וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זמן סמים באמת נשארים בגוף שלכם?

2.10.2018 / 6:19

בסדרות המשטרה זה תמיד נראה מאוד פשוט, אבל המציאות של בדיקות לגילוי סמים בדם, שתן ובשיער היא הרבה יותר מורכבת. אז כמה זמן אחרי שעישנתם כבר לא יוכלו לדעת על זה בבדיקת סמים? התשובה בפנים

אישה מחזיקה בדיקת שתן. ShutterStock
חלון הזמנים לאיתור סמים בשתן הוא מעט יותר ארוך מאשר בדם. בדיקת שתן/ShutterStock

בסדרות המשטרה והפשע בטלוויזיה זה תמיד נראה די פשוט, אבל האמת לגבי בדיקות סמים היא קצת יותר מסובכת. לא כל סם משאיר את חתימתו הכימית בגוף למשך אותו זמן. ברגע שאתם צורכים סם כלשהו - בין אם זה בבליעה, הסנפה או הזרקה - הגוף שלכם כבר מתחיל לשקוד על פירוקו.

בתהליך הזה מופקים מטבוליטים או חומרי לוואי של הסם, ואלה יכולים להשתהות במחזור הדם, בשתן ואפילו בשיער שלנו גם הרבה אחרי שהשפעת הסם חולפת. שרידים של המטבוליטים הללו הם בדיוק מה שמחפשים בבדיקות הסמים השונות, משום שהם מהווים הוכחה טובה לשימוש בסם, ולא לחשיפה אקראית או זניחה אליו.

עוד בנושא:
MDMA: סם המסיבות חזר, והוא הרבה יותר מסוכן
גם רשויות החוק מודות: אלכוהול יותר מסוכן ממריחואנה
מה גרם לשתן של האיש הזה להפוך סגול?

כמה זמן סמים נשארים בגוף - דם. מערכת וואלה!
כמה זמן סמים נשארים בגוף - דם/מערכת וואלה!

בדיקות לאיתור שרידי סם בזקיקי שיער הן יחסית מדוייקות, אך בדיקות דם ושתן לא מצליחות לזהות את רובם המכריע של סוגי הסמים בחלוף שבוע מהשימוש. הרואין למשל, כבר לא ניתן לאיתור בבדיקת שתן לאחר 3-5 ימים מהשימוש האחרון. חלון הזמנים לאיתור סם בדם הוא אפילו קצר יותר וסמים כמו LSD, מורפיום, הרואין ואמפטמינים וגם אלכוהול לא ניתנים לזיהוי בדם כבר אחרי 12 שעות ולעתים פחות.

עוד באותו נושא

ביה"ח דיווח על יולדת לרשויות הרווחה כי אכלה בייגל לארוחת בוקר

לכתבה המלאה
כמה זמן סמים נשארים בגוף - שתן. מערכת וואלה!
כמה זמן סמים נשארים בגוף - שתן/מערכת וואלה!

בבדיקות שתן חלון הזמנים הוא מעט ארוך יותר, כאמור, ונע בין 3-6 ימים עבור סמים כמו LSD, אקסטזי ומורפיום ועד 30 יום במקרה של מריחואנה. בדיקת הסמים הרגישה ביותר היא זו שמאתרת שרידי סם בשיער. שרידים של כל חומר, החל מאלכוהול ועד למורפיום, נותרים בזקיקי השיערה עד 90 יום ממועד השימוש האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully