וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקה הפופולרי שהורס לכם את השיניים

27.2.2018 / 6:52

רוב האנשים מאמינים שסוגים שונים של תה הם בריאים ממש כמו מים, בהנחה ששותים אותם ללא סוכר. מחקר מבריטניה - אומת התה - מצא כי שתיה של תה בטעמי פירות בין הארוחות עלולה לפגוע לכם קשות בשיניים

מברשת השיניים מכילה חיידקי צואה, הרפס וצהבת/מערכת וואלה!

בווידיאו: זוועה! מברשת השיניים שלכם מכילה חיידקים צואתיים

לא כל כך ברור לנו מי מכם אוהב לשתות תה פירות, אבל מחקר חדש של אוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון מצא ששתייה שלו עלולה לפגוע בשיניים. החוקרים מצאו כי שתייה של משקאות כמו תה פירות או מים בטעמים בין הארוחות, הובילה בסופו של דבר לשחיקת שיניים משמעותית ופגיעה באמייל של השן.

המחקר, שפורסם בכתב העת British Dental Journal, בחן את התזונה של 300 אנשים עם שחיקת שיניים חמורה. הם מצאו כי שתיה של משקאות כמו ליקרים או מיצי פירות, משקאות דיאט ומים בטעמים עשו נזקים דומים לשיניים כמו תה פירות - משקה שאולי הייתם חושבים שבריא יותר. לטענתם המשקאות הללו גורמים לשחיקה של השיניים וככל שאתם מחזיקים אותם בפה לפני שאתם בולעים - כך הנזק שנגרם הוא גדול יותר. החוקרים גילו כי אנשים ששתו משקאות כמו מים עם פרוסת לימון או תה חם בטעם פירות פעמיים ביום בין הארוחות היו בסיכון גבוה פי 11 לסבול משחיקה מתונה או חמורה של השן. הנתון הזה נחצה לשניים כשהמשקאות נשתו עם ארוחות.

עוד בנושא:
שכחו ממה שידעתם: יש דרך טובה ובריאה יותר להכין תה
במקום קפה: המשקאות הכי בריאים לבוקר
גילינו את הסוד: כך תשיגו שיניים לבנות

תה קינמון ותפוחים. ShutterStock
תה זה בריא, רק תלוי מאיזה סוג/ShutterStock

מחברי המחקר מקינגס קולג' בלונדון, אמרו כי "אם אתם שותים דברים לפרקי זמן ארוכים - יותר מחמש דקות, או אם אתם משחקים איתם בפה או אפילו מכרסמים פירות כמה דקות ולא אוכלים אותם כפרי שלם - אלה דברים שיכולים באמת לפגוע בשיניים". בנוסף, לדבריהם אם אתם אוכלים תפוח כחטיף בצהריים, מומלץ שלא תאכלו מזונות חומציים מאוחר יותר בערב. "אם שתיתם בערב כוס יין, אל תשתו תה פירות בבוקר למחרת. נסו לאזן את התזונה שלכם", הסבירו. בין הסוגים השונים של תה הפירות, אלה החומציים ביותר הם תה ג'ינג'ר ולימון, אוכמניות ופקעות ורדים.

אגב, בניגוד לתה פירות, תה ירוק דווקא עשיר בחומרים נוגדי חמצון הנקראים קטכינים, שנחשבים כמעכבים את ההתפתחות של חיידקים הגורמים לפגיעה בחניכיים ולמחלות חניכיים. מחקר הנערך ביפן בשנת 2009 מצא כי לנבדקים אשר צרכו תה ירוק באופן קבוע היו חניכיים בריאות יותר מאשר לנבדקים אשר שתו תה ירוק בתדירות נמוכה יותר. בכל הוספה של כוס תה ירוק, נראה שיפור במצב החניכיים, כך שניתן להסיק כי שתיית תה ירוק באופן קבוע (לא ממותק, כמובן) יכולה לקדם את בריאות השיניים ולעזור להדוף את מחלות החניכיים.

  • עוד באותו נושא:
  • תה
  • שיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully