פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      מועדון ארוחת הבוקר: לא בטוח שהיא תעזור לכם לרדת במשקל

      אומרים שהיא הארוחה הכי חשובה של היום, עשרות מחקרים ניסו לפצח את ההרכב הטוב ביותר שלה ויש מי שלא יכול להתחיל את היום בלעדיה. חוקרים אוסטרלים החליטו ללכת על הקצה ולבדוק האם ארוחת הבוקר באמת מסייעת לירידה במשקל. המסקנות יפתיעו אתכם

      קערת אסאי עם בננה תותים וזרעים (ShutterStock)
      הארוחה הכי חשובה של היום? לא בטוח. ארוחת בוקר של אסאי ופירות (צילום: ShutterStock)

      פתאום קם אדם בבוקר ומחליט שהוא לא אוכל ארוחה ומסתבר שהוא לא מפסיד הפסד כל כך גדול. אנחנו מקפידים לפתוח את היום בארוחת בוקר שתשבור את הרעב שצברנו במשך כל הלילה וכדי שנתמלא באנרגיה לקראת יום חדש, אבל לא בטוח שהיא תעזור לנו לרדת במשקל כמו שנהגנו לחשוב, כך עולה ממחקר חדש.

      קבוצת חוקרים מאוניברסיטת מונש במלבורן אוסטרליה התבססו על תוצאות של 13 ניסויים רחבי היקף שנערכו בשלושים השנים האחרונות והתמקדו ביתרונות אכילת ארוחת הבוקר, שינויים במשקל וצריכת אנרגיה אחריה ולא מצאו ראיות שתומכות ברעיון שצריכת ארוחת הבוקר מקדמת ירידה במשקל או שדילוג על ארוחת הבוקר מוביל לעלייה.

      עוד בנושא:
      זה מה שהכי טוב לנשנש אם לא הספקתם לאכול בבוקר
      7 המאכלים שהכי טוב לפתוח איתם את הבוקר
      מה דיאטניות אוכלות לארוחת בוקר?

      אישה עומדת על משקל (ShutterStock)
      מסתבר שהיא לא הכרחית כל כך לתהליך ירידה במשקל. אישה נשקלת (צילום: ShutterStock)

      הם אפילו מצאו שדילוג עליה מדי פעם עשוי להיות דרך טובה להפחית את צריכת הקלוריות היומית הכוללת מפני שמשתתפים שהקפידו על אכילת ארוחת בוקר צרכו 260 קלוריות יותר במהלך כל היום לעומת האחרים ומי שדילגו עליה לא חשו יותר תיאבון לקראת ארוחת הצהריים.

      למרות המסקנות המפתיעות הדגישו החוקרים שההבדל בצריכת קלוריות בין אוכלי ארוחת בוקר והמדלגים עליה הוא בכל זאת קטן למדי, והמליצו להמשיך לחקור את ההשפעה לטווח ארוך של דילוג או הוספת ארוחת בוקר במסגרת דיאטה ושמירה על אורח חיים בריא.

      בנוסף, הם הדגישו שארוחת בוקר בריאה יכולה להיות מקור טוב של סידן וסיבים, מספקת אנרגיה ומשפרת את רמות הריכוז ותשומת הלב, במיוחד של ילדים. גם פרופ' קווין ווילן, מומחה לדיאטה ומנהל המחלקה למדעי התזונה באוניברסיטת קינגס קולג' בלונדון, לא מיהר להתרגש מהתוצאות: "מחקר זה אינו קובע שארוחת הבוקר רעה לבריאות", הוא אומר, "והוא לא קובע שארוחת הבוקר היא הגורם להשמנה".

      ארוחת בוקר שכוללת לחם, דגנים וביצים (ShutterStock)
      מסייעת לשמור על הריכוז ועוזרת להתחיל את היום עם פרץ של אנרגיות. ארוחת בוקר (צילום: ShutterStock)

      אם קשה לכם לוותר על זריקת האנרגיה של הבוקר, תתנחמו במחקר הפוך שפורסם בשנה שעברה על ידי חוקרים מאוניברסיטאות ייל וקונטיקט שהחליטו דווקא להזין את הנבדקים שלהם בשתי ארוחות בוקר. החוקרים מצאו שמי שדילגו על ארוחת בוקר או לא היו עקביים בארוחות הבוקר שאכלו, היו בסבירות גבוהה פי 2 לסבול מעודף משקל או מהשמנת יתר, בהשוואה למי שאכלו שתי ארוחות בוקר ביום. לדעתם שתי ארוחות בבוקר מפחיתות את הצורך לנשנש בשעות מאוחרות יותר ביום, בהן קשה יותר לשרוף את האנרגיות.