וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני או אחרי הקפה? זה הזמן הכי בריא לצחצח שיניים בבוקר

רבים מאיתנו מזנקים מהמיטה היישר לכיור לצחצח שיניים ואילו אחרים מחכים לאחרי הקפה של הבוקר. אז מה יותר בריא לשיניים ומה עלול דווקא לפגוע בהן?

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

לכל אחד יש את רוטינת הבוקר הקדושה שלו. לפחות בזמני שגרה. עבור רבים, המרכיב הכי חשוב בשגרה הזו היא כוס הקפה. אבל האם אתם נוהגים לצחצח שיניים אחרי ששתיתם אותו או לפני? מומחים טוענים שיש לכך חשיבות גדולה לבריאות השיניים שלכם.

ידוע שקפה מכתים שיניים וחומצי, כך שהוא יכול לשחוק ישירות את אמייל השן. לכן, צחצוח שיניים חשוב מאוד לנטרול הנזקים של קפה, אבל עדיף לעשות אותו לפני שאתם מכניסים קפה לפה שלכם. הסיבה לכך היא שצחצוח השיניים לפני הקפה מסיר הצטברות פלאק ומקשה על הידבקות הכתמים, אמרה כריסטינה מיינרס, רופאת שיניים במרכזי הבריאות CommuniCare בסן אנטוניו לאתר הפינגטון פוסט. "אם אתה שומר על השיניים מאוד נקיות, אז פחות קפה יכול להיתפס או להדבק בהן", אמרה מיינרס.

יתכן והנחתם שצחצוח שיניים מיד לאחר שתיית קפה הוא צעד שדווקא יעזור לכם לשמור על השיניים, אבל למעשה זה עלול דווקא להחמיר את המצב. מכיוון שקפה הוא חומצי, צחצוח השיניים מיד לאחר השתייה שלו יכול להחליש את האמייל בשן, שכבת השיניים החיצונית המגנה עליהם מפני נזקים פיזיים וכימיים.

שגרת הבוקר של מיינרס היא לצחצח שיניים דבר ראשון על הבוקר, ואז לשתות את הקפה שלה, ואז לשטוף את פיה במים כדי לעזור לנטרל את רמת החומציות בפה.

גיף צחצוח שיניים. Giphy
חשוב לדעת גם מתי לצחצח את השיניים. זוג מצחצח שיניים/Giphy

"לא כדאי לצחצח שיניים כשסביבת הפה חומצית ושוחקת כימית. במקרים כאלה אתם מצחצחים יותר חומצה על השיניים, וזה עלול לגרום להן להישבר מהר יותר ולגרום לרגישויות רבות יותר", אמרה מיינרס. אם בכל זאת רוצים את התחושה הזו של פה נקי לאחר שתיית כוס קפה, רופאי שיניים ממליצים לחכות לפחות חצי שעה לפני הצחצוח.

לחלופין, אפשר גם ללעוס מסטיק ללא סוכר. "אני ממליצה ללעוס קצת מסטיק ללא סוכר כדי לעורר את ההגנה הטבעית של הפה, שהיא הרוק. זה משמש חיץ בסביבה החומצית", אמרה מיינרס. היא ממליצה לבחור מסטיק ללא סוכר עם קסיליטול, מכיוון שמדובר בתחליף סוכר דל קלוריות המעכב את צמיחת החיידקים.

ובינתיים, בזמן שאתם מחכים לצחצוח שיניים, אתם עדיין יכולים לשטוף את טעם הקפה במים ואחר כך לעבור עם חוט דנטלי. זה בטוח יגרום לפה שלכם להרגיש נקי ורענן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully