושות שעלול להזיק לשלפוחית השתן שלכן. כדאי שתקראו את זה

רופאה מזהירה מהרגלים רעים שמזיקים לרצפת האגן/scrambledjam

מומחית לרצפת האגן חושפת מדוע אסור להשתין במקלחת - ולא רק בגלל שזה מגעיל. ד"ר אלישיה ג'פרי-תומאס פנתה לטיקטוק כדי לבקש מנשים להפסיק בהרגל השנוי המחלוקת של הטלת שתן במקלחת, בטענה שעשויות להיות לכך "השלכות חמורות" בעתיד - אפילו הקרוב. בסרטון היא הזהירה גם על הרגלים רעים אחרים שפוגעים בשלפוחית השתן, כשכולם מובילים לבסוף לאותו דחף מתמיד לרוץ לשירותים.

לדברי ד"ר ג'פרי-תומאס, להשתין במקלחת הוא הרגל רע לרצפת האגן. היא הסבירה ל-BuzzFeed: "שלפוחית השתן מסתמכת על אותות שהיא מקבלת הן ממתיחת השלפוחית והן מדפנות השלפוחית כשהיא מתמלאת, כמו גם מאותות מהמוח המודיע לה מתי יש להחזיק את השתן בפנים ומתי יש לשחרר. אנו רוצים להימנע מאימון שלפוחית השתן שלנו לקשר בין אותות מסוימים לא רצויים לדחף להשתין. במקרה זה, הרגל ההשתנה במקלחת מקשר בין צליל המים הזורמים להטלת שתן. זה יכול לעתים קרובות לגרום להרגשה של צורך להשתין כששומעים מים זורמים (כמו כאשר אתן פותחות את הברז כדי לשטוף ידיים או כלים) או כשאת נמצאת בקרבת מאגרי מים".

@scrambledjam

We are the sum of our actions. Little habits can have huge consequences down the line. #LearnOnTikTok #TikTokPartner #bladderretraining

♬ Bad Habits - Ed Sheeran

ד"ר ג'פרי-תומאס ציינה עוד הרגלים רעים שעלולים להזיק לרצפת האגן, כגון דחיפה לשחרור שתן או צואה, ישיבה באוויר מעל האסלה וביצוע תרגילי רצפת אגן מבלי התייעצות עם מומחה/מאמן כושר. היא גם דיברה על ההרגל שלנו "להשתין לכל מקרה" כשאנחנו יוצאים מהבית. היא טוענת שזו טעות להשתין בכל פעם שאנחנו יוצאים מהבית או ממקום בילוי רק למקרה שיהיה לנו שוב בדרך, אך אמרה שיש מקרים יוצאים מן הכלל. היא אמרה: "זה בסדר 'להשתין לכל מקרה' כשמדובר במתן שתן לפני השינה, לפני ואחרי סקס או לפני נסיעה ארוכה ברכב, של שעה או יותר". היא הוסיפה בסרטון הטיקטוק שלה: "התדירות הנכונה לגשת לשירותים היא כל 3-4 שעות, מינימום שעתיים ובלי לקום בלילה".

ד"ר אלישיה ג'פרי-תומאס מסבירה מדוע אסור להשתין במקלחת:

@scrambledjam

Reply to @gwas007 why you shouldn't pee in the shower (probably part 1 of multiple?) ##learnontiktok ##tiktokpartner

♬ Similar Sensation (Instrumental) - BLVKSHP

מומחים נוספים הזהירו בעבר על הרגל ה"להשתין לכל מקרה". פרופ' סטרגיוס דומוצ'טיס, מומחה מוביל באורוגינקולוגיה, אמר ל-The Sun: "על בסיס נסיבתי זה בסדר לעשות את זה. אם זה נעשה לעיתים רחוקות זה לא יעשה שום נזק. אולם, זה עלול להתחיל להשפיע על שלפוחית השתן אם אתם עושים את זה באופן קבוע. למשל אם אתה מורה בבית ספר ואתה הולך לשירותים בין כל שיעור לשיעור רק כדי שלא תצטרך במהלך השיעור - זה יכול לגרום לשינוי בתפקוד השלפוחית שלך".

הוא הוסיף: "בעיקרון אתם הופכים את שלפוחית השתן שלכם לרגישה יותר. השלפוחית לומדת לתת לכם אותות שהיא 'מלאה' כשהיא למעשה לא, כשהיא בנפחים נמוכים יותר. מטרת השלפוחית כאוגרת שתן עלולה להיפגע. השלפוחית תשלח לכם אותות דחיפות מוקדם מדי, כאשר מלאי השלפוחית נמוך מהרצוי. שלפוחית השתן לא בהכרח תהיה קטנה יותר מבחינה אנטומית, אבל מבחינה תפקודית היא בהחלט תהיה קטנה יותר. השלפוחית הופכת לרגישה יותר די במהירות, זה יכול לקחת אפילו שבועיים".

החדשות הטובות הן שישנן טכניקות שונות לאימון שלפוחית השתן שיתקנו את הנזק שנוצר תוך מספר שבועות בלבד, כשהמרכזית בהן - מלבד שינוי ההרגלים אותם ציינו - היא לבדוק שאתם לא שותים יותר מדי או מעט מדי מים. פרופ' דומוצ'טיס ממליץ על 1.5-2 ליטר מים ביום, או כ -3 ליטר אם מדובר ביום חם במיוחד או ביום בו ביצעתם אימון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully