וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכיב הקטן שיהפוך את הקפה שלכם להרבה יותר בריא

עודכן לאחרונה: 26.10.2021 / 7:33

מחקר חדש מגלה שהוספת מרכיב אחד שקיים ברוב המטבחים לכוס הקפה יכול לעזור לגוף לשרוף יותר שומן ולשפר את חילוף החומרים. יכול להיות שאתם כבר עושים את זה?

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

יש לא מעט אנשים שמעדיפים שלא יפנו אליהם בכלל לפני שהם מכניסים כוס קפה לגוף, וכמעט כולנו מתחילים את היום איתו (וגם ממשיכים). לשמחתנו, לשתיית קפה יש כמה יתרונות בריאותיים מוכחים: שיפור הזיכרון והעירנות, ואפילו תרומה לתוחלת חיים ארוכה יותר (בעיקר בזכות נוגדי חמצון חזקים שהוא מכיל).

אבל שנייה, לפני שאתם רצים להכין לכם עוד כוס (כמה זה כבר, השנייה שלכם היום? שלישית? יותר??), קחו בחשבון שתוספות כמו סוכר או חלב באחוזי שומן גבוהים פוגעות בערך הבריאותי של הקפה. וכשזה מגיע למשקאות קפה כמו אייסים למיניהם, שמוכנים מראש ונמכרים ברשתות הקפה, הערך הקלורי ותכולת הסוכר יכולים ממש להרקיע שחקים לרמות של קינוח ממוצע.

יד של גבר אוחזת בכוס חד פעמית של שתייה חמה. ShutterStock
לא לפנות אלינו עדיין. תודה. יד אוחזת בכוס קפה לדרך/ShutterStock

המסקנה שצריך לקחת מזה היא ששתיית קפה יכולה להיות בריאה יותר או בריאה פחות, תלוי איך אתם שותים אותו. וכמו שיש תוספות שהופכות את הקפה שלכם לפחות בריא, ישנן גם כאלה שהופכות אותו לבריא יותר. ודוגמה לאחת כזאת היא קינמון. פיזור של מעט מהתבלין החורפי הזה בתוך או מעל כוס הקפה שלכם יכול לעזור מאוד לחילוף החומרים שלהם.

הוספת מעט קינמון לכוס הקפה תעזור לגוף שלכם לשרוף שומן מהר יותר, כך גילה מחקר חדש שנערך במכון למדעי החיים של אוניברסיטת מישיגן. החוקרים חשפו דגימות של תאי שומן אנושיים לחומר בשם cinnamaldehyde - שהוא החומר שמעניק לקינמון את הטעם והריח הייחודיים לו - וראו שבעקבות כך התאים החלו לייצר יותר גנים ואנזימים שגרמו להם לשרוף שומן, במקום לאחסן אותו.

עוד בוואלה!

מתחילים להרגיש צינון? אלה הירקות והפירות שכדאי שתאכלו

לכתבה המלאה
קפה עם פמפקין ספייס. Giphy
יש אנשים שכבר עושים את זה. גיף קפה עם קינמון/Giphy

אמנם בשלב זה המחקר עדיין אינו יכול לומר כמה קילוגרמים בדיוק ההרגל הזה יכול לחסוך לנו, אך לדברי החוקרים בהחלט ניתן להסיק ממנו שהוספת קינמון לקפה היא הרגל חיובי שעשוי לתרום לחילוף החומרים בגוף. בעתיד הם מקווים להמשיך ולחקור את הנושא ולגלות בדיוק כמה משתלם ההרגל הזה יכול להיות עבור הגזרה שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully