וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקטרינת מסריחולי: כל כמה זמן באמת צריך לקלח את הילדים?

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 6:57

בשבוע שעבר אשטון קוצ'ר ומילה קוניס גילו שבבית שלהם נהוגה מדיניות מקלחות מאוד רופפת והדהימו רבים. יכול להיות שהם צודקים וילדים לא צריכים להתקלח כל יום? זה מה שאומרים המומחים

בשבוע שעבר זוג השחקנים אשטון קוצ'ר ומילה קוניס התארחו בפודקסט וחשפו שאצלם בבית מקלחות הן ממש לא חובה בכל יום. השניים, שמגדלים יחד את שני ילדיהם המשותפים וויאט בת ה-7 ודימיטרי בן ה-5, אמרו שהם מקלחים את הילדים רק כש"ממש אפשר לראות עליהם את הלכלוך". קוניס אף הרחיבה ואמרה שהיא ככל הנראה האחראית למדיניות הזאת, משום שגם אותה לא קילחו בתדירות גבוהה כילדה.

השניים שיתפו שגם הם עצמם לא מרבים להתקלח - קוניס אמרה שהיא שוטפת אזורים חיוניים בלבד וקוצ'ר אמר שהוא רוחץ את כל גופו לעתים רחוקות בלבד ואפילו אחרי אימון במכון הוא בדרך כלל רק שוטף פנים. אם כי ציין שהוא מקפיד לרחוץ את המפשעה ובתי השחי שלו מדי יום. יופי לשמוע.

מילה קוניס אשטון קוצ'ר. אינסטגרם, צילום מסך
לא אוהבים להתקלח. מילה קוניס ואשטון קוצ'ר/צילום מסך, אינסטגרם

התגובות הערות והסוערות לא איחרו לבוא, כמובן. דיון על הרגלי היגיינה וסירחון של מפורסמים הוא פיתוי גדול מכדי לעמוד בו, בטח ברשתות החברתיות. חלק מהתגובות היו מזועזעות, אבל מגיבים אחרים דווקא תמכו בהרגלי ההיגיינה החפיפניקיים של הזוג הנוצץ. אז מה אומרים המומחים - באיזו תדירות צריך להתקלח ולקלח את הילדים?

כל כמה זמן צריך לקלח את הילדים?

מומחים שונים מתקשים להגיע להסכמה פה אחד לגבי התדירות הספציפית שבה מומלץ לקלח ילדים, אבל מה שהם כן די תמימי דעים לגביו זה שזה ממש לא חייב להיות כל יום. האיגוד האקדמי של רופאי העור בארה"ב קבע למשל שילדים בני 6-11 אינם צריכים להתקלח מדי יום וכי מקלחת בתדירות של 1-2 לשבוע היא מספיקה לצורך שמירה על היגיינה בסיסית. עם זאת, הם מסייגים שבמקרים שבהם הלכלוך ניכר למראה על גופם של הילדים (למשל, אם הם שיחקו בבוץ או במשהו מלכלך אחר), יש לרחוץ אותם.

כאמור, ישנה מחלוקת על הנושא הזה גם בקרב המומחים. ד"ר זהבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, סבורה שדווקא יש צורך לקלח ילדים מדי יום, בוודאי במזג האוויר האופייני לקיץ הישראלי, אבל לא רק. "ההמלצה היא לקלח את הילדים כל יום", אומרת ד"ר אקרמן, "אך ילדים עם נטייה ליובש ואסתמה של העור, צריך לקלח במים פושרים ולא להרבות בסבון שמחמיר את היובש. אחרי המקלחת יש להקפיד על קרם לחות רווי לחות".

בנוסף, ממליצים רופאי העור לקלח ילדים לאחר רחצה בים, בריכה או מקור מים אחר. עוד המלצה, שאולי נראית מובנת מאליה אבל צויינה בכל זאת - אם הם מסריחים, קלחו אותם. החל מגיל ההתבגרות ממליצים המומחים להתחיל להרגיל את הילדים למקלחות על בסיס יומיומי.

עוד בוואלה!

אם תעשו את זה, הילדים שלכם יזכרו אתכם לטובה בעוד 20 שנה

לכתבה המלאה
ילד בוכה באמבטיה. ShutterStock
פעמיים בשבוע זה מספיק? תלוי את מי שואלים. ילד בוכה באמבטיה/ShutterStock

ילדים קטנים יותר (בני פחות מ-6) יש צורך לרחוץ לעתים קרובות יותר, בגלל אופי ההתנהלות שלהם שלרוב כולל התלכלכות (משחקים בחול, התפלשות בבוץ, והתנסות פיזית יותר בפעילויות שונות). ואילו תינוקות (לפני שהם מתחילים לזחול על הרצפה המאובקת) אין צורך ממשי לקלח מדי יום, אבל אם הם נהנים מזה, זה לא מזיק.

כל כמה זמן אתם צריכים להתקלח?

גם כאן אין ממש קונצנזוס. מקלחות יומיומיות מסייעות בהפחתת ריחות גוף לא נעימים, אך יש הטוענים שמקלחות תכופות עלולות להזיק למיקרוביום של העור (הרכב החיידקים המועילים שחיים על העור שלנו דרך קבע).

גם לאורח החיים, אופי העבודה שלכם והאקלים יש מן הסתם השפעה על התדירות המועדפת והמומלצת של מקלחות. כך שבין אם אתם מתקלחים כל יום, או מעדיפים כמו אשטון קוצ'ר ומילה קוניס להתקלח רק לעתים רחוקות - כנראה שהבחירה שלכם לא מסכנת את הבריאות. אבל קחו בחשבון שהיא יכולה לסכן את הקשרים החברתיים שלכם, במיוחד באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully