וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובנו סובלים מהכאב הזה עכשיו, ואלה התרגילים שפותרים אותו

קארין לזרוביץ' זנזורי

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 7:16

הסטרס של שנת קורונה, החזרה המהירה לשגרה, הלחץ של חג משפחתי והחיים עצמם - רבים מאיתנו מרגישים עומס (וכאב) בצוואר ובחגורת הכתפיים בתקופות עמוסות. זו הדרך להיפטר ממנו

5 תרגילים לשחרור הצוואר והכתפיים/צילום: אסנת פרלשטיין, ביגוד: outsideskin.co.il

רבים מכם בוודאי חשים לאחרונה עומס רב על אזור הכתפיים והצוואר, וזה לא קורה ככה סתם. לאחר שנה שלמה של ישיבה בבית אנחנו מתחילים לחזור לשגרה היומיומית שלנו בבת אחת ובמהרה, אבל הגוף שלנו עדיין לא הספיק לעכל שעברנו מ-0 ל-100 אחוז פעילות. הלחץ המחודש, האקטיביות הנדרשת, המצב בו אנחנו מחויבים שוב לפעול תחת לחץ יומיומי בשילוב אינספור פעילויות ומטלות גורמים לנו לסטרס על הגוף וכמובן גם על הנפש, ואזור הצוואר וחגורת הכתפיים הוא אחד הנפגעים הראשונים של סטרס זה.

הבשורות הטובות הן שיש פתרון. הנה 5 תרגילים שיצילו אתכם מהעומס באזור הצוואר והגב, ויאפשרו לכם כמה דקות נעימות של הרפיית האזור והירגעות שתתרום לכם להמשך תפקוד יומיומי אופטימלי.

מה צריך? כיסא או שרפרף ומזרן

איך מבצעים? בצעו כל תרגיל 4-6 פעמים. את האימון ניתן לבצע מדי יום ואפילו פעמיים ביום. איך שקמים בבוקר, לפני השינה, ואפילו בסיום אימון או סיום יום עבודה במשרד או בבית.

תרגיל 1 - תנועתיות גב עליון
שבו על כיסא ממש בחלקו הקדמי, שלבו ידיים מאחורי הראש עם המרפקים בזווית הראיה, תוך כדי נשיפה רדו בגב עגול קדימה חוליה אחרי חוליה, בשאיפה עם העלייה סגרו מעט את המרפקים ומשכו אותם לכיוון התקרה עד למשיכה מעלה של אזור בית החזה.

תרגיל 2 - סיבובי כתפיים
מתחו את הזרועות לצדדים, סובבו פנימה ברכות כתף אחת וקחו מבט לכיוון הנגדי, בצעו לסירוגין מצד לצד. נשמו באופן טבעי עם ביצוע התרגיל.

תרגיל 3 - שחרור צוואר
סובבו את הראש ימינה ונסו להביט רחוק מעבר לכתף הימנית, בצעו לסירוגין. לאחר 4 חזרות הישארו בצד אחד ומתחו את אזור הצוואר בעזרת היד, בעדינות לחצו מעט את הראש כלפי מטה ומתחו גם בצד השני, נשמו באופן טבעי עם ביצוע התרגיל.

תרגיל היוגה חתול-פרה. Giphy
תמיד טוב. מתיחת חתול/Giphy

תרגיל 4 - מתיחת חתול
עמדו בעמידת 6, כפות הידיים ברוחב הכתפיים והברכיים ברוחב האגן, בנשיפה קמרו את הגב כמה שיותר עגול הראש יורד מטה בהמשך לגב, בשאיפה בצעו קיעור בגב, הראש עולה מעט מעלה בעדינות ועצם הזנב פונה לכיוון התקרה .

תרגיל 5 - שחרור שכמות וגב
עמדו בעמידת 6, כפות הידיים ברוחב הכתפיים והברכיים ברוחב האגן, בשאיפה הרימו את יד ימין ומתחו אותה לכיוון התקרה עם המבט אל כף היד, בנשיפה קחו את היד מטה והשחילו אותה פנימה מתחת לכתף שמאל, בצעו 3 פעמים בכל צד.

קארין לזרוביץ' זנזורי היא סטודנטית לתואר שני במדעי הספורט (MSC) ,מבעלי הסטודיו "פילאטיס סיטי" - סטודיו לפילאטיס מכשירים בתל אביב, ושיעורי און-ליין. חפשו אותנו באינסטגרם

התרגול מותנה בהתייעצות מוקדמת עם מומחה בתחום ורופא וללא מגבלה רפואית או כאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully