וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שיכול להגן על המוח שלכם בגיל 70

ממצאי המחקר הנוכחי מהווים עדות נוספת לכך שירידת כישורי החשיבה בגיל מבוגר היא לא דבר בלתי נמנע. זה מה שאתם צריכים לעשות כדי לשמור על מוח חד גם בגיל השלישי

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

בווידאו: 10 עובדות שלא ידעתם על המוח

כנראה יש סיבה לכך שהרבה מבוגרים אוהבים לשחק משחקי לוח ובינגו. מחקר חדש של אוניברסיטת אדינבורו מצא כי משחקי לוח יכולים לעזור לקשישים לשמור על הזיכרון והחשיבה שלהם חדים יותר.

פסיכולוגים מאוניברסיטת אדינבורו בדקו יותר מאלף אנשים בני 70 וערכו להם מבחני זיכרון, פתרון בעיות, מהירות חשיבה ויכולת חשיבה כללית. לאחר מכן המשתתפים חזרו על אותם מבחני חשיבה כל שלוש שנים עד גיל 79. הקבוצה נשאלה גם באיזו תדירות הם שיחקו משחקים כמו קלפים, שחמט, בינגו או תשבצים - בגילאי 70 ו-76.

החוקרים השתמשו במודלים סטטיסטיים כדי לנתח את הקשר בין רמת המשחק של האדם לכישורי החשיבה שלו. הצוות לקח בחשבון את תוצאות מבחן האינטליגנציה בו המשתתפים לקחו חלק כשהיו בני 11. הם שקלו גם גורמי אורח חיים, כמו חינוך, מצב חברתי-כלכלי ורמות של פעילות גופנית.

עוד בוואלה!

8 דברים מדהימים שלא ידעתם על זיכרון

לכתבה המלאה

המשתתפים היו חלק ממחקר הלידה Lothian Birth Cohort משנת 1936, בו קבוצה של אנשים שנולדו בשנת 1936 השתתפו בסקר הנפש הסקוטי משנת 1947. מאז 1999 חוקרים עובדים עם מחקר זה כדי לתאר כיצד כוח החשיבה של האדם משתנה במהלך חייו.

שחמט. Mark Lennihan), AP
משחק שיכול לתרום לבריאות המוח בכמה דרכים. שח מט/AP, Mark Lennihan)

המחקר, שפורסם בכתב העת The Journals of Gerontology Series B: Psychological Sciences, מצא כי אלו שהחלו לשחק יותר משחקים בשנותיהם המאוחרות נטו להראות ירידה פחותה בכישורי החשיבה. הדבר התבטא במיוחד ביחס לתפקוד הזיכרון של המשתתפים ומהירות החשיבה שלהם.

"המחקר למעשה מצמצם את הפעילויות שעשויות לעזור לאנשים לשמור על מוחם בגיל מבוגר, וגילינו כי חלק מהמשחקים הם משמעותיים יותר מאחרים", אמרו החוקרים. "חשוב לציין כי גורמים אחרים קשורים להזדקנות קוגניטיבית טובה יותר, כמו לעשות פעילות גופנית ולא לעשן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully