וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ח דיווח על יולדת לרשויות הרווחה כי אכלה בייגל לארוחת בוקר

13.8.2018 / 7:20

אישה שהגיעה לבית החולים במרילנד כשהיא כורעת ללדת נכשלה בבדיקת סמים והופרדה מהתינוקת שלה לחמישה ימים על ידי רשויות הרווחה - וכל זה בגלל שאכלה בייגל עם פרג לארוחת בוקר

בייגל עם פרג. ShutterStock
בפעם הבאה אולי עדיף קרואסון - הוא אף פעם לא יאכזב אותך. בייגל עם פרג/ShutterStock

אישה שהגיעה לבית החולים במרילנד, ארה"ב, כשהיא כורעת ללדת דווחה לרשויות הרווחה לאחר שבדיקת סמים שערכו לה בקבלה למיון שבה עם תוצאה חיובית לשימוש באופיאטים. למרות שהאישה, אליזבת' אידן, הופתעה מאוד מהתוצאות ודרשה מהרופאים לערוך בדיקה חוזרת, אלה יידעו אותה שהם כבר דיווחו עליה לרשויות הרווחה, כנדרש מהם בחוק. שעות לאחר מכן אידן ילדה את בתה, שנשארה בבית החולים להשגחה בזמן שאמה נתונה לבחינה של עובדת סוציאלית מרשויות הרווחה.

הסיבה שתוצאות הבדיקה של אידן היו חיוביות, נעוצה ככל הנראה בארוחת הבוקר שבחרה לאכול ביום הלידה - בייגל עם פרג. נוכחותם של חומרים אופיאטיים בפרג ידועה מזה זמן ומקורם בפרח שממנו מייצרים גם אופיום. המורפיום שמופק מזרעי פרג האופיום משמש לייצור הרואין וסמים נוספים.

עוד בנושא:
הרופא הזה יגרום לך לרצות להגיע לחדר הלידה
13 דברים שאת מתה לדעת על לידה, אבל מפחדת לשאול
"היא צרחה כמו חיה פצועה": התינוקות שנולדים מכורים לסמים

תינוק ניובורן. GettyImages
האם ובתה הופרדו למשך 5 ימים לצורך השגחת הרווחה/GettyImages

לדברי אידן, הבייגל שאכלה בארוחת הבוקר גרם לתוצאה החיובית בבדיקת הסמים שנערכה לה בבית החולים. בסופו של דבר העובדת הסוציאלית שהוצמדה לה השתכנעה בכך ואיפשרה לתינוקת להשתחרר מבית החולים לבית הוריה.

פרופ' אתול ג'ונסטון, מרצה לפרמקולוגיה קלינית באוניברסיטת קווין מרי הסבירה שעל אף שאכילת פרג משפיעה על הסיכוי של אדם להיכשל בבדיקת סמים, לרוב היא אינה משפיעה על הרגשתו של הנבדק. "אם תאכלו לחמניה עם פרג, זה עלול להוביל לתוצאה חיובית בבדיקת שתן לסמים ולדמות נוכחות של הרואין או מורפיום", הסביר פרופ' ג'ונסטון בראיון ל-BBC. "עם זאת, לא סביר שאדם שאכל לחמניית פרג או אפילו עשר לחמניות יוביל לעיכול של מורפיום בכמות מספקת כדי ליצור בגופו השפעה פרמקולוגית", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully