וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותים עד 3 כוסות קפה ביום? זה מה שאתם עושים ללב שלכם

קפה אולי מושמץ לא פעם, אבל כשמדובר על שתיה מתונה של המשקה הפופולרי - היתרונות רק מתרבים. מחקר חדש מצא כמה כוסות קפה כדאי לשתות ביום כדי לשמור על הלב

גלגולי הקפה בתקופת הקורונה/אבי רוזנפלד

מי שמכור למשקה החום הפופולרי, לא ממש צריך הוכחות שקפה הוא טוב לבריאות. ובכל זאת מחקר חדש מצא כי שתיית עד שלוש כוסות קפה ביום עשויה להגן על הלב. המחקר מצא כי בקרב אנשים ללא אבחנה של מחלת לב, צריכת קפה סדירה של חצי עד 3 כוסות קפה ביום הייתה קשורה לירידה בסיכון למוות ממחלות לב, שבץ ומוות מוקדם מכל סיבה בהשוואה לשתיית משקאות אחרים.

המחקר, שהוצג לאחרונה במפגש השנתי של האגודה האירופית לקרדיולוגיה, בדק את הרגליי שתיית הקפה של למעלה מ-468 אלף אנשים שמשתתפים במחקר הביו בנק הבריטי, שמכיל מידע גנטי ובריאותי מעמיק על יותר מחצי מיליון בריטים.

זה כמובן לא המחקר הראשון שעוסק בצריכת קפה ויתרונותיו ומחקרים קודמים כבר מצאו כי שתיית כמויות קפה מתונות יכולה להגן על מבוגרים מפני סוכרת מסוג 2, מחלת פרקינסון, מחלות כבד, סרטן הערמונית, אלצהיימר ואפילו כאבי ראש.

קפה קר. ShutterStock
מגן על הלב? כוס קפה קר עם חלב/ShutterStock

כשמדובר במחלות לב, ניתוח גדול של נתונים משלושה מחקרים מרכזיים שפורסמו באפריל מצא כי שתיית כוס קפה אחת או יותר קפאין ביום קשורה בסיכון מופחת לטווח ארוך לאי ספיקת לב. בהשוואה לאנשים שלא שתו קפה, נמצא כי הסיכון לאי ספיקת לב לאורך זמן ירד בין 5 ל -12 אחוזים עבור כל כוס קפה הנצרכת מדי יום בשניים מהמחקרים.

הסיכון לאי ספיקת לב נשאר זהה בשתיית קפה או כוס אחת ביום במחקר השלישי. אך כאשר אנשים שתו שתיים או יותר כוסות קפה שחור ביום הסיכון ירד בכ-30 אחוזים, כך עולה מהניתוח שדווח ב-CNN. "הקשר בין קפאין להפחתת הסיכון לאי ספיקת לב היה מפתיע", אמר עורך המחקר ד"ר דיוויד קאו, מנהל רפואי בבבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קולורדו באורורה, באפריל.

"קפה וקפאין נחשבים לעתים קרובות על ידי כלל האוכלוסייה כ"רעים" ללב מכיוון שאנשים מקשרים אותם עם דפיקות לב, לחץ דם גבוה וכו'. הקשר העקבי בין הגדלת צריכת הקפאין לבין הפחתת הסיכון לאי ספיקת לב הופך את ההנחה הזו ללא נכונה", אמר קאו בהצהרה.

קפה שחור. ShutterStock
המחקרים אולי נעשים על קפה שחור, אבל בפועל מרביתנו שותים את הקפה אחרת. כוס קפה/ShutterStock

ובכל זאת אולי כדאי להבהיר שמרבית המחקרים על קפה נעשים רק על שתיית קפה שחור. עם זאת, הוספת חלב, סוכרים וטעמים יכולה להוסיף הרבה קלוריות, סוכר ושומן, מה שעלול לשלול את היתרונות הבריאים של הלב לקפה. למעשה על פי אנליזה שפורסמה בכתב העת the journal Public Health ונערכה על ידי חוקרים מאוניברסיטת אילינוי ומאוניברסיטת קליפורניה, שני שלישים מאלה ששותים קפה, מוסיפים לו יותר מדי שמנת, חלב וסוכר. ההערכה שלהם היא כי מדובר בתוספת של 69 קלוריות ביום.

בנוסף, אנשים עם בעיות שינה או סוכרת בלתי מבוקרת צריכים לפנות לרופא לפני הוספת קפאין לתזונה, אומרים מומחים. קפה גם מעלה את הסבירות לשברים בעצמות אצל נשים בסיכון. אולם אצל גברים לא היה לקפה השפעה כזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully