וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תעשו את זה, הילדים שלכם יזכרו אתכם לטובה בעוד 20 שנה

שני יעקבי ברמן

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 7:32

הקיץ כבר פה, במקום עוד אטרקציות יקרות נסו לייצר זמן ביתי יחד, תערכו תיעדוף מחדש של זמני הבילוי המשפחתיים ואם יצליח לכם - צרו מסורות משפחתיות חדשות שיהוו זיכרון מתוק לילדים שלכם

אין ספק שהשנה האחרונה וכל מה שחווינו בעקבות הקורונה תיחרט לכולנו בזיכרון הקולקטיבי. משבר כלל עולמי, תקופה שבה חיינו השתנו בקיצוניות והמציאות השגרתית שהכרנו השתנתה כמעט בן לילה. את ההשפעה ארוכת הטווח על האנושות כולה ועל הילדים שלנו, עוד נגלה בהמשך כשייעשו מחקרי עומק על התקופה. במבחן המציאות, השגרה שחזרה היא אומנם מבורכת והתגעגענו אליה, אבל היא שאבה אותנו ויחד איתה חלק גדול מהתובנות שהגענו אליהן.

בעיצומה ולאורך התקופה, הורים רבים שיתפו אותי באתגרים שעברו עליהם תוך כדי הבידוד עם הילדים; חוסר הודאות, המחסור בזמן פרטי ובמרחב אישי וכו'. אך לצד כל אלו, כמעט כולם סיפרו שמתוך ההכרח להיות ביחד התקופה הולידה הבנות חדשות: תובנות על פרופורציות שהשתנו, תעדוף מודע של סדרי עדיפויות משפחתיים, קרבה משפחתית שגדלה, וקשרים משפחתיים שהתחזקו.

ואכן לצד הקשיים השונים, התקופה המפתיעה הזו - הביאה עימה גם הכרה בחשיבות העצומה שיש לקשר עם הילדים, היא הזכירה לנו שהילדים גדלים מהר, שעון החול של הזמנים שלנו ביחד רץ וזה זמן יקר שלא ישוב ולכן כדאי לתעדף מחדש את זמני הבילוי המשפחתיים.

פשוט להיות ביחד

הפרופורציות החדשות שהתקופה הזו חשפה בפנינו - לא חייבות להיעלם לגמרי ולהיבלע בשגרה החדשה. התובנה שלהיות פשוט ביחד ושלא בהכרח צריך אטרקציות מיוחדות ויקרות בכדי להנות יחד כמשפחה. גילינו שיש לא מעט אפשרויות בילוי משפחתי קרובות, ויש אפילו הרבה פעילויות מעניינות ומקרבות שניתן לעשות מבלי לצאת מהבית. הזמן המשותף הזה הוא יקר מפז, והזדמנות לייצר זכרונות משפחתיים משמעותיים שיישארו עבור ילדינו כאוצר למשך כל חייהם.

שתי אימהות עם ילדיהן במטבח. ShutterStock
חוויות מסורת משפחתית כזו מחברת בין חברי המשפחה. שתי אימהות עם ילדיהן/ShutterStock

בשביל למקסם את החוויה נסו ליצור מסורת משפחתית חדשה וקבועה אחת לשבוע. רוטינה שכל חברי המשפחה שותפים ומצפים לה וחוזרת בקביעות שוב ושוב ורצוי לשלב ברגעים האלו הומור. חווית מסורת משפחתית כזו מחברת בין חברי המשפחה, מחזקת את הקשרים ויוצרת תחושת שייכות משפחתית. ואלו הם בדיוק הדברים שנצרבים בזכרונות הילדות, וילדינו יזכרו לטובה עוד 20 שנים.

מספר רעיונות פרקטיים ופשוטים ליישום:

פיקניק משפחתי: ניתן להכין סל עם כריכים וירקות ולרדת לגינה הקרובה עם מחצלת או לפרוס אותה על הרצפה ולערוך פיקניק בבית.

להפוך את הבית למחנה אוהלים: לעשות אוהל בסלון ולערוך בו פעילויות משותפות ולאמיצים ניתן אפילו לישון בו.

מסיבת פיג'מות: לבחור חדר בבית שכולם נשארים לישון בו ביחד (באחד מחדרי הילדים או בחדר ההורים) עם מזרנים ופנסים, וכמובן בלבוש של פיג'מות.

ערב קבוע בשבוע שבו משחקים משחקי קופסא: כל אחד מחברי המשפחה בוחר משחק קלפים או משחק קופסא אחד וכולם משחקים ביחד בתורות.

מרתון סרטים: יום שבו כל אחד מחברי המשפחה בוחר סרט וכולם צופים בו ביחד.

הכנת ארוחה משותפת: תבחרו יום בשבוע כך שכל אחד מחברי המשפחה יהיה שותף להכנת מנה אחת לפחות.

להכין משהו טעים לחלוקה: הכינו כדורי שוקולד/תמרים, עוגיות בצורות שונות, עוגה וכדומה ארזו יפה וחלקו לשכנים, לחברים או לבני משפחה.

ילדים משחקים בארגז קרטון. ShutterStock
משחקי קופסא ובניית אוהלים. ילדים משחקים/ShutterStock

הערה חשובה - במהלך הפעילות המשפחתית, נסו להתמסר לפעילות והתנתקו מהנייד ושאר המסכים בכדי לאפשר לעצמכם ולילדים את מלוא תשומת הלב. ולא פחות חשוב מהפעילות שתבחרו חשוב לתעד את החוויות - הכינו אלבום או הדפיסו את התמונות. השאירו את האלבום במקום נגיש ומידי פעם בו תזכרו יחד ברגעים המצחיקים והמיוחדים של הזמן המשפחתי. התיעוד והעלאת הזכרונות מהחוויות המשותפות מהווים את מה שייקבע את הזכרון, יישמר אותו ויכניס אותו לתיבת זכרונות הילדות האישית של הילדים שלנו.

שני יעקובי ברמן היא מדריכה ומלוות הורים, ומעבירה הרצאה בנושא "למיטב זכרוני" - כיצד לייצר זיכרונות חיוביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully