וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 צעדים שמעלים את רמות האנרגיה בבוקר

גם האנרגיות שלכם נמוכות יחסית? ובכן, יש סיכוי שזה לגמרי תלוי בצורה שבה אתם מעבירים את השעה הראשונה של הבוקר שלכם. אז מה צריך לאכול ומה מומלץ לעשות כדי שהיום שלכם יהיה הרבה יותר אנרגטי?

מתפנקת במיטה. ShutterStock
בוקר טוב, התחלנו. אישה ישנה עם כיסוי עיניים/ShutterStock

השנה האחרונה הייתה מאתגרת בכל כך הרבה מובנים, והיא הובילה ללא מעט שינויים בסדר היום שלנו וגם בסדר העדיפויות שלנו. עכשיו עם החזרה המסויימת לשגרה, אנחנו נדרשים לגייס את כל הכוחות שלנו מחדש, וכדאי שנתחיל מההתחלה - מהדרך בה הבוקר שלנו נראה.

הנה חמישה צעדים פשוטים שיכולים להעלות את רמות האנרגיה בבוקר, ולשמור עליהן גם במהלך היום:

1. תנשמו
למתח יש השפעות רבות על הגוף, אחת מהן היא ירידה באנרגיה. זו הסיבה שמומחים מציעים להתחיל את היום בנשימות עמוקות, אפילו במיטה. כל מה שצריך זה רבע שעה בה אפשר להתמתח ולסדר את המחשבות לפני שאתם מתחילים את היום.

ועל הנשימה הזו כדאי להתעכב רגע: נשימות ארוכות ועמוקות מפחיתות את החרדה ועוזרות להשקיט את המחשבות. אם אתם מרגישים שהלחץ מתחיל לתפוס פיקוד, נסו להתמקד בנשימות שלכם למשך זמן מה. בניגוד למה שרבים חושבים על מדיטציה, בזמן הזה לא כדאי לנסות "לא לחשוב על כלום", כי זה בדרך כלל מוביל לתוצאה הפוכה. פשוט אפשרו למחשבות לזרום בראשכם, בלי להיאבק בהן ותנו לעצמכם ליהנות מהרגע.

2. תשתו משהו
לא, אנחנו לא מתכוונים לקפה, למרות שזה ככל הנראה הדבר הראשון שאתם מכניסים לפה בבוקר. שתיה של מים בבוקר מכניסה לחות לגוף מה שעוזר לחמצן לנוע בגוף ולהגיע לשרירים ולאיברים שלנו בצורה יעילה יותר - מה שמכניס יותר אנרגיה לגוף.

בנוסף, לכולנו יש שעון ביולוגי ששולט על שעות הערות והשינה שלנו לפי אור השמש, אך הוא גם שולט על עוד תהליכים בגוף, ביניהם שחרור של הורמון הקורטיזול שמכונה גם הורמון הסטרס, וקשור לערנות שלנו.

בין 8 ל-9 בבוקר, רמות הקורטיזול בגוף עולות, וזה בעצם אומר שהגוף מתעורר לאיטו באופן טבעי. אם אתם שותים את הקפה שלכם בשעות האלה, לקפאין בעצם אין שום השפעה על הערנות שלכם, ובטווח הארוך זה אפילו מבטל את ההשפעה המעוררת שלו על הגוף. בדיוק בגלל הסיבה הזו, שתיית קפה אחרי 9 בבוקר היא הרבה יותר יעילה. רוצים לקבל בוסט של אנרגיה מוקדם יותר? שתו תה או מים, ורק אחר כך קפה.

3. תתחילו לזוז מוקדם
לאימון גופני יש כל מיני יתרונות לחיזוק אנרגיה, החל מהעלאת האנדורפינים ועד לשיפור הריכוז, כך שתהיו מוכנים להתמודד בצורה טובה יותר עם רשימת המטלות שלכם בבוקר. מחקרים מראים גם שאנשים שמניעים את גופם בבוקר, בעיקר בחוץ, נוטים להיות פעילים יותר לאורך כל היום. אגב, גם טיול עם הכלב יכול לעשות את העבודה. ואם העלאת האנרגיה לא מספקת אתכם, דעו שאימון בוקר על בטן ריקה הוא גם השיטה הכי יעילה לשריפת שומנים.

חביתה - גיף. Giphy
חביתה - גיף/Giphy

4. תאכלו טוב, ונכון
דיאטות של "צום לסירוגין" אומנם הפכו ללהיט תזונתי בשנה האחרונה, אבל השיטה הכי טובה לשמור על משקל תקין ולהיות טובים לעצמכם על הדרך, הוא פשוט להקשיב לגוף שלכם. אם כי, זה לא אומר ששוקולד הוא ארוחת בוקר לגיטימית.

מומלץ לאכול בבוקר ארוחה שמורכבת משומן וחלבונים כדי לשמור על שובע ורמות אנרגיה לאורך זמן, ומומלץ לאכול אותה בטווח של שעה וחצי מזמן היקיצה. אם אתם צריכים בוסט אנרגיה מיידי אתם תמיד יכולים לאכול בננה, זאת מכיוון שהיא עשירה בסיבים, בוויטמין B6 ובאשלגן - מינרל חיוני המסייע בשמירה על נוזלי הגוף, תכונה שתורמת אף היא לשיפור הערנות לאורך היום.

5. שחררו את הטלפון
שיקום מי שלא נכנס לסמארטפון במהלך התארגנות הבוקר כמה וכמה פעמים. אז אנחנו אולי האחרונות שיכולות להטיף לכם על זה אבל לא רק שמדובר על בזבוז זמן משווע, אלא גם על שואב אנרגיה גדול שרק ימשיך לשאוב במהלך היום. בטח בימים של חדשות סוערות כמו השנה האחרונה.

כשאתם מושיטים יד לטלפון דבר ראשון בבוקר, אתם בעצם נותנים למישהו - או משהו אחר - להכתיב את המחשבות והתחושות הראשונות שלכם, בין אם בגלל שאתם גוללים ברשתות החברתיות ובין אם אתם בודקים את הכותרות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully