וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 סיבות בריאות להתחיל לחייך

19.2.2015 / 7:00

לא רק כדי להעביר מסרים לאנשים שסובבים אותנו, אלא גם כדי להעביר מסרים לעצמנו: מסתבר שלחייך זה גם יפה וגם טוב לבריאות. כל הסיבות למה כדאי לקרב את הלחיים לעיניים

בר רפאלי, הרשימה. GettyImages
Fake it until you make it/GettyImages

האם אתם מסוג האנשים שהחיוך שלהם מרוח בכל העיר, או מאלה ששומרים אותו רק לימי חג ומועד? אנשים מחייכים בגלל מנעד גדול של רגשות כמו שמחה, התרגשות, אושר, אבל גם בתקופות של יאוש, ובכל זאת לא הרבה מהם מרשים לעצמם לשחרר את הקסם הזה בתדירות גבוהה, בטח, לא סתם ככה ברחוב. רגע לפני שמזג האוויר מלביש לכם את הפרצוף המבואס על הפנים, הנה כמה סיבות למה בכל זאת כדאי לכם לחייך, גם כשבפנים אתם מרגישים כמו סמיילי עצוב.

מסייעים בהפגת מתח וחרדות

עבר עליכם יום מלחיץ בעבודה? נקלעתם לריב עם החצי השני? תקועים כבר שנה בפקק? תופתעו לגלות שדווקא במצבים כאלה חיוך יכול להיות הפתרון. למה? כי חיוכים משחררים נויורופפטידים שמסייעים בהפגת לחץ ועוזרים להירגע.

אם אתם יכולים, נסו לחייך באמת. חוקרים שבדקו את הסוגיה ערכו מחקר שבו השתתפו נסיינים במגוון פעילויות מלחיצות, בעודם מזייפים חיוך, מחייכים באמת או מחזיקים צ'ופסטיקס בפה כדי לשמור על ניטראליות. בסוף הפעילויות נמצא שהמחייכים האותנטיים היו הרגועים ביותר במהלך הפעילות.

הופכים אתכם לאנשים שמחים יותר

ידוע שרגשות חיוביים גורמים לנו לחייך, אבל האם ידעתם שאותו העיקרון פועל גם בדרך ההפוכה? החיוך הוא דרך מצוינת להמחשת העיקרון של גוף-נפש, כלומר האפשרות להשפיע על הנפש באמצעות הגוף, ולהפך.

במחקר שנערך אודות הקשר בין חיוכים לאושר, המשתתפים התבקשו להחזיק עיפרון בין השיניים, על מנת לחקות פעולת חיוך טבעית במשך מספר דקות. בסוף התהליך המשתתפים עם העיפרון בפה דיווחו על תחושת אושר גדולה יותר, ללא קשר למצבם הרגשי. מסקנה? Fake it until you make it.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
וואלה בריאות. ShutterStock
חייכו כאילו לא תקוע לכם מכשיר רפואי בפה/ShutterStock

משמשים כמשככי כאבים

כתב העת המדעי Scientific American דיווח על ממצאי מחקר שבחן את הקשר בין חיוכים לכאב. מהמחקר עלה שאנשים שעיוו את פניהם במהלך תהליכים רפואיים חוו כאב רב יותר לעומת אנשים שהקפידו על הבעת פנים ניטראלית. בנוסף, אנשים שהצליחו לשמור על חיוך בעודם חווים כאב דיווחו על רמות כאב פחותות. אז בפעם הבאה שאתם ניגשים לבדיקות דם, נסו להצחיק את עצמכם רגע לפני שהמחט פוגשת אתכם.

מחזקים את מערכת החיסון

ידעתם שבזמן שאתם מחייכים אתם בעצם מחזקים את מערכת החיסון שלכם? מסתבר שפעולת החיוך מעודדת את הגוף להפיק כדוריות דם לבנות במטרה להילחם במחלות ובזיהומים. מחקר שבדק את הקשר בין חיוכים למערכת החיסון מצא כי לילדים מאושפזים שזכו לביקורים מצד ליצנים ובדרנים שהעלו חיוך על שפתיהם, הייתה ספירת כדוריות דם לבנות גבוהה יותר לעומת ילדים אחרים. אז נכון, ליצנים רפואיים יכולים להיות קריפיים, אבל מסתבר שהם גם עושים טוב לבריאות.

עוזרים לסגל דפוסי חשיבה חיוביים

מדענים רבים מחזיקים בגישה הפסימית לפיה יש לנו נטייה טבעית לחשוב מחשבות שליליות כמנגנון שמגן עלינו מפני חוויות ורגשות שליליים. יחד עם זאת, חוקרי אושר מודרניים טוענים שההרגל לחייך דרך קבע מעודד את התודעה בכיוון מחשבות חיוביות יותר. חוקרים רבים טוענים שאם נאמץ את החיוך כמנהג יומיומי, נעזור למוח שלנו לגבש דפוסי חשיבה חיוביים יותר.

וואלה בריאות. ShutterStock
גם משפר את הזוגיות וגם מאריך חיים/ShutterStock

סגולה לחיים ארוכים

אם מישהו היה אומר לכם שאם רק תחייכו קצת יותר, תזכו לחיות שנים ארוכות יותר, זה היה גורם לכם לחייך? ובכן חייכו, כי חוקרים מסוימים טוענים שחיוך לעתים קרובות יכול להוסיף שנים לחייכם. מהמחקר עולה כי חיוכים אותנטיים תדירים יכולים להוסיף עד שבע שנים לתוחלת החיים שלכם.

טובים לעור הפנים

בחיוך אחד מופעלים מספר גדול יחסית של שרירים בפנים, שבעצם מייצרים מעין מתיחה טבעית לפנים ועל הדרך הופכים אותן לקורנות יותר. נכון, יש כאלה שטוענים שיותר מדי חיוכים עושים קמטים בצד הפה, אבל מצד שני, הייתם מעדיפים להתקע עם פרצוץ מבואס בגיל מבוגר?

משפרים את מערכות היחסים שלכם

חיוכים יכולים לעזור בחיזוק היחסים עם חברים, בני משפחה ואהובים רומנטיים. לפי מחקר שנערך באוניברסיטת ברקלי, לאנשים שמחייכים לעתים קרובות יש סיכויים גדולים יותר ליהנות מיחסים איכותיים ושמחים יותר עם סביבתם, לעומת אנשים שלא מרבים לחייך. אתם מוזמנים לערוך מחקר בעצמכם: נסו לחייך אל בני הזוג שלכם מדי יום במשך חודש ובדקו את התוצאות בשטח.

עוד בנושא:
ים של דמעות: למה בעצם אנחנו בוכים?
האמת מאחורי התופעות המוזרות של הגוף
למה אנחנו עוצמים עיניים כשאנחנו נזכרים?

  • עוד באותו נושא:
  • חיוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully