7 טעויות שאתם עושים בבוקר והורסות לכם את היום

מי לא אוהב שמסבירים לו למה כל מה שהוא עושה לא טוב? ועוד על הבוקר. אז הנה 7 דברים גרועים שאתם עושים בבוקר והופכים את כל היום שלכם לפחות נעים, יעיל ורגוע. יאללה, יום טוב שיהיה

10/03/2021
למה להתחיל ככה? אפשר יותר טוב. גבר עייף מתעורר(צילום: ShutterStock)

מגיפת הקורונה שיבשה לכולנו את סדר היום ושינתה מאוד גם את איך שהבוקר שלנו נראה. קצת קשה לשמור על איזושהי שגרה של בוקר, כשכל שאר החיים שלנו יצאו לגמרי מאיפוס. אבל עכשיו, כשנראה שהסוף כבר באופק ואנחנו לאט לאט חוזרים לסוג של שגרה, גם אם חדשה - יש לא מעט אנשים שחשים צורך באיזה ניעור שיעזור להם להיכנס מחדש לקצב של החיים.

שגרת הבוקר היא מקום מצוין להתחיל בו, ושינויים קטנים והתאמות שתעשו בה יכולים להשתלם לכם מאוד בתחושת האנרגיה שתלווה אתכם במהלך היום כולו. אבל למה לבוא חיובי? בואו נתחיל קודם כל, ממה שאתם עושים לא טוב. הנה 7 טעויות שאתם עושים בבוקר ויכולות להרוס לכם את היום:

עוד בוואלה!

לטיפוסים של בוקר יש שני יתרונות משמעותיים

לכתבה המלאה

1. אתם מכריחים את עצמכם לקום מוקדם

בראיונות עם אנשים מאוד הישגיים תמיד יש את השלב שבו משתאים מיעילות העל של המרואיין או המרואיינת, שמשכימים מדי יום ב-4:30 לפנות בוקר כדי להספיק אימון יוגה, לפני שהם מפזרים את כל המיליון ילדים שלהם למסגרות וממשיכים לעבודה הסופר יזמית ומצליחה שלהם. אבל האמת היא שהקטע הזה של לקום מוקדם כדי להספיק יותר לא עובד לכולם.

הקטע הזה של לקום מוקדם ולהספיק יותר לא עובד לכולם. אישה מכבה שעון מעורר(צילום: ShutterStock)

כל אחד ואחת מאיתנו מחווטים באופן מעט שונה ויש אנשים שיכולים לקום ב-10 בבוקר ועדיין להיות לא פחות פרודוקטיביים ממי שקם ב-5:00. מה שבאמת חשוב זה עד כמה מוכווני מטרה אתם ברגע שכבר קמתם. אם לוח הזמנים שלכם מאפשר לכם, נסו לעשות ניסוי: שחקו קצת עם זמני היקיצה שלכם בבוקר, ובדקו איזה מהם עובד לכם הכי טוב. יכול להיות שתגלו שדווקא השכמה מעט מאוחרת יותר מדרבנת אתכם להספיק יותר במהלך היום.

2. אתם מתחילים את היום ב'מצב תגובה'

הדבר הראשון שרבים מאיתנו עושים מיד אחרי שהם פוקחים את העיניים בבוקר, זה להביט בטלפון הנייד שלנו. הפעולה הזאת מכניסה אותנו באופן אוטומטי ל'מצב תגובה' - כך מסביר גרהאם אלקוט, מחבר הספר "איך להיות נינג'ת פרודוקטיביות" בשיחה עם האתר Huffpost. זאת בניגוד ל'מצב פרואקטיבי', שהוא המצב הרצוי.

דוגמא להתחלה פרואקטיבית ליום היא למשל, להקדיש כמה דקות ולחשוב מה אתם מקווים להשיג במהלך היום הזה, עוד לפני שאתם פותחים את הסמארטפון שבו נמצא הלו"ז שלכם, רשימת המשימות, המיילים וכדומה. המטרה היא להתחיל את היום עם תיעדוף עצמאי של המטרות והאג'נדה שלכם, עוד לפני שאתם נתקלים ברצונות ובאג'נדות של כל שאר האנשים בחיים שלכם.

המוח שלכם עובד אחרת כשאתם מחליפים את הפיג'מה בבגדים נורמליים. איימי שומר מתעוררת(צילום: Giphy)

3. אתם לא מחליפים בגדים

רובנו נתקלנו בדילמה הזאת רק בשנה האחרונה - שנת הקורונה - אבל לחלק מהאנשים שעבדו מהבית גם לפני כן, זה עניין מוכר. אתם קמים בבוקר לעוד של עבודה מהבית ותוהים בשביל מה לטרוח לצאת מהפיג'מה? "להתלבש כמו בן אדם מאוד עוזר. יש מושג בפסיכולוגיה שנקרא enclothed cognition (קוגניציה לבושה, בתרגום חופשי) שמראה שהמוח מתפקד אחרת כשלובשים חליפה, או למשל שציונים במבחני אינטליגנציה הם גבוהים יותר כשהנבחן לובש חלוק מעבדה - גם כשהוא עצמו אינו מדען", מסביר אלקוט.

נסו להחליף את הפיג'מה שלכם בחליפה בבוקר, גם אם לא בא לכם. או לפחות במכנסי ג'ינס וחולצה ייצוגית. מחקרים מראים שזה יכול להשפיע על רמות הריכוז, גם אם ההשפעה הזאת סמלית.

4. אתם לא אוכלים ולא שותים

לא ניכנס פה לדיון לגבי מעמדה של ארוחת הבוקר כארוחה הכי חשובה ביום, אבל היא חשובה. גם אם לא הכי. בלי לאכול ולשתות בבוקר יהיה לגוף ולמוח שלכם קשה יותר לגייס את האנרגיה הנחוצה לכל מה שעומד על סדר היום שלכם בהמשך היום. המלצת התזונאים היא לאכול בבוקר ארוחה מאוזנת מבחינת תכולת פחמימות וחלבון, אבל הכי חשוב זה ללכת על משהו פרקטי שיש לכם סיכוי להצליח להספיק להכין וגם לאכול אותו בבוקר, שהוא מסגרת זמן לחוצה עבור רוב האנשים. אז אם יש לכם זמן, אתם יכולים להשקיע בפנקייק או אומלט, אבל אם לא - גם פרוסת לחם עם גבינה זה אחלה.

ועוד דבר, אל תשכחו לשתות. נוזלים הם מרכיב חשוב ביכולת שלנו להתרכז ולהיות יעילים. המוח הוא איבר שמושפע ישירות ממאזן הנוזלים בגוף ומחקרים מראים שגם התייבשות קלה יכולה לפגוע במצב הרוח, בזיכרון, בריכוז וביכולות הארגון.

5. אתם מנסים לעשות יותר מדי דברים במקביל

כשהיום שלכם מתחיל עם רשימת משימות ארוכה שאתם מייחלים להגיע לסופה, מאוד מפתה לנסות להחזיק כמה כדורים באוויר כדי לקצר תהליכים וכולם מאוד אוהבים לקדש את המולטיטסקינג. ובואו, לחלקנו אין גם ממש מנוס מזה - במיוחד אם החיים שלכם כוללים כמה עוגנים אינטנסיביים כמו ילדים, עבודה, לימודים וכו'. אבל איפה שאתם יכולים, נסו דווקא להתמקד במשימה אחת בכל פעם. כי כמות יכולה לבוא על חשבון האיכות לפעמים.

גם טוסט עם גבינה לבנה זה בסדר. ביצת עין בצורת שמש וענן(צילום: ShutterStock)

קחו בחשבון שאנחנו כבר כל כך רגילים לחיים שבהם המיקוד שלנו מתפצל בין כמה דברים בו זמנית בכל רגע נתון, שיכול לקחת למוח שלכם כמה שבועות להסתגל מחדש למצב שבו הוא מפוקס רק על דבר אחד בפרק זמן נתון, אבל נסו להתמיד בכך עד שתתרגלו.

6. אתם לא מכינים מראש מה שאפשר ערב קודם

הדבר אחרון שכל אחד מאיתנו רוצה לעשות בסופו של יום ארוך ומפרך זה לחשוב על זה שעוד יום עומד להתחיל בעוד כמה שעות. אבל אם תצליחו להביא את עצמכם לעשות את זה בכל זאת, תגלו שזה יכול לעזור לכם להיות יעילים יותר ובתמורה גם יהיה לכם קצת יותר זמן למנוחה. נסו לערוך רשימה של משימות פתוחות למחר, בסוף כל יום עבודה. לאחר מכן בחנו את הלו"ז הקשיח שלכם למחרת - הכוונה לפגישות, ישיבות ודברים שנקבעו מראש והם פחות גמישים, ושבצו טנטטיבית את המשימות הפתוחות בחלונות הזמן שיש לכם באותו יום.

עוד משהו שאתם יכולים להשקיע בו בסוף היום לטובת מחר טוב ויעיל יותר - שינה איכותית. מחסור בשינה בהחלט ישפיע על היעילות שלכם ועל יכולת הריכוז.

7. אתם לא נותנים לעצמכם זמן להירגע

בקרים יכולים להיות חלק מאוד כאוטי של היום - מדובר בפרקי זמן קצרים שבהם אנחנו מנסים לרוב להספיק המון משימות, גם עבורנו וגם עבור אחרים (ילדים, מישהו?). אם אתם מתחילים את הבוקר שלכם בטון לחוץ ומוטרף זה יכול להכתיב את התחושה של שאר היום ולהתגלגל כמו כדור שלג. נסו לתת לעצמכם זמן רגוע בבוקר, גם אם זה אומר ממש כמה דקות. עבור אחד זה יכול להיות 5 דקות של מדיטציה, ועבור אחרת פשוט לשבת 5 דקות עם כוס קפה ולשתות אותה בנחת, או להוציא את הכלב לטיול בוקר קצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully