וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לוותר על ארוחת בוקר, כדאי לכם לאכול עוד אחת

10.10.2017 / 7:29

קשה לכם להילחם ברעב בשעות הצהריים ובערב? חוקרים מהאוניברסיטאות ייל וקונטיקט טוענים שהדרך לנצח במערכה הזאת היא דווקא לאכול יותר, אבל גם לדעת מתי. ואיך ממליצים לספורטאים לאכול כדי לנצח?

ארוחת בוקר שכוללת לחם, דגנים וביצים. ShutterStock
תתחילו הכי מושחת שלכם ולאט לאט תורידו/ShutterStock

כולם יודעים שארוחת הבוקר היא החשובה ביותר ביום, אז למה לא לאכול שתיים כאלה ולהכפיל את היעילות שלהן? לאדם הממוצע, הרעיון הזה ייראה כמו עצת אחיתופל, שהקשר בינה לבין תרומה לבריאות מקרי בהחלט, אבל מדענים שלמדו את התחום הזה במשך שנים מציעים שזו דווקא הדרך הטובה ביותר לשמור על גוף רזה ובריא.

עוד בנושא:
שבועיים כן, שבועיים לא: האם נמצאה הדיאטה המושלמת?
זו הסיבה שאתם צריכים להפסיק לספור קלוריות
הדבר שהכי חשוב לעשות בבוקר, והדרך הנכונה לעשות אותו

אתם בטח זוכרים שכשהייתם ילדים, ככל הנראה נהגתם לאכול שתי ארוחות בוקר – האחת בבית והשנייה בהפסקת עשר בבית הספר או בגן. משום מה, המנהג הזה לא המשיך איתנו הלאה למסגרות בגילאים מבוגרים יותר. כעת, חוקרים מהאוניברסיטאות ייל וקונטיקט החליטו לבחון האם עדיף היה אם היינו דובקים בו גם כאנשים בוגרים. לטובת המחקר, שפורסם בכתב העת Pediatric Obesity הם עקבו אחר מאות תלמידים מ-12 בתי ספר ברחבי ארצות הברית, ובחנו כיצד הרגלי האכילה בבוקר השפיעו על משקלם לאורך תקופה של שנתיים.

החוקרים מצאו כי תלמידים שדילגו על ארוחת בוקר או לא היו עקביים בארוחות הבוקר שאכלו, היו בסבירות גבוהה פי 2 לסבול מעודף משקל או מהשמנת יתר, בהשוואה לילדים שאכלו שתי ארוחות בוקר ביום. החוקרים הסבירו כי אכילת שתי ארוחות בבוקר מפחיתה את הצורך לנשנש בשעות מאוחרות יותר ביום, בהן קשה יותר לשרוף את האנרגיות. הם מסבירים כי השליש הראשון של היום הוא גם הפעיל ביותר, ולכן, הקלוריות שנצרוך במהלכו "יישרפו" בקלות רבה יותר וגם יספקו לנו ערך משמעותי בהרבה מצריכתן בשעות מאוחרות יותר.

ביצי עין. ShutterStock
בוסט של אנרגיה שמספיק ליום שלם/ShutterStock

המסקנות אמנם עשויות להיראות לכם תמוהות, אך הן לא מפתיעות את מי שמעורה בתחום. מוקדם יותר השנה סיפרנו לכם על מחקר ישראלי שמציע כי דיאטה שכוללת מאכלים מושחתים ועתירי פחמימות בבוקר דווקא תעזור לרזות. החוקרים הסבירו כי ארוחת בוקר עתירת פחמימות גורמת להפרשת ההורמון סרטונין, שגורם לירידה בתשוקה לפחמימות בשעות אחר הצהריים.

בנוסף, כשאנחנו מתעוררים, מופרשים בגופנו ההורמונים קורטיזול ואדרנלין, שבין היתר מסייעים להמיר פחמימות לאנרגיה. מנגד, בלילה מופרש הורמון גדילה שדווקא תורם בצורה מסוימת לירידה במשקל, אך כשאוכלים הרבה לפני השינה, פוגעים בהפרשתו.

עוד באותו נושא

מה דיאטניות אוכלות לארוחת בוקר?

לכתבה המלאה

נוהל מומלץ גם לספורטאים

מי שעוסק בפעילות גופנית על בסיס קבוע נדרש כידוע לצרוך כמויות גבוהות ביותר של קלוריות בכל יום. גם במקרה הזה, מומחים ממליצים על ארוחת בוקר שנייה שתסייע לווסת בצורה נכונה יותר את חילוף החומרים. אם אתם נוהגים להתעמל בבוקר, כדאי לאכול ארוחה אחת קטנה לפני האימון וארוחה גדולה יותר בסופו. כך תוכלו לבנות ביעילות רבה יותר מסת שריר, ותעזרו לגוף להשתקם לאחר האימון.

בקרב ספורטאים מקצועיים, המלצה זו מקבלת משנה תוקף. חלק מהאתלטים נדרשים לצרוך בין 4,500 ל-6,000 קלוריות בכל יום. כאשר צורכים חלק גדול יותר מהן בבוקר, גם מסייעים לגוף לווסת ביעילות את החומרים המזינים לאורך היום וגם מצמצמים את הפיכת הקלוריות לחומצות שומן לאורך הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully