וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעולה הפשוטה הזו תעזור לכם להיות מתוחים פחות

פדראם שוג'אי כתב ספר בשם "אומנות עצירת הזמן" שאמור תוך 100 ימים בלבד "לשנות את כל מה שאתם חושבים על זמן, אנרגיה, כסף ומערכות יחסים". ביום ה-53 הוא מציע להתמקד באיבר שמציק לרובנו - העורף. הנה הצצה לפרק שאמור להרגיע אתכם

צוואר תפוס. ShutterStock
הרבה צ'י תקוע שם. עורף/ShutterStock

יום 53 - שחררו את העורף שלכם

אנחנו אוגרים המון מתח בצוואר, ובמיוחד בעורף, בבסיס הגולגולת. היציבה שלנו לא טובה, אנחנו יושבים יותר מדי, אורח החיים שלנו סטטי מדי ורמות המתח שלנו בשמיים, והתוצאה היא שהמון אנרגיה נתקעת בעורף. אפשר ממש להרגיש את המתח. הוא מקרין לראש שלנו ומתבטא בסבר פנים זועפות. זה לא בסדר.

במסגרת התרגיל היום, ננסה להרגיש את זה ולשנות את המצב. מצאו לכם מקום נוח, לא משנה איפה, רק שלא יפריעו לכם, ושכבו על הגב במשך 5 דקות. קחו ספר, קלסר או קוביית יוגה, אם יש לכם. מה שאתם בעצם צריכים הוא כרית נוקשה ולא גדולה מדי: נאמר בגובה של 7-2 סנטימטר.

שכבו על הגב ושימו את החפץ מתחת לראש שלכם, ממש בבסיס הגולגולת. עצמו עיניים. נשמו נשימות עמוקות לכיוון הבטן התחתונה שלכם במשך דקה. הירגעו ורככו את הגוף. ועכשיו הפנו את תשומת ליבכם לעורף שלכם. מששו את המקום שבו הוא נח על הכרית הנוקשה. רככו את המקום הזה עוד קצת. נשמו והירגעו ותנו לראש שלכם להיות כבד.

כעת סובבו את הראש שלכם מצד לצד תוך כדי נשימות עמוקות. עשו זאת במשך דקה, גלגלו את הראש ימינה ושמאלה ותנו מנוחה לצוואר שלכם. לאחר מכן חזרו אל המרכז ונשמו עמוק. נסו להרגיש אם עדיין יש שם מתח ונסו לשקוע אל הכרית הנוקשה. הישארו במקום הזה עוד כמה דקות.

רככו את שרירי הפנים שלכם: את המצח שלכם, את הלסת, את האזור סביב העיניים. רככו את הפה, את האוזניים, את האף, את הגבות. נסו לשקוע עוד קצת ורככו לגמרי את הראש ואת הצוואר. שקעו מטה. נשמו ושקעו מטה. כשאתם מוכנים, אחרי בערך דקה, פקחו את העיניים, סובבו שוב את הראש מצד לצד, ואז קומו, חוליה אחרי חוליה, וחזרו לענייניכם. איך אתם מרגישים?

העורף הוא צומת מרכזי והרבה צ'י (אנרגיה) נתקע שם. האמת היא שאפשר לראות בעורף את מצוקת הזמן. כשאנחנו משחררים את המקום הזה, זה מרגיע את המוח ומחזיר אותנו להווה. העורף אוגר בתוכו את כל הפעמים שבהן נגררתם בעל כורחכם לזמן מהיר מדי.

זו דרך נהדרת לאתחל את עצמנו ולחזור להיות נוכחים. כשאנחנו מרככים את העורף, אנחנו בעצם עוצרים את הזמן ונכנסים עמוק אל ההווה. זה מאפשר לנו למחוק זיהומי זמן ישנים ולנקות את השולחן לקראת יום חדש ורענן.

אומנות עצירת הזמן. הוצאת אור-עם, אתר רשמי
עטיפת הספר אומנות עצירת הזמן/אתר רשמי, הוצאת אור-עם

הספר"אומנות עצירת הזמן" של פדראם שוג'אי ראה אור בהוצאת אור-עם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully