וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריב בין אחיות הסתיים בצ'ופסטיקס תקוע באף

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 9:50

אנחנו עוד מחכות למחקר המדעי שיקבע שאחים ואחיות הם היצורים הכי בלתי נסבלים בעולם, אבל בינתיים, גם המקרה הרפואי המשונה הזה יכול לשמש כראייה אמינה. הנה הפרטים שלו

אחים ואחיות יכולים להיות האנשים הכי קרובים אלינו בעולם. הם גם יכולים להיות האנשים הכי בלתי נסבלים בעולם, וזה מדעי. סתם, זה לא. אבל זה נכון. רוצים דוגמא? אישה מטייוואן הסתובבה שבוע עם חתיכות של צ'ופסטיקס (מקלות אכילה) תקועות בסינוסים, בעקבות מריבה אלימה עם אחותה.

בפרטי המקרה שתועדו ופורסמו בכתב העת The Journal of Emergency Medicine, נכתב כי האישה בת ה-29 הגיעה לחדר המיון לאחר שאחותה "תקפה אותה באמצעות מקלות אכילה בזמן שאכלו ארוחת ערב יחד". האישה סיפרה לרופאים כי בעקבות התקיפה היה לה דימום קל מהאף והעין השמאלית שלה היתה מעט נפוחה.

אישה מטייוואן שנתקעו לה חתיכות של צ'ופסטיקס באף בעקבות ריב אלים עם אחותה. Elsevier 2021, אתר רשמי
מבחוץ זה דווקא נראה כמו פציעה קלה יחסית. החתכים על פניה של המטופלת/אתר רשמי, Elsevier 2021

הרופאים שבדקו אותה הבחינו בשני חתכים קטנים על פניה של המטופלת - האחד מתחת לעינה השמאלית והשני על אפה. אולם צילום רנטגן שערכו לה לא גילה ממצאים מיוחדים. אבל שבוע לאחר מכן, החלה האישה לחשוד שהפציעה שלה חמורה יותר מכפי שנראתה בתחילה.

"היא הבחינה פתאום שחתיכות מהצ'ופסטיקס ששימשו לתקיפתה חסרות", כתבו הרופאים מבית החולים הואליאן צו צ'י בטייוואן, שתיעדו את המקרה והביאו אותו לפרסום. היא אמרה לרופאים שכשהיא הביטה מקרוב במראה, היה נדמה לה שהיא רואה משהו אפור תקוע בתוך האף שלה.

רופא שבדק את פנים האף שלה אכן הבחין בשתי פיסות של הצ'ופסטיק שהיו תקועות במאוזן וחדרו מצד אחד של מחיצת האף שלה לצד השני. הרופאים ערכו לאישה בדיקת CT שהראתה שאכן יש שני כפיסים בתוך הסינוסים שלה, ואחד מהם נעוץ עמוק יותר מהשני.

חתיכות של צ'ופסטיקס שהוצאו מאפה של אישה בטייוואן בעקבות ריב אלים עם אחותה. Elsevier 2021, אתר רשמי
פיסות הצ'ופסטיקס שהוצאו מהסינוסים של המטופלת/אתר רשמי, Elsevier 2021

הרופאים ניגשו להליך הוצאת הכפיסים באותה דרך שבה הם נכנסו לסינוסים מלכתחילה - פיסות הצ'ופסטיק היו נעוצות בסינוס האטמואידי שממוקם בין הזווית הפנימית של העין וגשר האף. בתום הניתוח הם שלפו משם שתי פיסות באורך של 3.5 ו-5 סנטימטרים. על פי הדיווחים, האישה לא סבלה מסיבוכים כלשהם לאחר הוצאת הגופים הזרים מאפה.

בסיכום המקרה כתבו הרופאים כי חשוב שרופאים בחדרי מיון יהיו מודעים לכך שעצמים זרים שחודרים לתוך הגולגולת באופן דומה למקרה זה "עלולים להתבטא בחתכים קטנים בלבד וללא סימפטומים נלווים". הם הדגישו כי במקרה של חשד לחדירת גוף זר לאזור האף, חשוב לבצע בדיקה של האוזניים, האף והגרון וכן, לבצע סריקת CT כדי לזהות זאת מוקדם ככל האפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully