וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנוחת השינה הזו תגרום לכם לקום תפוסים וכואבים

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 8:48

מכירים את התחושה הזאת של נוקשות וכאב שרירים כשקמים בבוקר? הנה שינוי קליל שתוכלו לעשות כבר הלילה כדי שאולי תקומו מחר בבוקר עם גוף קצת יותר צעיר ורענן

שינה היא הזמן שבו הגוף שלנו נח, משקם את עצמו, בונה את השרירים ומסדר את הזיכרונות. למרבה האירוניה, זו גם פעולה שמייצרת לפעמים כל כך הרבה כאבים, בעיות אורתופדיות ושרירים תפוסים שיכולים לצבוע את כל היום שלפנינו בשחור. לכאבים האלו בבוקר יכולות להיות כמובן הרבה סיבות - מאיכות המזרן ועד לכל פעולה שעשיתם ביום שלפני. אבל אחד הגורמים הכי נפוצים לבעיה הוא כזה שבהחלט ניתן להשפיע עליו - תנוחת השינה שלכם.

חלק מהתנוחות שאנשים ישנים בהן יכולות לגרום לא מעט צרות בהווה ובעתיד - מבעיות קלות כמו כתפיים תפוסות ועד למצבים רפואיים חמורים יותר כמו פגיעה בחוט השדרה. הכאבים המתמשכים כתוצאה מתנוחת שינה לא נכונה יכולים להופיע גם בצוואר, בגב או אפילו באזורים מרוחקים יותר בגוף.

אז כן, אנחנו יודעים מה אתם חושבים - אחרי שנרדמים, זה בלתי אפשרי לשלוט בתנוחה שבה ישנים. כולנו מסתובבים וזזים כל כך הרבה במשך הלילה, חלקנו אפילו מדברים והולכים מתוך שינה. אז איך בכלל אפשר להימנע מלישון בתנוחה לא נכונה? התשובה הקצרה היא שאי אפשר. בשביל התשובה הארוכה יותר, תמשיכו לקרוא.

תנוחות השינה המזיקות ביותר

לורי לידליי היא אמריקאית שהקימה ומנהלת מעבדת שינה בשם Valley Sleep Center. בראיון למגזין Real Simple היא ציינה כי "כשישנים עם הידיים מעל הראש, כשנרדמים עם הראש על הזרועות, או מניחים את הידיים מתחת לכרית, זה יכול לגרום עם הזמן לפציעות כואבות וגם לנזקים אורתופדיים מתמשכים".

גבר ישן במיטה לבד. ShutterStock
זה הכי גרוע. גבר ישן עם הידיים מעל הראש/ShutterStock

גם ד"ר רוברטו אוקסמן, שבעצמו מנהל מכון לאבחון בעיות שינה בשם Sleep to Live Institute, הדגיש בראיון ל-Bustle כי "שינה בתנוחה כזאת יכולה לייצר לחץ מתמשך על מערכת העצבים, שגם יזיק לבריאות וגם עלול לגרום לנימול בידיים ולפגיעות עצביות שונות".

באופן כללי, כדאי לדעת שהתנוחה הכי פחות טובה לבריאות היא גם זו שרבים כל כך אוהבים לישון בה - על הבטן. התנוחה הזאת מפעילה לחץ מוגבר על עמוד השדרה והצוואר ויכולה גם לגרום לכם להסתובב ולזוז יותר במהלך הלילה, דבר שכמובן פוגע גם הוא באיכות השינה וברמת הערנות שלכם בבוקר.

איך לשלוט בתנוחת השינה?

הדרך האידאלית להפחית את הסיכון לכאבים ולבעיות אורתופדיות במהלך הלילה היא פשוט להירדם בשכיבה על הגב או על הצד. כך תוכלו לאפשר לזרועות לנוח כמו שצריך, בלי מאמץ מיוחד, ותמנעו מהצוואר "להיתקע" במנח לא טבעי. אבל כמו רוב הדברים הבריאים בעולם, גם תנוחות השינה האלו הן בדרך כלל אלו שאנשים הכי פחות אוהבים - ולחלק מאיתנו זה פשוט קשה עד בלתי אפשרי להירדם בהן.

אישה ישנה. ShutterStock
תמצאו משהו לחבק. אישה ישנה על הצד/ShutterStock

אז מה בכל זאת אפשר לעשות? פשוט להשתמש יותר בכריות, בובות גדולות, בן או בת זוג, או כל אמצעי כירבול אחר שתוכלו לחשוב עליו. נסו להירדם כשאתם מחבקים משהו עם הזרוע ושימו גם כרית בין הרגליים. ככה גם כשתירדמו, התמיכה הנוספת הזאת תפחית את הנטייה הטבעית של הגוף להרים את הידיים אל מעל הראש. ואם אתם רוצים לנסות פיתרון מתקדם וקיצוני יותר, תדעו שלידליי אף ממליצה לקשור את הידיים בצידי הגוף לפני שנרדמים, כדי למנוע מהן לעלות למעלה במהלך הלילה. מתקדם וקיצוני כבר אמרנו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully