וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 משקאות קרים ובריאים שמתאימים בול לקיץ הלוהט

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 6:52

לפעמים כל מה שאנחנו צריכים בימים החמים של הקיץ הוא משהו קר לשתות, אבל משקאות רבים מכילים המון סוכר וקלוריות - מה שעלול לפגוע לנו בבריאות. למרבה המזל, יש כמה משקאות בריאים וקרים שאותם דווקא מומלץ לשתות. הנה כמה מהם

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

כבר קצת נמאס לנו לכתוב על כמה חם בחוץ, כי פשוט בכל שבוע נדמה שהקיץ הישראלי שובר שיאים חדשים וכבר לא נשארה לנו קלישאה פנויה להלין על מזג האוויר. ובכל זאת, החום בחוץ מאלץ אותנו לאמץ כמה כללי התנהגות בריאה כדי לשמור על עצמנו ממצב של התייבשות או מכת חום. בין הההתמרחות בקרם הגנה, לשהייה במזגן בשעות החמות וחבישת כובע ומשקפי שמש, אחד הדברים החשובים, אם לא ה-דבר הכי חשוב, הוא לשתות הרבה נוזלים.

הבעיה מתחילה כשאנחנו רוצים לגוון את המים הקרים ומחפשים אחרי שתיה ממותקת, כמו משקאות מוגזים או אייס קפה. אלה כוללים כמובן מספר לא מבוטל של קלוריות וסוכר - מה שמזיק לבריאות. ובכל זאת קיימים כמה משקאות בריאים וטעימים, ובעיקר קרירים, שיכולים להקל עליכם את הקיץ הלוהט. הנה כמה מהם:

תה ירוק קר

תה קר חליטת צמחים. ShutterStock
מה כוס התה שלכם? תה קר/ShutterStock

התה הירוק מככב בכל המחקרים והוא נמצא כמרפא ויעיל בשמירה על הבריאות, בעיקר בשל תכולת החומר הפעיל EGCG שהוא נוגד חימצון חזק שמגן ונלחם בתאים סרטנים ועוזר לחילוף החומרים בגוף.

מחקרים שנערכו על השפעות התה הירוק מצאו כי הוא מסייע במניעת מחלות לב, שומר על רמה תקינה ויחס נכון של הכולסטרול הטוב והרע, מחזק את מערכת החיסון, מאזן את רמות הסוכר בדם, מנקה רעלים מהגוף ואף מסייע לשינה רגועה ואיכותית. בנוסף, תה ירוק נחשב כיעיל בתהליך הרזיה, ומחקרים מצאו כי 3 כוסות ביום מסייעות לירידה במשקל ומגבירות את קצב חילוף החומרים.

לאסי הודי

לאסי. נמרוד סונדרס
משקה אקזוטי שיזכיר לכם את חו"ל. לאסי/נמרוד סונדרס

משקה הלאסי ההודי מתאים במיוחד לימים החמים של הקיץ, כשרק רוצים לברוח למקום אקזוטי ורחוק. ובינינו, מי לא רוצה? בנוסף, הלאסי יכול לשמש גם כארוחת ביניים שלוקחת פחות מחמש דקות להכין ומתעכלת בקלילות.

המשקה כולל יוגורט ופירות, כמו מנגו או בננה, מה שאומר שאין ממש צורך להמתיק אותו בסוכר. השילוב של היוגורט - שמציע תכולת שומן נמוכה והרבה חלבונים, סידן וחיידקים פרוביוטיים, והפירות - העמוסים מינרלים וויטמינים - הוא שילוב מתבקש, שלא לומר מושלם. בטח בקיץ.

הנה מתכון ללאסי הודי

שייק ירוק

שייק ירוק. ShutterStock
יחס של 1:3 לטובת הירקות. שייק ירוק/ShutterStock

שייק ירוק טוב צריך להיות מורכב מירקות ופירות ירוקים ביחס של 1:3 לטובת הירקות. בהכנת השייק הבלנדר מפריד את מרכיביו וטוחן אותם, כך שהוא שומר על הסיבים התזונתיים, האנזימים, הוויטמינים והמינרלים שיש בירק ובפרי. מומלץ לשתות אותו מיד לאחר הכנתו על מנת להרוויח את כל היתרונות הללו.

השייק הירוק מכיל שפע ויטמינים ומינרלים בהתאם למרכיביו והוא בעל ערך קלורי נמוך, העוזר לשמירה על המשקל. זוהי דרך מצוינת להכניס לתפריט היומי עלים ירוקים כמו פטרוזיליה, רוקט, כוסברה וקייל, שמגבירים ערנות ותורמים לחיות ממכרת ותחושת קלילות בגוף.

מים עם לימון

מים עם לימון. ShutterStock
מחזק את המערכת החיסונית בזמן שהיא הכי צריכה חיזוק. מים עם לימון/ShutterStock

לימון ידוע כתוספת מרעננת למשקאות וכמקור תזונתי לוויטמין C, ולכן נוהגים להוסיף אותו לשלל משקאות כמו תה, קוקטיילים ומיצים, אבל די בכך שתוסיפו אותו לכוס מים חמים כדי להרוויח יתרונות בריאותיים שייטיבו עם הגוף כולו.

הדרך הכי טובה לשתות מים עם לימון היא על הבוקר כשהבטן ריקה, אז תוכלו להפיק מהם את המירב מבחינת תרומתם לירידה במשקל. יתרונות נוספים שמים עם לימון כוללים הם שיפור העיכול, שיפור מראה העור, חיזוק המערכת החיסונית והפחתה של הסיכון למחלות לב וכלי דם.

אמריקנו קר

קפה קר. Giphy
אתם בוחרים מה נכנס פנימה. גיף של קפה קר/Giphy

אמריקנו קר עם קצת חלב (או בלי חלב בכלל, אם אתם שואלים אותנו) הוא ככל הנראה הבחירה הכי בריאה של קפה לימי הקיץ. בניגוד לכל האייסים למיניהם או לקפה קר רגיל, המבוססים על הרבה חלב וסוכר, הבחירה פה מה יכנס למשקה ומה לא, היא אך ורק שלכם.

הקפה מכיל נוגדי חמצון עוצמתיים שיכולים לתרום למניעת מחלות כרוניות ומחקרים אחרונים הראו כי שתיה של 3 כוסות קפה ביום אף מאריכה חיים. אם אתם מתעקשים על חלב בתוך הקפה הקר שלכם, משקה חלב העשוי שקדים, קשיו או סויה יכול להוות תחליף מצוין לחלב הפרה, והוא טוב לא רק לטבעונים או לרגישים ללקטוז אלא לכולם. תחליפי החלב אינם מכילים כולסטרול, חלקם מכילים פחות קלוריות והם מכילים מעט מאוד שומן.

בכל מקרה בקיץ, ובכלל, מומלץ להתחיל את היום עם שתיה של כוס מים ולאחריה אפשר להתחיל את רוטינת הקפה.

מיץ דובדבנים

מיץ אדום. ShutterStock
משפר את השינה. מיץ דובדבנים/ShutterStock

אומנם עונת הדובדבנים נגמרת בתחילת חודש יולי, אבל למזלנו, אפשר למצוא היום את כל פירות היער קפואים, וניתן להכין מהם מיצים ושייקים טעימים ובריאים. אחד מהמיצים הכי בריאים שקיימים (במיוחד לאנשים שמתקשים לישון (ובינינו, בקיץ זו לא תמיד משימה פשוטה) הוא מיץ דובדבנים.

התרומה של דובדבנים לשעות השינה נובעת בעיקרה מתכולה גבוהה יחסית של מלטונין - נוגד חמצון טבעי המצוי ברמות גבוהות יחסית בדובדבנים ונקרא "הורמון הלילה". המלטונין שמיוצר על ידי הגוף בכמויות קטנות ממלא תפקיד חשוב בשיקוף שעות החשיכה ועונות השנה, למוח. במהלך שעות הלילה הגוף מפריש כמויות גדולות יותר של מלטונין לדם, מה שגורם לגוף להתעייף, ובמהלך היום הכמויות שלו בדם יורדות וגורמות לערנות.

הדבודבנים הם גם מקור של אנתוציאנינים, שהם הפיגמנט שמעניק לדובדבן את צבעו הנחשבים כנוגדי חמצון חזקים במיוחד שיכולים לסייע במניעת מחלות כרוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully