וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסון קורונה גורם לדלקת בשריר הלב? פרופ' קרסו עונה

עודכן לאחרונה: 3.7.2021 / 9:46

בפודקאסט "פרופסור קורונה" של וואלה! ו-103fm מתייחס השבוע פרופ' רפי קרסו לעלייה בתלואה ולשאלה שמטרידה את כולנו - האם ההתפרצות בשליטה? וגם: האם חיסון קורונה עלול לסכן את הילדים שלנו | האזינו לפרק 2: ניהול סיכונים

בשבוע שעבר החליט משרד הבריאות להחזיר את חובת עטיית המסיכות בחללים סגורים, זאת בעקבות העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז כי מדיניות ניהול המאבק היא "מינימום הגבלות - מקסימום חיסונים". למרות זאת, אנו עדים למגמת עלייה במדדי התחלואה, המיוחסת בעיקר לנתב"ג. האם המדיניות הזו נכונה?

בפרק השני של הפודקאסט "פרופסור קורונה", מביא פרופ' רפי קרסו מחקרים בנושא, עדכונים מרחבי העולם וטיפים שיסייעו במניעת הידבקות. קרסו התייחס לנתוני התחלואה והתריע כי "גם אנשים מחוסנים נדבקים"; אך סייג: "מחוסנים נדבקים ומדביקים פחות, לפחות בארץ". למרות זאת, הוא המליץ שלא לטוס כרגע לחו"ל, ותהה: "מה בוער?".

בווידאו: בתו של רה"מ בנט מתחסנת/צילום: משה עמר, דוברות כללית מחוז שרון שומרון

קרסו הבהיר כי אין סיבה לחשוש כעת, שכן, "בארץ יש רק 26 חולים קשים, והמספרים לא גדלים. זה אומר שהמחלה בשליטה. לעניות דעתי לא צריך להוסיף מגבלות וטוב עושה משרד הבריאות. כשהאצבע על ההדק, אפשר לקחת החלטות נכונות בזמן אמת. לא לשלוף מהמותן, אלא לחכות ולראות מה מצב התחלואה". אך הוא ציין כי למעלה ממחצית המדביקים והנדבקים בגל התחלואה לו אנו עדים, הם ילדים.

פרופ' קרסו קרא לבני הנוער בגילאי 16-12 להתחסן במהרה, והסביר מדוע אין צורך לחשוש מתופעת הלוואי של החיסון שעשויה לגרום לדלקת בשריר הלב: "הסיכוי לחלות בדלקת בשרירי הלב מהחיסון הוא 0.02 אחוז. הסיכוי לחלות בדלקת שריר הלב למי שלוקה בקורונה עולה מעל ל-0.5".

בהמשך, הוא סקר את הסימפטומים של פוסט-קורונה בקרב ילדים: "חולשה, כאבי שרירים, עייפות, כאבי ראש, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות אכילה", והוסיף: "הסיכון לחלות בקורונה ולפתח תסמינים של פוסט-קורונה גדול באלפי מונים מהסיכון התיאורטי מהחיסון ומתוצאותיו".

האזינו לפרק השני של פודקאסט 'פרופסור קורונה' בדיגיטל של 103fm, באתר וואלה ובאפליקציות הפודקאסטים האהובות עליכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully