וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד הבריאותי הזה בטיקטוק אשכרה עובד

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 7:30

טרנדים בריאותיים בטיקטוק יש כמו זבל, אבל מצאנו לפחות אחד שבאמת עובד ויש לו גם גיבוי מדעי - זו הסיבה שמלא אנשים שותים מיץ אננס לפני ביקור אצל רופא השיניים

כל מי שעבר כבר את התענוג של עקירה כירורגית (של שיני בינה, בדרך כלל), יודע שזה כרוך בכמה ימים של נפיחות בפנים והסתפקות במזון נוזלי או רך בלבד. אבל ברשת החברתית טיקטוק מסתובב לאחרונה טרנד שגורס ששתיית מיץ אננס לפני העקירה יכולה למנוע או לפחות להפחית מאוד את הנפיחות לאחר עקירת שיני בינה. טרנדים וטיפים בריאותיים ברשתות החברתיות זה עניין מאוד שכיח, אבל אחד כזה שיש בו גם אמת - זה כבר חדש.

הטיפ עלה לתודעה בעקבות טיקטוקרים שהעלו סרטונים שלהם גומעים בקבוקים ענקיים של מיץ אננס (כשני ליטרים) ערב לפני עקירת שיני הבינה שלהם, ולאחר מכן הם העלו גם צילומים שלהם לאחר העקירה - כדי להראות שזה באמת עזר.

מיץ אננס. ShutterStock
תצטרכו כוס הרבה יותר גדולה כדי שזה יעבוד. מיץ אננס/ShutterStock

בצילומי סלפי שצילמו לאחר העקירה, האנשים לרוב נראים נפוחים ויש להם גם פד גזה בתוך הלחיים, אולם בסרטוני עדכון שהם העלו לאורך הימים הבאים לאחר העקירה הכירורגית ולעתים אפילו שעות ספורות אחריה - נראה שהפנים שלהם ממש חזרו לעצמן ולא נראה שיש בהן נפיחות חריגה.

בניגוד לטרנדים אחרים בטיקטוק, לטיפ הזה יש גיבוי מדעי. "אננס מכיל אנזים בשם ברומלין שלו סגולות טבעיות שנלחמות בדלקתיות, והוא זה שאחראי להפחתה או למניעה של הנפיחות שאופיינית להחלמה מעקירות שיניים כירורגיות", אישר ד"ר וויליאם גרייבס, רופא שיניים שמתמחה בכירורגיית פה, בראיון לאתר Insider. הוא הוסיף כי טבעי מאוד לסבול מנפיחות ומאי נוחות לאחר כל הליך פולשני, ובכלל זה עקירה.

באחד הסרטונים שעלו לרשת נראית גולשת צעירה בשם מקנזי פורמן (שמשתמשת בכינוי @mack_attack323) בערב שלפני העקירה שלה מעט סקפטית: "מן הסתם, אין לי כל כך למה להשוות את זה, אבל אם מחר אני לא אסבול מכאבים קשים או מנפיחות גדולה - מבחינתי זו תיחשב הצלחה". לאחר מכן היא שותה קרטון שלם של מיץ אננס טבעי ובהמשך עידכנה שהטריק היה "100% הצלחה". אף שמיד לאחר העקירה הפנים שלה היו נפוחות למדי, הנפיחות ירדה תוך יומיים והיא העידה שבסולם של 1-10 רמת הכאב שהיא חוותה היתה 1. לא רע.

אי אפשר בלי אזהרה

כל מי שנתנו צ'אנס לטיפ הזה שתו כמויות מאוד גדולות של מיץ אננס, ככל הנראה כדי להכניס לגוף כמות משמעותית של האנזים ברומלין. אלא שמיץ אננס (כמו רוב מיצי הפירות) מכיל גם עוד דברים - כמו למשל סוכר, הרבה מאוד סוכר. צריכה גבוהה כזאת של סוכר יכולה גם לעשות נזקים לבריאות הפה והשיניים שלכם, וגם לבריאות העיכול היא לא כל כך טובה.

אישה סובלת מכאב שיניים. ShutterStock
המשתמשים מדווחים על ירידה מהירה של הנפיחות. אישה עם כאב שיניים/ShutterStock

"רק תזכורת ידידותית: אננס הוא פרי חומצי מאוד ומכיל הרבה סוכר. לכן, אני ממליץ לשטוף את הפה במים לאחר אכילתו", הדגיש ד"ר גרייבס. משקאות מתוקים יכולים לפגוע מאוד באמייל השן, אז אם אתם שותים מיץ אננס, אל תחפפו את שגרת הצחצוח שלכם באותו ערב. כמו כן, חכו לפחות 30 דקות בין שתיית המיץ החומצי ובין צחצוח השיניים - כפי שיש לעשות בכל מקרה של צריכת מאכלים או משקאות חומציים מכל סוג.

בנוסף, כדאי לדעת שאננס יכול להיות בעייתי עבור קיבה רגישה, משום שהוא גם חומצי וגם נמנה על הפירות האלרגניים, כך שיש גם מי שרגישים אליו באופן ספציפי. אם אתם מתכוונים לנסות את הטיפ הזה, כדאי לבדוק קודם כל עם רופא השיניים שלכם האם קיבלתם הנחיות מיוחדות לגבי אכילה ושתיית לפני העקירה. הגולשת @mack_attack323 למשל, סיפרה שהיא שתתה את המיץ בשעה 8 בערב שלפני העקירה, משום שהחל מחצות היה עליה להימנע מאכילה ושתייה. לרוב, ההנחיה היא לא לאכול או לשתות דבר ב-8 השעות שלפני ניתוח, כדי להקטין סיכון לסיבוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully