וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנשים האלה הם "בית חרושת לווריאנטים של קורונה"

עודכן לאחרונה: 6.7.2021 / 8:47

מומחה למחלות זיהומיות מזהיר שאנשים שלא התחסנו לקורונה עלולים להפוך לכר פורה להתפתחות מוטציות בנגיף, שיהפכו בסופו של דבר לעוד וריאנטים מסוכנים ועמידים

בווידאו: בנט מצהיר שאם התחלואה תעלה תשקל החזרת הגבלות התו הירוק/צילום: רוני כנפו

אנשים שלא התחסנו (מבחירה) עדיין לקורונה מסכנים לא רק את הבריאות שלהם עצמם, אלא אף עלולים להפוך ל"בית חרושת לווריאנטים" של הנגיף - כך מהיר מומחה למחלות מדבקות. "אנשים לא מחוסנים הם בתי חרושת פוטנציאליים לווריאנטים של Covid-19" אמר ד"ר וויליאם שפנר, רופא מומחה במחלקה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי של אוניברסיטת ונדרבילט.

"ככל שישנם יותר אנשים בלתי מחוסנים, לנגיף יש יותר הזדמנויות לשכפל את עצמו", הסביר שפנר בריאיון לרשת CNN. וריאנטים (או מוטציות) של הנגיף יכולים להיווצר בתוך גופם של אנשים שנדבקו בקורונה. "כשזה קורה, הנגיף עשוי לעבור מוטציות, ואפילו להתפתח לווריאנט יותר מסוכן בהמשך הדרך", אמר.

בדיקת קורונה בנתב"ג 8 במרץ 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
המוטציות ששורדות הן בדרך כלל אלה שהופכות את הנגיף למדבק ומסוכן יותר. בדיקת קורונה בנתב"ג/פלאש 90, אבשלום ששוני

נגיפים, ובכלל זה גם נגיף הקורונה, עוברים מוטציות כל הזמן, חלקן מזיקות לנגיף ואחרות עוזרות להישרדותו. כך למשל, חלק מהמוטציות גורמות לנגיף להיות מדבק וחזק יותר. כשהנגיף עובר לאדם אחר, המוטציה משתכפלת ומתפשטת בעצמה ואם היא נוחלת הצלחה וממשיכה להדביק אחרים ולהתפשט - אזי היא הופכת לווריאנט. אנשים לא מחוסנים למעשה מספקים לנגיף הזדמנויות רבות נוספות להדביק ולהשתכפל.

"כשמוטציות קורות בנגיפים, אלה ששורדות הן בדרך כלל המוטציות שהופכות את הנגיף למדבק יותר ומקלות עליו להתפשט באוכלוסייה. בכל פעם שהנגיף משתנה, זה מעניק לו פלטפורמה חדשה להוסיף לעצמו עוד ועוד מוטציות. כעת אנחנו רואים נגיפים שמתפשטים ביעילות גבוהה הרבה יותר", הסביר אנדרו פקוז, מיקרוביולוג ואימונולוג מבית הספר לבריאות הציבור ע"ש בלומברג באוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

עוד בוואלה!

חיסון קורונה גורם לדלקת בשריר הלב? פרופ' קרסו עונה

לכתבה המלאה
מתחסנים באי באלי, אינדונזיה  23 במרץ 2021. רויטרס
ככל שיש יותר אנשים לא מחוסנים שיכולים להידבק, לנגיף יש יותר סיכוי לעבור מוטציות. אישה מתחסנת בבאלי/רויטרס

נכון להיום ישנם כבר מספר וריאנטים של נגיף הקורונה, ארבעה מהם מוגדרים על ידי ארגון הבריאות העולמי (WHO) כ"מדאיגים": וריאנט אלפא - שהתגלה לראשונה בבריטניה, וריאנט ביתא - שהופיע לראשונה בדרום אפריקה, וריאנט גאמא - התגלה לראשונה בברזיל ווריאנט דלתא - שכונה בתחילה הווריאנט ההודי משום שהתגלה בהודו. הם סווגו כמקור לדאגה משום שכל אחד מהם חשוד כגורם למחלה קשה יותר, או מדבק יותר או שהחיסון אינו מספק הגנה מספקת מפניו.

כל הווריאנטים הללו התגלו בנקודות זמן שבהן שיעור התחלואה היה גבוה. בימים אלה קיים חשש בקרב רשויות הבריאות בעולם מפניו של ווריאנט דלתא שמדביק גם מחוסנים בשיעור מסויים. אף שהחיסונים הקיימים לקורונה נבדקו ונמצאו ככלל עמידים גם בפני הווריאנטים החדשים של הנגיף, יש ביניהם גם כאלה שעמידותם בפני ווריאנטים ספציפיים היא מעט פחותה. שתי מנות של חיסון הקורונה של חברת פייזר למשל, נמצאו כבעלות יעילות של 88 אחוזים במניעת תסמינים של Covid-19 בעקבות הדבקה בווריאנט דלתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully