וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך באמת צריך לנקות את עור הפנים?

פולה בליק דיין

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 12:11

ישנם 5 סוגי עור נפוצים באוכלוסייה, אם אתם לא בטוחים לאיזו קטגוריה אתם שייכים - הכתבה הזאת תעזור לכם לאבחן, וגם תבהיר לכם אחת ולתמיד מהי הדרך הנכונה ביותר לנקות את הפנים שלכם

תרגילי פנים לעור צעיר/מערכת וואלה!

כולנו מנקים את הפנים והגוף כחלק מהשגרה שלנו אבל האם הקדשתם מספיק מחשבה לאיזה תכשיר מתאים לכם באמת ואיזה סוג עור יש לכם בכלל? עור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם וישנם חמישה סוגי עור שכיחים באוכלוסייה. מטרת ניקוי הפנים והגוף היא הרחקת לכלוך משטח הפנים, שמקורו משלל גורמים כמו: תכשירים קוסמטיים, אבק, זיהום אוויר, זיעה, לכלוך, תאים מתים וחיידקים.

על מנת לשמור על עור נקי וחלק ולא לגרום לנזקים בלתי הפיכים מומלץ לנקות את עור הפנים לפחות פעמיים ביום (בוקר וערב) ואחת לשבוע לבצע ניקוי עמוק יותר בעזרת פילינג. לכל אדם סוג עור מעט שונה ויש להתאים לו את שגרת הניקוי והטיפוח.

איזה סוג עור יש לי?

סוגי העור מתחלקים לחמישה סוגים עיקריים:

עור פנים רגיל - מראה העור בריא, נקבוביות בינוניות וללא אזורים יבשים או שומניים, טקסטורה חלקה.
עור פנים יבש - טקסטורת העור מתוחה ובעל אדמומיות. יש נטייה לפתח קשקשת, גוון הפנים יכול להראות לעתים אפרפר או חיוור.
עור פנים רגיל/מעורב - מראה העור בריא, נקבוביות בינוניות וללא אזורים יבשים או שומניים במיוחד, טקסטורה חלקה. זהו סוג העור הנפוץ ביותר בקרב האוכלוסייה בישראל, מרכז הפנים יהיה שמנוני (באזור האף, בעיקר) וההיקף יבש, אך ללא תגובה קיצונית או רגישות.
עור פנים שומני - עור בעל מראה מבריק עם נקבוביות פתוחות, העור בעל טקסטורה פיצעונית ויש נטייה מרובה ל'שחורים' (או אקנה).
עור פנים רגיש - עור רגיש ודק, מגיב לקרני השמש בקלות רבה, מפתח אדמומיות וכתמים, בעל נקבוביות רגישות.

אישה צעירה שוטפת פנים ומביטה במראה. ShutterStock
לרוב האוכלוסייה בישראל יש עור פנים מסוג רגיל/מעורב. אישה מביטה במראה/ShutterStock

איך לנקות את הפנים בהתאם לסוג העור?

בחירת מוצר ניקוי הפנים תלויה בסוג העור אך גם להעדפה האישית של כל אחת ואחת לגבי התחושה שהמוצר מותיר אחריו. יש שיעדיפו לנקות את הפנים עם תחליב שמשאיר תחושה נעימה ולעומתם, אחרים יעדיפו סבון פנים שנשטף במים ומותיר תחושה "נקייה" יותר.

עור פנים יבש - דורש ניקיון עדין ולא אינטנסיבי, על מנת לא להוריד את שכבות השומן הטבעיות של העור המגנות עליו. מומלץ לנקות עם סבון פנים מעורבב עם שמן קוקוס או עם קרם בעל מרקם עדין ועשיר בלחות, או בתחליב פנים עשיר בעלי מרכיבים מלחחים ומזינים וחומרי הגמשה (חומרים מבוססי תמציות ושמני דגנים).

עור פנים שמן - ניקוי לעור שמן יעשה עם חומרים נטולי אלכוהול. מטרת חומר הניקוי היא להסיר את עודפי השומן המופרשים מן הנקבוביות. יש לנקות בחומר סופח שומן ומייבש פצעים שמכיל חומרים אנטי בקטריאליים למניעת זיהומים ודלקות וכן חומרים שמסייעים לכווץ את הנקבוביות (לפני הניקוי יש לשים לב למצב הפצעים בעור וחומרתם).

אישה עם צלקות אקנה על עור הפנים. ShutterStock
לעור פנים שמן מומלץ להשתמש בתכשיר ניקוי שמכיל חומרים לכיווץ הנקבוביות. אישה מסירה איפור/ShutterStock

עור פנים מעורב/רגיל - יש לנקות עם חומרים המכילים לחות וחומרי הזנה. אפשר להשתמש גם במוצרים המכילים חומצת אלפא הידרוקסי (AHA) המסירה את תאי השומן והתאים המתים ומנגד מאזנת את בלוטת החלב. לרשותם של בעלי סוג זה (שהוא הנפוץ ביותר בישראל) עומד מבחר גדול של מוצרים והם יכולים להחליף מוצרי ניקוי בהתאם לעונות השנה ורמת הלחות באוויר.

עור פנים רגיש - סוג עור זה נוטה להגיב במהירות ובאינטנסיביות לחומרים, שעלולים לגרום תחושות אי נוחות או גירוי וגם כתמים ואדמומיות. בשל כך, חומרי הניקוי צריכים להיות בעל מרקם חלק ועדין ללא פרבנים, חומרים משמרים, SLS וחומרי בישום. ניתן להתמש בסבונים עדינים, תחליבי רחצה בעלי מרקם רך ואף בשמנים מסוג שקדים, עץ התה ושמן זית. בנוסף, מומלץ להשתמש בחומרי המכילים אוריאה (מחדיר לחות) ואלטונין (חומר מחדש רקמות) התורמים לריפוי עור רגיש.

פולה בליק דיין היא מומחית לרפואה טבעית ואסתטיקה מתקדמת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully