וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 חטאים: הטעויות שהזיקו לעור שלכם בשנה האחרונה

פולה בליק דיין

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 7:45

יש לא מעט טעויות יומיומיות שאנחנו עושים וגורמות נזק לעור הפנים שלנו. שנה חדשה היא הזדמנות להיפטר מההרגלים הרעים ולאמץ חדשים - טובים יותר, שיגרמו לעור להיראות נהדר

שנה חדשה היא שעת רצון לבחון מחדש את ההרגלים היומיומיים שלנו ולאמץ כמה חדשים, שאולי יהיו טובים יותר, לפחות לעור הפנים שלנו. לקראת סיום השנה הנוכחית וקבלת השנה החדשה, פולה בליק דיין, מומחית לקוסמטיקה מתקדמת ורפואה טבעית, אספה את כל הטעויות הכי שכיחות שאתם עושים וגורמות לנזקים שאתם אולי בכלל לא מודעים אליהם בעור הפנים שלכם.

1. יותר מדי מגע

כמה פעמים ביום לדעתכם אתם נוגעים בעור הפנים שלכם? אם התשובה שלכם נעה בממוצע לכיוון ה-20 פעמים ויותר בשעה אחת כנראה שאתם צודקים. כולנו עושים את זה מבלי לשים לב, נוגעים באף, בפה, בלחיים ובעיניים כל היום. אנחנו מתעסקים עם עור הפנים שלנו ומבלים המון שעות מול המראה ובוחנים כל אדמומיות, פצע, או כתם של פיגמנטציה מקרוב, נוגעים, מתעסקים ויוצרים נזק. ישנם מקרים רבים של אנשים המגיעים אלי לקליניקה עם נזק שהם גרמו לעצמם מהתעסקות יתר בעור הפנים. הנגיעה בעור עם ידיים לא נקיות מעבירה מזהמים אל פני העור, האף וריריות העיניים - ואלה הדרכים הקלות של נגיפים להיכנס אל הגוף שלנו.

אישה מורחת קרם. Giphy
תפסיקו לגעת בפנים כל כך הרבה! גיף של אישה נוגעת בפניה/Giphy

2. ניקוי מוגזם של עור הפנים

שמירה על ניקיון העור זה דבר חשוב והכרחי, אבל לפעמים ישנם מצבים שאנשים מנקים את עור הפנים יתר על המידה, מתוך מחשבה שזה מועיל. ניקיון יתר עלול ליצור תופעה הפוכה, היות ובכל ניקיון אנחנו מורידים שכבות מהעור והדבר גורם לבלוטות החלב לייצר יותר הפרשות שומן כפיצוי. זה עלול לגרום להופעת פצעונים. איך יודעים כמה זה יותר מדי? אם התחילו להופיע לכם פצעונים במקומות חדשים שלא היו קודם, ייתכן שאתם מנקים את הפנים בתדירות גבוהה מדי.

עוד בוואלה!

מה זה הדברים האלה ולמה הם צצים על העור שלנו ככה סתם?

לכתבה המלאה

3. אבחון שגוי של סוג העור

קיימים 4 סוגי עור שכיחים בקרב האוכלוסייה: עור שמן, עור מעורב, עור יבש, עור רגיל (משלב גם אזורים שומניים וגם יבשים), ולכל סוג עור התכשירים היעודיים לו. אי התאמה בין תכשירים (קרמים וסרומים למיניהם) לסוג העור עלולה בהחלט ליצור פצעים. לכן רצוי ללכת לקומסטיקאית מקצועית ולאבחן את סוג העור ולאחר מכן למרוח תכשירים שמתאימים לו.

4. מברשות איפור מלוכלכות

לכל אישה יש לפחות 4-5 מברשות איפור בשלל גדלים וסוגים. מתי בפעם האחרונה ניקית אותן? על מברשות האיפור מצטברים אלפי חיידקים ושומן, שאותם את מורחת בכל בוקר (ולפעמים גם פעמיים ביום) על עור הפנים שלך. בגדול, את המברשות צריך לנקות אחרי כל שימוש (שטיפה במים וסבון איכותי וייבוש מלא - זה מספיק). נכון שזה לא פשוט לשטוף את המברשות אחרי כל שימוש, אבל גם ניקוי אחת לשבוע זו התחלה טובה.

אישה שוטפת מברשת איפור. ShutterStock
גם פעם בשבוע זה טוב. אישה מנקה מברשת איפור/ShutterStock

5. אתם לא מחליפים מצעים

כל כמה זמן אתם מחליפים מצעים? תחשבו שבכל לילה ולפעמים גם בצהרי היום אתם נכנסים למיטה אחרי יום שלם בחוץ של זיהום, זיעה ושאר דברים 'טובים' שנמרחים על גבי הציפית והסדינים. עכשיו תחשבו שבכל יום מצטברות שם עוד ועוד שכבות של מזהמים ואתם נכנסים לישון בתוך כל הטוב הזה שנוגע בעור הגוף הפנים שלכם. נכון שהבית זה לא בית מלון שבו מחליפים מצעים בכל יום, אבל תשתדלו את הציפית להחליף לפחות פעמיים בשבוע ואת כל המצעים אחת לשבוע. והעדיפו מצעים מבדים איכותיים כמו כותנה.

6. תכשירים שלא מתאימים לתנאי מזג האוויר

בעונה החמה מומלץ להימנע ממוצרים כבדים ושומניים שסותמים "וחונקים" את העור. העור הוא איבר שרוצה לנשום, התכשירי סופחים זיעה ומזהמים ומקשים עליו לנשום. השתמשו בקרמים קלילים ונעימים, ומומלץ כאלה שגם משלבים מקדמי הגנה מהשמש וויטמינים שמזינים את העור.

פולה בליק דיין, מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה מתקדמת. אור גפן,
את השנה הזאת פותחים ברגל ימין ובעור פנים זוהר. פולה בליק דיין/אור גפן

7. אתם יותר מדי בלחץ

המצב הנפשי שלנו משפיע מאוד על המצב הפיזי, והדבר נכון גם לגבי פצעים בפנים. במדינת ישראל יש לא מעט סיבות להיות לחוצים ומתוחים כמעט 24/7 וההשפעה הנפשית גורמת לתופעות עוריות לא נעימות, החל מאקנה, סבוריאה, רוזצאה ועוד שלל תופעות לא פוטוגניות. כאשר ישנה התפרצות בפנים נשאל את עצמנו מה היה בשבוע האחרון. לרוב לאחר שבוע עמוס נפשית מתחיל התהליך הפיזי לגלות את פניו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully