וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 סיבות בריאות לאהוב את הקיץ

13.4.2018 / 7:09

מזג האוויר מתחמם והלחות של אוגוסט עדיין מספיק רחוקה בשביל שנתענג על הקיץ המתקרב. חוץ מביקורים בחוף הים הוא מביא איתו עוד כמה יתרונות משפרי חיים. הנה רשימה חלקית

רגליים שזופות וצבועות בלק על רקע מזרון ים ובריכת שחייה. ShutterStock
קיץ על החוף. רגלי אישה על מזרן בים/ShutterStock

חג האביב מאחורינו ואפשר להתחיל לדבר על הקיץ. בשלב הזה, שבו הלחות המעיקה והדביקה של אוגוסט עדיין מעורפלת בזיכרון, אפשר עוד לשמוח לקראת העונה החמה ולייחל לבואה המתקרב. הקיץ מביאה איתו לא רק ביקורים משמחים בבריכה ובים אלא גם כמה יתרונות בריאותיים, הנה כמה מהם:

עוד בנושא:
דיאטה: 6 טעויות שאתם עושים כל קיץ
כל מה שבריא באפרסק ונקטרינה
אבטיח, ענבים או אפרסק: איזה פרי קיץ הכי בריא לכם?

ויטמין D

חוף הים בתל אביב, מאי 2017. ראובן קסטרו
הנה מגיעה האספקה הקבועה של ויטמין D. רוחצים בחוף הים של תל אביב/ראובן קסטרו

הסיבה הראשונה והבולטת ביותר היא שהקיץ משמעותו הרבה יותר שעות שמש, מה שמקל עלינו לקבל את המנה היומית המומלצת של ויטמין D. אספקה קבועה של ויטמין זה הוכחה כמעכבת את תהליכי ההזדקנות, מפחיתה דלקתיות, תורמת לבריאות העצמות ומשפרת את חסינות הגוף מפני מחלות. לאחרונה התפרסם גם מחקר שגילה שוויטמין D מפחית את הסיכון של הסובלים מבעיות לב למות בטרם עת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פירות העונה

אישה אוכלת אבטיח. ShutterStock
מלא בנוזלים, סיבים וויטמינים. אישה אוכלת אבטיח/ShutterStock

עונת הקיץ מאופיינת במגוון רחב מאוד של פירות ומזג האוויר החמים גורם לנו לרצות לאכול יותר מהמזון הצונן ורווי הנוזלים הזה. פירות כמו אבטיח, מלון, מנגו, אננס, קיווי ואפרסקים הם דרך מצויינת להחזיר לגוף נוזלים ולספק לו גם שפע של סיבים תזונתיים וויטמינים כמו C ו-E.

אבטיח, ענבים או אפרסק: איזה פרי קיץ הכי בריא לכם?

להזיע זה טוב

פנים מזיעות. ShutterStock
מצננת ומשפרת את זרימת הדם. הזעה/ShutterStock

זה אולי לא נעים או כיף, אבל ההזעה מסייעת לגוף שלכם להתקרר בחום ומשפרת את זרימת הדם. ההזעה עוזרת גם לשטוף חלק מהבקטריות שחיות על העור שלכם, לכלוכים, שמנים ועוד כל מיני דברים לא רצויים שמצטברים עליו. ויש גם יתרונות לא פיזיולוגיים: הזעה מתמשכת הוכחה כמעודדת הפרשה של אנדורפינים, שמשפרים את מצב הרוח ואת הבריאות הנפשית.

יותר זמן בחוץ ובטבע

נחל כזיב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
צאו לטבע. זה יעשה לכם רק טוב. מטיילים בנחל כזיב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עונת הקיץ עבור רובנו היא עיתוי להעביר יותר מהפעילויות שלנו לאוויר הפתוח ומחוץ לבית. מחקר משנת 2016 גילה שגם בילוי של חצי שעה בלבד בשבוע בחיק הטבע עשויה להפחית את לחץ הדם שלנו וגם את הסיכוי ללקות בדיכאון. חשיפה לאוויר נקי ופתוח גם היא חשובה לבריאות, במיוחד עבור מי מאיתנו שגרים בערים צפופות וסואנות וחשופים לרמות זיהום גבוהות. נשימת חמצן נקי יותר יכולה לגרום לעלייה בהורמון סרוטונין, שתורם לתחושת אושר.

יוצאים לחופשה

בלה חדיד וקנדל ג'נר בחופשה באיי הבהאמה. אינסטגרם, אתר רשמי
כמה יתרונות בריאותיים לא מבוטלים. בלה חדיד וקנדל ג'נר נופשות יחד בבהאמאס/אתר רשמי, אינסטגרם

עונת הקיץ היא גם עונת השיא של הנסיעות ורבים מנצלים אותה כדי לצאת לחופשות. בין אם אתם נופשים בארץ או בחו"ל, לקיחת פסק זמן משגרת החיים, העבודה הילדים או הלימודים חשובה מאוד לשמירה על בריאותכם הפיזית והנפשית בטווח הארוך. חופשה תספק לכם כמה יתרונות בריאותיים לא מבוטלים כמו הפחתת מתח, הגברת היצירתיות והיא גם תעזור לכם להיות יותר ממוקדים ולחזק את קשרי המשפחה שלכם.

מחמם את הלב

אישה מניחה יד על החזה. ShutterStock
הבריאות הכללית של רובנו במצב טוב יותר בקיץ/ShutterStock

מחקרים מצביעים על כך שהסיכון ללקות במחלות לב מגיע לשיאו בחודשי החורף ונמצא בשפל בחודשי הקיץ. חוקרים עדיין מנסים לפצח את הסיבה המדוייקת מאחורי המגמות הללו, אבל אפשר להניח שהסיבה היא שבעונת הקיץ מצב הבריאות הכללי של רוב האנשים הוא טוב יותר. רמות הכולסטרול הטוב גבוהות יותר בחודשי הקיץ בהשוואה לחודשים קרים - ככל הנראה משום שמזג האוויר החם פחות תורם להיצרות של כלי הדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully