וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכיב הזה בתה גרם לגבר להתמכרות קשה במשך שנים

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 8:38

תה מסתבר יכול להיות עניין ממכר. מקרה של גבר שהיה מכור למשככי כאבים והחליף את ההתמכרות שלו בתה פרג מעלה שאלות בנוגע לתבלין האהוב

החורף היא העונה של המשקאות החמים ששומרים עלינו מהקור, ויש כאלה ששותים כמה כוסות של תה ביום. כעת מתברר שחשוב לשים לב לסוג התה ששותים. מאמר שפורסם לאחרונה ב-Medical Journal of Australia, מתאר מקרה מוזר של אדם שפיתח התמכרות לתה פרג. איך זה בכלל ייתכן? מסתבר שברגע שהזרעים השחורים נספגים במים הם משחחרים מורפיום ואופיאטים אחרים שלעיתים יהיה צורך להגמל מהם.

הדוח נכתב על ידי רופאים מהמרפאה להתמכרות במלבורן, אוסטרליה, שם התמכרות לאופיואידים (משככי כאבים) היא בעיה רווחת.

"הגבר תיאר היסטוריה של 10 שנים של התמכרות לאופיואידים, בתחילה הרואין, ולאחר מכן שימוש במשככי כאבים ללא מרשם (אוקסיקודון וקודאין)", כתבו מחברי המחקר. "בחמש השנים האחרונות הוא דיווח על שימוש בלעדי בתה פרג. הוא עבר מאופיואידים לתה פרג בגלל המעמד החוקי, הנגישות והעלות הנמוכה של התה. הוא הוציא 10-15 דולרים על 1-2 ק"ג של זרעי פרג, אותם רקח לתה וערבב עם 1.5 ליטר נוזלים בכל יום (לפעמים גם עם מיץ תפוזים).

למרות שעבר ממקור תרופתי לגישה ביתית יותר, האיש מצא את עצמו סובל מתסמיני גמילה. הם בדרך כלל התחילו בערך 24 שעות לאחר שתיית תה הפרג ונמשכו עד שלושה שבועות, כולל תופעות לוואי לא נעימות כמו בחילות, הקאות וכאבי שרירים.

פרג. ShutterStock
סם או מאכל? פרג/ShutterStock

כדי לעזור לו להיגמל מהתה, הרופאים רשמו זריקה תת עורית של בופרנורפין - אופיואיד המשמש לטיפול בהפרעת שימוש באופיואידים. חודש לאחר הטיפול, הוא הצליח להיגמל ולא דיווח על תופעות לוואי שליליות או סיבוכים שקשורים לטיפול. "אני כבר לא זוכר את התחושה של ההתמכרות", אמר המטופל בהצהרה.

עוד בוואלה!

אני רק שאלה: למה אנשים מתמכרים לתרופות לשיכוך כאבים?

לכתבה המלאה

זה לא המקרה הראשון שצריכת פרג גורמת לבעיות. דיווח שהגיע השנה מאנגליה סיפר על גבר שנכשל בבדיקת סמים בראיון עבודה לאחר שאכל לחם פרג. אחותו, דניאל צ'קלי, פרסמה אזהרה בפייסבוק בטענה כי בדמו של אחיה נמצא אופיום, למרות שהוא פוחד מזריקות ומשככי כאבים.

בשנת 2018 אישה שהגיעה לבית החולים במרילנד כשהיא כורעת ללדת נכשלה בבדיקת סמים והופרדה מהתינוקת שלה לחמישה ימים על ידי רשויות הרווחה - וכל זה בגלל שאכלה בייגל עם פרג לארוחת בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully