גם אם לא רואים: 5 סימנים שההתעמלות דווקא כן משפיעה עליכם

    היא משפיעה על הביצועים במיטה, גורמת לכם לראות את המציאות באור קצת אחר ואתם אפילו כבר לא שונאים אותה כל כך. כך פעילות גופנית משנה אתכם - גם אם הגוף עדיין נראה אותו דבר

    מערכת וואלה! בריאות
    מאמן הכושר אור גרמן מציג אימון קצר לבטן שטוחה (צילום: אור גרמן)

    אם נשאל אתכם בכנות למה התחלתם להתאמן, מה תהיה התשובה? אולי לא תודו בזה, אבל אם אתם כמו הרוב המוחלט של האנשים, אתם כנראה מתאמנים קודם כל כדי להיראות טוב יותר. היתרונות האחרים של הפעילות הגופנית אמנם חשובים לנו, אך אנחנו בדרך כלל נוטים לייחס להם פחות חשיבות.

    עוד בוואלה!

    הטריק של הספורטאים לאכילת פחמימות מבלי להשמין

    לכתבה המלאה

    העניין הוא ששרירים קשה מאוד לפתח, וזה לוקח חודשים ארוכים עד שבאמת מתחילים לראות שינוי. גם למשקל הגוף לוקח המון זמן להשתנות וזה יכול לגרום ללא מעט תסכול, עד שחלק מהאנשים פשוט יוותרו לגמרי על ההרגל הזה. אבל השפעות אחרות של ההתעמלות מופיעות הרבה יותר מהר - והן עוזרות להבין שאתם בדרך למעלה ותורמות לכם הרבה יותר משאתם חושבים.

    הנה כמה מהן שאולי ישכנעו אתכם לא לוותר:

    1. הדחף המיני שלכם בשמיים

    ידעתם שוויאגרה פותחה במקור על ידי חברתנו החדשה פייזר לטיפול בלחץ דם גבוה ורק בהמשך התגלתה תופעת הלוואי שהפכה אותה ללהיט עולמי? ולמה אנחנו מספרים לכם את זה? כי ממש כמו התרופה הזאת, גם פעילות גופנית גורמת לאותה תופעת הלוואי המבורכת.

    פעילות גופנית נוטה לשפר את זרימת הדם, מה שבין היתר גורם להגברת החשק ולשיפור הביצועים במיטה בקרב גברים. עם זאת, מחקרים מזהירים כי במקרה הזה, יותר מדי פעילות יכולה לעשות בדיוק ההפך. מחקר אחד מציע לדוגמא כי גברים שמבצעים אימונים אינטנסיביים מדי דווקא סובלים מירידה בחשק המיני בהשוואה למי שלא "קורעים את עצמם" באימון.

    20 דקות של פעילות אירובית מספיקות כדי להעצים את החשק המיני ב-169%. נשים בשיעור ספיניניג (צילום: Giphy)

    ומה עם נשים? ובכן כאן, כמו שקורה בדרך כלל, התשובה מורכבת יותר: מחקר אחד מצא כי 20 דקות של פעילות אירובית מספיקות כדי להעצים את החשק המיני ב-169 אחוזים בממוצע בקרב נשים. אולם כאן, המנגנון שונה מזה שעובד אצל הגברים. ההתעמלות משפיעה בין היתר על הורמונים, מוליכים עצביים ומערכת העצבים האוטואימונית בגוף האישה, כמו גם על פעילותם של אנזימים מסוימים שמזרימים יותר דם לאיברי המין. עם זאת, חוקרים מדגישים כי אצל נשים ההשפעה הזאת קצרה יותר מאצל גברים.

    2. אתם זוכרים איפה שמתם את המפתחות

    הזרימה המשופרת של הדם בגוף משפיעה גם על המוח, בצורה שיכולה לשפר את התפקוד שלו, בייחוד בהיבט של שיפור הזיכרון והיכולות הקוגניטיביות. שורה ארוכה של מחקרים הצביעו על היעילות של פעילות גופנית בשיפור תפקוד המוח, בצורה שאפילו עוזרת להפחית סיכון למחלות מבהילות במיוחד כמו דמנציה. בטווח המיידי יותר, אם אתם עובדים אחרי אימון גופני ומרגישים חדים, מרוכזים וטובים יותר בעבודה שלכם - זה בחלט סימן שהאימון היה יעיל, גם אם לשרירים לוקח קצת יותר זמן להדביק את הפער.

    3. ישיבת הבוקר המלחיצה כבר לא מוציאה אתכם מדעתכם

    אם אתם מרגישים לחוצים מאוד, כמו שקורה לרובנו בתקופה האחרונה, אולי שווה לתעל את הסערות שאתם חווים לספורט. הקשר בין לחץ נפשי לפעילות גופנית נחקר רבות וכיום יש הסכמה גורפת כי מי שמתעמל יותר, גם באימונים אירוביים וגם באימוני כוח - משפיע על המוח ומערכת העצבים שלו בצורה שמפחיתה לחץ וחרדה. ועוד נתון שהופך את העסקה הזאת למשתלמת במיוחד - השינוי הזה גם משפר את איכות השינה באותה הנשימה.

    אחת השיטות היעילות בעולם להפחתת לחץ נפשי. אישה מתרגלת יוגה (צילום: Giphy)

    כדאי שתדעו שההשפעה הזאת כנראה תהיה חזקה יותר אם תצאו מגבולות חדר הכושר או הסטודיו ותבצעו אימונים של ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה, ריקוד או אפילו הליכה בטבע. גם יוגה כמובן נחשבת לאחת השיטות היעילות בעולם כיום להפחתת לחץ נפשי וחרדה.

    4. . פתאום יותר כיף להיות לידכם

    עם קשר ישיר לסעיף הקודם - הנה עוד השפעה חיובית שעשויה להיות לפעילות הגופנית עליכם. אם אתם מוצאים את עצמכם מדברים יותר עם אנשים, צוחקים יותר ובאופן כללי פחות סובלים מאינטראקציות חברתיות - ייתכן שגם במקרה הזה אתם צריכים להודות לתחביב החדש שלכם.

    האנדורפינים שמשתחררים בפעילות גופנית הם התרופה הטבעית והמזוקקת ביותר להרגעת הרוחות שמשתוללות אצלנו במוח וגורמות לנו לפעמים להיות, אם נגיד בעדינות, קצת פחות נחמדים לכל מי שסביבנו. את זה, אנחנו מודים, לא נראה לנו שבדקו במחקר, אבל לאנשים אחרי אימון אינטנסיבי אולי פחות בא לצרוח על בני או בנות הזוג, הם פחות נכנסים לריבים קטנוניים ובאופן כללי "זורמים" יותר עם מה שקורה סביבם.

    רק אל תגזימו. אישה עושה סקוואטים (צילום: Giphy)

    עם זאת, כפי שהזהרנו בהקשר של דחף מיני, גם כאן, יותר מדי פעילות גם יכולה לגרום נזק. מומחים מזהירים כי עודף פעילות גופנית עלול לגרום לעצבנות, אי שקט ובמקרים מסוימים אפילו דיכאון, בייחוד כשמפסיקים להתעמל אחרי תקופה ממושכת של אימונים אינטנסיביים.

    5. . אתם כבר לא מתבאסים מהאימון הבא

    אנשים שלא מתעמלים מסתכלים בקנאה על אלו שמחכים בציפייה לאימון הבא או על אלו שפשוט לא נתקפים בחרדה כשהוא עומד להתחיל. ובכן, מעטים האנשים שנולדים עם אהבה טבעית לפעילות מיוזעת בחדר כושר חנוק או בלחות של שיא הקיץ. זו אהבה שנבנית לאט ובהדרגה, לפעמים בצורה שאינה מודעת, כאשר כל ההשפעות האחרות של ההתעמלות שסקרנו כאן מתחילות להופיע.

    אם אתם מרגישים שלאט לאט אתם מתחילים לראות את ההתעמלות באור חיובי יותר והיא כבר לא מרגישה כמו עונש אלא דבר שאתם מצפים לו - זה בהחלט סימן שאתם בדרך הנכונה, גם אם זה לא תמיד מרגיש ככה.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully