פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      זה מה שהכי טוב לנשנש אם לא הספקתם לאכול בבוקר

      כולנו יודעים שארוחת הבוקר חשובה מאוד מבחינה תזונתית, אבל רבים מאיתנו נוהגים לדלג עליה בגלל לחץ זמן או חוסר תיאבון. חוקרים גילו מהו 'הנשנוש החכם' שיפתור לכם את הבעיה הזאת

      בופה ארוחת בוקר (מערכת וואלה! NEWS , רעות סהר)
      כן, היא חשובה. אבל למי יש זמן בבוקר? ארוחת בוקר (צילום: רעות סהר)

      את זה שחשוב מאוד לאכול ארוחת בוקר - אתם יודעים. את זה שלרבים אין תיאבון, זמן או שניהם בבוקר - גם ידוע. אבל מה הכי טוב לנשנש אם לא הספקתם לאכול בבוקר, אתם יודעים? עכשיו תדעו, כי מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה בדק בדיוק את זה. והמסקנה היא: שקדים.

      מחקרי עבר כבר ביססו את יתרונותיהם הבריאותיים של שקדים ומצאו כי הם מכילים שומנים בריאים, חלבון, ויטמין E ומגנזיום. והם נקשרו גם בהפחתת לחץ דם, רמות כולסטרול ובהשפעה ממתנת על רעב ועל עלייה במשקל. המחקר החדש מצטרף אליהם ומראה שבקרב משתתפי המחקר - כולם סטודנטים באוניברסיטה - אלה שנישנשו שקדים בשעות הבוקר המאוחרות ולאחר שלא אכלו דבר מוקדם יותר, נהנו מרמות סוכר מאוזנות יותר בדמם.

      עוד בנושא:
      ארוחות בוקר בפחות מ-300 קלוריות
      זה מה שחופן אגוזים ביום יכול לעשות לפוריות שלכם
      6 נשנושים שלא מכילים סוכר

      שקדים וסוכריות (מערכת וואלה! NEWS)
      נשנוש חכם. שקדים (צילום: מערכת וואלה! NEWS)

      ד"ר רודי אורטיז, שעמד בראש המחקר הזה, אמר כי "המחקר הזה מראה שעבור מי שמדלגים על ארוחת בוקר או לא מספיקים לאכול, שקדים הם הבחירה הטובה ביותר כחטיף ביניים".

      במהלך המחקר ניתחו החוקרים את הרגלי האכילה של 73 סטודנטים בשנתם הראשונה ללימודים, שהודו כי הם נוהגים לדלג על ארוחת הבוקר בדרך כלל. הסיבה שהחוקרים גייסו סטודנטים למחקרם היא שמחקרי עבר לגבי הרגלי תזונה העלו שבקרב אוכלוסייה זו שיעור גבוה של אנשים שמעדיפים לדלג על ארוחת בוקר - בין 20 ל-43 אחוזים מהם.

      שקדים Vs. ביסקוויטים

      63 אחוזים מהמשתתפים דיווחו כי הם לא אוכלים ארוחת בוקר אף פעם, לעתים נדירות או בין 2-4 פעמים בשבוע. הסטודנטים חולקו לשתי קבוצות: 30 מהם קיבלו 56 גרם של שקדים קלויים מדי יום במשך 8 שבועות, בתור נשנוש. כמות זו מכילה 320 קלוריות. הקבוצה השנייה קיבלה 5 ביסקוויטים, שמכילים 338 קלוריות. בשתי הקבוצות המאכלים הללו נאכלו לרוב סביב השעה 11 בבוקר.

      כל המשתתפים התבקשו לא לשנות דבר בהרגלי האכילה והאימונים שלהם במהלך תקופת המחקר. החוקרים ניטרו את הסטודנטים במהלך ימות החול כדי לוודא שהם אכן אוכלים את החטיף שניתן להם, ובסופי השבוע נהגו לשלוח להם תזכורות בהודעות סמס. משקלם והיקפיהם של המשתתפים נמדדו ודגימות פלזמה נלקחו מהם בתחילת המחקר, בחלוף 4 שבועות מתחילתו ובסיומו לאחר 8 שבועות.

      קערה מלאה באגוזים (ShutterStock)
      מפחיתים לחץ דם ומכילים שומנים בריאים, חלבון ומגנזיום. שקדים ואגוזים (אילוסטרציה: shutterstock)

      תוצאות המחקר, שפורסמו בכתב העת Nutrients, הצביעו על כך שלסטודנטים שנישנשו שקדים מדי יום היו רמות סוכר נמוכות יותר בדם לאחר שעתיים מהארוחה. בנוסף, רמת האינסולין שנמדדה בדמם היתה נמוכה ב-34 אחוזים בהשוואה לסטודנטים שקיבלו ביסקוויטים כחטיף.

      בשתי הקבוצות נמצאה עלייה דומה במשקל בשיעור של כ-800 גרם במהלך תקופת המחקר. עם זאת, החוקרים ציינו כי מדובר בשיעור עלייה התואם את העלייה הממוצעת במשקלם של סטודנטים בשנתם הראשונה ללימודים (1-3 קילוגרם).

      "ההשפעה של שקדים על כמה פרמטרים בריאותיים מוכיחה שהם 'נשנוש חכם' , במיוחד עבור סטודנטים", אמר ד"ר אורטיז מוביל המחקר. הוא ועמיתיו משערים שיתרונותיהם הבריאותיים של השקדים כארוחת ביניים עשויים להיות משמעותיים אפילו יותר עבור אנשים שסובלים מיתר לחץ דם או שהיקף המותניים שלהם גדול.