פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מתעמלים בבוקר? זה מה שאתם צריכים לעשות כדי לשרוף יותר קלוריות

      ארוחת בוקר היא דבר נהדר אבל רבים בוחרים לדלג עליה מכל מיני סיבות. מחקר קטן ואיכותי מבריטניה בדק האם הדילוג על הארוחה שמוגדרת "הכי חשובה ביום" לפני אימון יכול לעזור בירידה במשקל. אלה המסקנות שלו

      גבר מזיעה אחרי אימון גופני (ShutterStock)
      פותחים את הבוקר עם אימון גופני? המחקר הזה בשבילכם. גבר אחרי אימון (צילום: shutterstock)

      דילוג על ארוחת הבוקר לפני פעילות גופנית עשוי להפחית את כמות המזון שאנו אוכלים במהלך היום, כך על פי מחקר קטן שנערך על גברים צעירים בבריטניה. המחקר מצא כי הבחירה לאכול או לא לאכול ארוחת בוקר לפני אימון מוקדם יכולה להשפיע על צריכת המזון במשך היום.

      שמירה על משקל היא אחד מהדברים שהכי מטרידים אנשים בתרבות המערבית. תפקידה של הפעילות הגופנית הוא לעזור לאנשים לשמור או לאבד קילוגרמים ממשקלם, אבל בפועל, למרות שריפת הקלוריות, רבים שמתחילים להתאמן, לא חווים ירידה משמעותית במשקל משום שהם מפצים על האנרגיה ששרפו באכילה מוגברת.

      במחקר חדש, שפורסם באפריל בכתב העת Journal of Nutrition, מדענים מאוניברסיטת Bath באנגליה בשילוב מוסדות אקדמאיים אחרים ביקשו לבחון מקרוב מה היחסים בין ארוחת הבוקר ופעילות גופנית ואיך הם משפיעים על מאזן הקלוריות היומי?

      עוד בנושא:
      מבחן החביתה: האם ארוחת הבוקר בריאה או לא?
      מועדון ארוחת הבוקר: לא בטוח שהיא תעזור לכם לרדת במשקל

      דייסת שיבולת שועל (ShutterStock)
      ארוחת בוקר מזינה. דייסת שיבולת שועל (צילום: shutterstock)

      לשם כך גייסו החוקרים 12 גברים צעירים שנתבקשו להתייצב במעבדת התרגילים של האוניברסיטה בשלושה בקרים נפרדים. בבוקר הראשון הם אכלו קערה של דייסת שיבולת שועל שהכילה 430 קלוריות, ולאחר מכן נחו לכמה שעות. בבוקר השני הם אכלו את הדייסה ולאחר מכן רכבו על אופניים במשך שעה. בבוקר השלישי הם דילגו על הדייסה, אבל רכבו על האופניים ולא אכלו דבר עד לארוחת הצהריים.

      בכל הפעמים הגברים נותרו במעבדה עד ארוחת הצהריים ואכלו בארוחה זו כרצונם. המדענים גם נתנו לגברים סלי מזון לקחת הביתה, וביקשו מהם לאכול בערב רק מוצרים מהסל ולהחזיר את מה שלא אכלו כך שהחוקרים יוכלו לעקוב אחר מאזן הקלוריות שלהם. הם השתמשו גם במסיכות נשימה והשתמשו בנוסחאות מתמטיות כדי להעריך את הוצאות האנרגיה שלהם במשך 24 שעות.

      הכל תלוי במאזן

      התוצאות כלל לא היו מה שציפו החוקרים. כאשר הגברים אכלו ארוחת בוקר ולאחר מכן ישבו, הם צברו במהלך היום כ-490 קלוריות יותר מאשר שרפו. כשאכלו את הדייסה ואחר כך רכבו על האופניים, הם שמרו על מאזן קלורי מדויק - ושרפו וצרכו אותו מספר קלוריות באותו יום. אבל כשפסחו על ארוחת הבוקר לפני האימון, התגלה משהו מעניין. מאחר שהם כנראה רוקנו את רוב מאגרי הפחמימות המאוחסנות בגופם במהלך הרכיבה באותו יום, הגברים היו רעבים בארוחת הצהריים וצרכו כמות גדולה יותר של קלוריות מאשר בכל אחת מביקורי המעבדה האחרים שלהם. אבל בסופו של יום, הם שמרו על גירעון אנרגיה של כמעט 400 קלוריות מפני שבערב אכלו מעט.

      "לממצאים אלו יש השלכות על אנשים שעורכים פעילות גופנית על מנת ולרדת במשקל", אמרו עורכי המחקר. הם מציעים כי פעילות גופנית על קיבה ריקה בבוקר לא תגרום לאנשים לאכול יותר במהלך היום, ואולי, במקום זאת, אפילו תוביל לגרעון קלורי. עם זאת, בל נשכח כי מדובר על מחקר קטן וקצר טווח שכלל גברים צעירים בכושר שאוכלים דייסת שיבולת שועל בבוקר, לכן יש צורך במחקרי המשך.