וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיית קפה עשויה לסייע במניעת אלצהיימר ופרקינסון

13.11.2018 / 7:46

חוקי מוח בחנו מספר תערובות קפה נפוצות מתוצרת סטארבקס וגילו שהן מכילות תרכובות טבעיות שמונעות את המיזוג בין החלבונים המזיקים שתורמים להיווצרותן של מחלות ניווניות במוח

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון: 5 עובדות על קפה

כמה כוסות קפה כבר שתיתם היום? וכמה רע אתם מרגישים עם זה? הרבה אנשים מנסים או לפחות אומרים לעצמם שהיו רוצים לנסות לשתות קצת פחות קפאין ביומיום, ומרגישים אשמים כשהם לא מצליחים. והאמת? לא ממש ברור למה. בשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים מגיעים למסקנה ששתיית כמה כוסות קפה ביום (בדרך כלל סביב 4 כוסות) אינה מזיקה לבריאות ויש לה אפילו כמה יתרונות.

והנה עוד אחד לרשימה: שתיית קפה באופן קבוע עשויה להפחית את הסיכון לחלות באלצהיימר או בפרקינסון בהמשך החיים - כך טוען מחקר חדש. החוקרים הקנדיים ממכון קרמביל לחקר המוח בחנו במחקרם מספר סוגים של תערובות קפה: קלוי קלות (בהיר), קלייה עמוקה (כהה), וקפה כהה נטול קפאין.

עוד בנושא:
קופי טו גו: למה קפה שולח אותנו לשירותים?
אלצהיימר: תרופה חדשה הצליחה לעכב את הסימפטומים של המחלה
אם אין לכם תוספתן, הסיכוי שתחלו בפרקינסון נמוך יותר

גיף קפה אנימציה. מערכת וואלה! NEWS
גיף קפה אנימציה/מערכת וואלה! NEWS

הם הצליחו לזהות בקפה קבוצת תרכובות בשם פנילינדנים (phenylindanes), שנוצרת במהלך תהליך הקלייה של הפולים. הפנילינדנים אחראים מסתבר לא רק למרירות האופיינית של הקפה, אלא הם גם מונעים את המיזוג בין עמילואיד-בטא וחלבוני הטאו שמרבצים שלהם מצויים במוחותיהם של חולי אלצהיימר ופרקינסון.

לדעתו של ד"ר רוס מנסיני, עמית מחקר לכימיה רפואית שהיה מעורב בניסוי המחקרי הזה, ממצאיו בעלי משמעות רבה למאמץ המניעה של מחלות ניווניות אלה. "זו הפעם הראשונה שמישהו חוקר את האינטראקציה בין פנילינדנים ובין החלבונים האחראים להיווצרות אלצהיימר ופרקינסון. הצעד הבא הוא לבדוק מה בדיוק היתרונות שטמונים בתרכובות הללו והאם יש ביכולתן לחדור לזרם הדם או לעבור את מחסום הדם-מוח".

כוס קפה של סטארבקס. ShutterStock
הקפה אולי לא משהו, אבל יש לו יתרונות. כוס קפה של סטארבקס/ShutterStock

גם מנהל המכון לחקר המוח ד"ר דונלנד וויבר, התייחס לממצאי המחקר ואמר: "הטבע הוא כימאי הרבה יותר מוצלח מאיתנו, והוא מסוגל לייצר את התרכובות הללו. מה שהמחקר הזה עושה זה לקחת את הראיות האפידמיולוגיות ומסה לזקק אותן ולהדגים שיש באמת מרכיבים בקפה שיכולים להועיל במניעת התדרדרות קוגניטיבית".

תערובות הקפה שאותן בחנו החוקרים במחקר הזה היו תערובות קפה מוכנות של רשת סטארבקס, עשויות 100 אחוזים פולי ערביקה. את תמציות הקפה הם הכינו באמצעות שימוש במים חמים בלבד, ללא תוספות אחרות. הם גילו שהתערובת שהכילה את הרמות הגבוהות ביותר של התרכובות שמגנות מפני אלצהיימר ופרקינסון היתה זו של הקפה השחור, שעבר קלייה עמוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully