וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה הבריאותית שאתם חייבים לחייך לפחות 7 דקות ביום

עודכן לאחרונה: 1.6.2022 / 8:36

אתם אולי תופסים מעצמכם אנשים חייכנים, אבל יש מצב שאתם לא מגיעים למינימום הנדרש. מומחה השיניים ד"ר חאלד קאסם מסביר מדוע 7 דקות של חיוך ביום יכולים לשנות לכם את החיים

אנשים מחייכים/יוטיוב

7 דקות חיוך ביום נשמע כמו אתגר שקל מאוד לעמוד בו, אך תופתעו לגלות שרבים מאיתנו לא מחזיקים אפילו 5. ככה זה כשאנחנו שקועים בעבודה ובמטלות הבית וחשופים כל היום לחדשות. מלבד חיוך קטן ומזויף לאדם שעובר מולנו במסדרון - יש ימים שאנחנו לא מוצאים בהם סיבה לחייך.

אבל הגיע הזמן לשנות את המצב: מומחה השיניים ד"ר חאלד קאסם ממליץ לחייך גם אם אין סיבה לכך וגם אם אתם לא מרגישים במיטבכם. הוא טוען כי חיוך של 7 דקות ביום יעיל לבריאות הפה ומביא איתו מגוון יתרונות בריאותיים פוטנציאליים.

חיוך. Giphy
חייכו, גם אם לא בא לכם/Giphy

ד"ר חאלד קאסם, אורתודנט ראשי במרפאת יישור השיניים Impress ("אימפרס") טוען שעלינו לשאוף לחייך לפחות שבע דקות ביום והסביר ל-Mirror: "היתרון העיקרי של חיוך הוא שהוא מפחית מתחים. הפה שלנו ניזוק מלחץ יותר ממה שאנחנו חושבים, שכן המתח הנוסף על השרירים יכול להוביל להידוק או חריקת שיניים לא רצוניות, ולהשאיר אותנו עם בעיות בלסת ועוד שורה שלמה של בעיות אחרות".

חיוך, על פי הדוקטור, מגביר שיחרור אנדורפינים ומוריד את רמות הקורטיזול. גם חיוך תחת לחץ עשוי להביא להורדת המתח ולהרגשה טובה יותר. הוא ציין גם שלחיוך יכולים להיות יתרונות חיסוניים פוטנציאליים: "החיוך יכול להביא לשחרור דופמין ובכך להגברת ייצור הנוגדנים של המערכת החיסונית".

ד"ר קאסם הוסיף שחיוך - ובמיוחד צחוק - יכולים להוריד את קצב הלב והנשימה שלכם, ומכאן את לחץ הדם שלכם. הוא טוען גם כי מחקרים רבים קשרו בין בריאות פה לקויה ליתר לחץ דם. הוא סיכם: "חייכו 7 דקות ביום וזה כבר יעשה את השינוי. עם זאת, יש לעשות יותר מזה כדי לדאוג לבריאות הפה שלכם, כגון צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי מדי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully