וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם רשויות החוק מודות: אלכוהול יותר מסוכן ממריחואנה

7.7.2015 / 12:52

המאבק בין המתנגדים ללגליזציה של מריחואנה לתומכיה מסרב לגווע. ניסוי חדש שנערך על ידי רשויות החוק בארה"ב בדק איך יותר מסוכן לנהוג - תחת השפעת סמים או אלכוהול

מערכת וואלה!

23 מדינות בארה"ב אומנם הפכו את הקנאביס לחוקי, אבל מבחינה פדרלית הוא עדיין נחשב לסם בלתי חוקי. עם הדיסוננס הזה, זה לא מפתע שהוויכוח הישן בין תומכי הלגליזציה לבין מתנגדיה ממשיך לעורר הדים.

תומכי המריחואנה רואים בלגליזציה תועלת כפולה. ראשית, מחקרים קליניים רבים כבר הוכיחו כי קנאביס יכול להעניק מזור עבור חולים סופניים וחולים במחלות כרוניות. שנית, ממשלות, וכפועל יוצא מכך גם אזרחים, יכולות להרוויח מכספי המיסים של קנאביס, שעשויים להגיע על פי הערכות מוקדמות ללמעלה מ-3 מיליארד דולרים. במונחים של ארה"ב אולי לא מדובר בכסף גדול, אבל מדובר על סכום שיכול להיות מושקע בחינוך וביצירת מקומות עבודה.

המתנגדים ללגליזציה של מריחואנה, לעומת זאת, נאחזים בהשפעות השליליות של הצמח, שלטענתם עשוי לפגוע בבריאות ולהעלות את אחוזי הפשיעה, כשנושא תאונות הדרכים והסכנה בנהיגה תחת השפעת הסם הוא אחד הטיעונים המרכזיים.

נהיגה תחת השפעת אלכוהול. ShutterStock
מה יותר מסוכן?/ShutterStock

כעת, מחקר חדש שנערך במימון של המכון הלאומי לשימוש בסמים, המשרד הלאומי למדיניות בקרת סמים, והמנהל הלאומי לבטיחות בכבישים בארה"ב טורף את הקלפים. בניסוי שערכו הם בחנו 19 מבוגרים שנהגו בסימולטור תחת השפעת אלכוהול, מריחואנה או תרופת פלסיבו. הניסוי בדק כמה זמן הם היו מסוגלים להישאר בתוך הנתיב שלהם ובמהירות המותרת.

מי נוהג יותר לאט?

התוצאות הראו כי אלה שנהגון תחת השפעת אלכוהול (ריכוז מקסימלי של 0.065%) סטו מהנתיב שלהם פעמים רבות יותר ונסעו במהירות גבוהה מהמותר, בהשוואה לאלה שהיו תחת השפעה של מריחואנה. לטענת החוקרים, משתמשי המריחואנה ככל הנראה הרגישו את השפעת הסם, ולכן נהגו לאט יותר.

עם זאת, שימוש במריחואנה לא היה לגמרי ללא תופעות לוואי, והחוקרים ציינו שהיא פגעה בתפיסה המרחבית והוביל לזיגזוגים בין המסלולים. כמו כן, החוקרים ציינו כי שילוב של אלכוהול ומריחואנה, גם אם שניהם היו בתוך המגבלות החוקיות, הגדיל את מספר הפעמים שהמכונית סטתה מהנתיב. במילים אחרות, הנהיגה תחת השפעת המריחואנה עדיין הייתה לקויה, אבל הנהגים שצרכו אותה נהגו בצורה יותר יציבה מאלה שהיו תחת השפעת אלכוהול.

מריחואנה. ShutterStock
לא נטולת תופעות לוואי/ShutterStock

במאמר דעה שהתפרסם רק בתחילת השנה בעיתון הניו יורק טיימס, יורק טיימס, פרופסור אהרון אי קארול, רופא ילדים מומחה מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אינדיאנה כתב כי אם זה היה תלוי בו הוא היה מעדיף שילדיו ישתמשו במריחואנה ולא באלכוהול.

לדברי קארול, כל שנה מתים בארה"ב 1,800 סטודנטים מתאונות שמעורב בהן אלכוהול ו- 600 אלף סטודנטים נפגעים בתאונות שהיה מעורב בהן אלכוהול. "המספרים של המריחואנה אפילו לא נמצאים באותה ליגה והיא כמעט לא הורגת אף אחד", כתב, וסייג כי כאשר מדובר בנהיגה למריחואנה עדיין יש השפעה מסוכנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully