וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 טעויות שכמעט כולן עושות כשהן הולכות להשתין

עודכן לאחרונה: 18.5.2022 / 8:59

הליכה לשירותים היא דבר של מה בכך עבור רובנו, אבל דווקא נשים יכולות לעשות שם לא מעט טעויות שיפגעו בבריאות שלהן. הנה הבולטות בהן

לעשות פיפי היא פעולה פשוטה ויומיומית, אבל תאמינו או לא, היא יכולה לסכן את הבריאות אם לא עושים אותה כמו שצריך. מי שנמצא בסיכון גבוה יותר לבעיות כאלה הן נשים, זאת בעיקר בגלל המבנה הפיזיולוגי שלהן. אבל לא רק.

מהלך החיים של נשים קשור להרבה שינויים באזור הקשורים להורמונים ורבייה, כמו היריון, לידה וגיל המעבר. אלה, בנוסף להזדקנות, עלולים להוביל גם להפרעות ברצפת האגן, כמו צניחה, שיכולה להשפיע על תפקוד דרכי השתן התחתונות.

הנה כמה טעויות שנשים עושות כשהן צריכות להשתין:

מנגבות לא נכון

אחד הדברים אולי הכי חשובים הוא להימנע מלנגב מאחורה קדימה, זאת בגלל העובדה שיש פלורת חיידקים עשירה סביב פי הטבעת והאזור הפריאנלי, הנרתיק, השפתיים ודרכי המין, וניגוב עלול להעביר חיידקים מאזור אחד לאחר.

מהלך כזה עלול לגרום לדלקות בדרכי השתן, שכוללות צריבה במתן שתן, כאבים וצורך ללכת מספר פעמים רב. בנוסף לכך זה עלול להביא לשימוש מרובה באנטיביוטיקה, שכן דלקות כאלה במקרים רבים הופכות חוזרות ונשנות.

אישה בשירותים. ShutterStock
לא דבר טריוויאלי. אישה בשירותים/ShutterStock

ניגוב מרובה

גם ניגוב מרובה יכול לגרום לחוסר נוחות ולגירוי של העור הרגיש, מה שיוצר פוטנציאל לזיהום. לכן מומלץ לנגב בעדינות ולהשתמש במעט נייר.

עוד בוואלה!

ההרגל המגונה שאתן עושות במקלחת וגורם ליותר נזק מתועלת

לכתבה המלאה

מתאפקות יותר מדי

מי מאיתנו לא מכירה את הסיטואציה במשרד כשאת צריכה פיפי אבל מתאפקת עד שזה מגיע למצב חירום. לא מומלץ להגיע לשלב הזה, וברגע שמרגישים צורך במתן שתן יש לגשת לשירותים. במצב נורמלי שלפוחית השתן יכולה להכיל בנוחות כמות של 1-2 כוסות. אבל אם אתן מתאפקות באופן שגרתי למשך פרקי זמן ארוכים, אתן יכולות למתוח ולהרחיב את השלפוחית כך שתכיל גם יותר מזה.

אבל השלפוחית שלכן היא לא הדבר היחיד שעלול להמתח ולהתרחב. גם השרירים החיצוניים של הסוגרים עלולים להמתח. מדובר בשרירים חשובים מאוד שמחוברים לחלק החיצוני של השלפוחית והם למעשה שומרי הסף של השתן. מתיחת יתר של השרירים הללו עלולה לגרום לאובדן שליטה. זה מצב נדיר, ולרוב נדרשים עשורים של התאפקות שיטתית כדי להגיע לכך, אולם מרגע שהנזק נגרם זה יכול להיות מאוד לא נעים ואפילו מסוכן.

לא מרוקנות את השלפוחית

ואפרופו התאפקות, שליטה פחותה בסוגרים יכולה להוביל לבריחת שתן כשהשלפוחית מלאה, ולכך שלא תצליחו להתרוקן עד הסוף כשתלכו להתפנות. זה לא רק יגביר את תדירות הביקורים שלכן בשירותים, אלא עלול גם לגרום לאצירת שתן - מצב רפואי שבו השתן נשאר בתוך השלפוחית למשך זמן רב ולא מתרוקן.

מאחר שהשלפוחית שלכן היא, בגדול, שק חמים ורטוב של פסולת גופנית, היא מהווה בית גידול מושלם לחיידקים מזיקים שיכולים לגרום לכל מיני נזקים. ובמקרים נדירים יותר, אצירת השתן עלולה להיות כה חמורה עד שהשתן עולה בחזרה אל הכליות, דבר שיכול לגרום לכשל כלייתי ואפילו למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully