וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני רק שאלה: למה אנשים מתמכרים לתרופות לשיכוך כאבים?

11.5.2018 / 7:44

בארה"ב זו מגפה של ממש שאפילו גרמה להכרזה על מצב חירום לאומי, וגם בישראל מדובר בתופעה שהולכת ומתפשטת. למה התרופות לשיכוך כאבים כל כך ממכרות והאם יש מי שפגיעים יותר להתמכרות? רופא הבית שלנו מסביר

רויטרס

בווידאו: טראמפ מכריז על מלחמה בהתמכרות למשככי כאבים במרשם

אחת הסיבות השכיחות ביותר שמובילות אנשים לפנות לרופאים היא לשם הקלה על כאב. כאב יכול לנבוע מהרבה סיבות, חלקן זמניות וקצרות טווח (כמו חבלה או ניתוח) וחלקן קשורות למחלות כרוניות ודורשות טיפול ארוך שנים להקלה על כאבים. ישנן מספר קבוצות שונות של תרופות כדי להקל על כאב אולם כ-20 אחוזים מהאנשים שזקוקים לאיזון כאב עשויים לקבל מרשם לתרופה ממשפחת האופיואידים. לתרופות אלו פוטנציאל התמכרות והן עלולות לגרום לתלות הן מבחינה פיזית והן מבחינה פסיכולוגית.

בארה"ב מדובר במשבר לאומי של ממש שהוביל בשנתיים האחרונות לירידה בתוחלת החיים הממוצעת - לראשונה מאז שנות ה-60. זאת משום שמרבית הקורבנות שמתים ממנת יתר של משככי כאבים הם גברים בגילאי 25-54. גם בישראל חלה עלייה מואצת במרשמים לתרופות משככות כאבים בשנים האחרונות ועל פי ההערכות מספרם של הנוטלים אותן עומד על מאות אלפים (בהשוואה לכמה עשרות אלפים לפני עשור). ביקשנו מרופא הבית שלנו ד"ר עידן גורן, שיסביר לנו למה ולמי התרופות האלה מסוכנות.

עוד בנושא:
נטילת משככי כאבים בזמן שפעת עלולה להיות מסוכנת
אחת ולתמיד: האם אופטלגין מסוכן?
אני רק שאלה: האם תרופות נגד כאבים בטוחות לשימוש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully