וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה בני משפחה נדבקו בנגיף הקורונה בארוחה משותפת

ארוחה משפחתית מסורתית בהונג קונג הובילה להידבקותם של כמחצית מהמשתתפים בנגיף הקטלני. ההידבקות התבצעה ככל הנראה דרך רסיסי רוק שעברו במנות המשותפות ובצ'ופסטיקס. גורמי הבריאות בעיר ממליצים להימנע ככל הניתן מפעילויות משותפות

צילום: רויטרס

בווידיאו: המאבק בהתפשטות הקורונה - אמצעים להבטחת אספקת מזון

השבוע דיווחו גורמי הבריאות בהונג קונג על 10 מקרים חדשים של נגיף הקורונה בעיר, כאשר תשעה מהם הם בני אותה משפחה. על פי הדיווח ב-South China Morning Post, תשעת קרובי המשפחה השתתפו באירוע משפחתי שכלל 19 אנשים באזור Kwun Tong בהונג קונג. שניים מהמשתתפים עשו את דרכם למפגש המשפחתי מסין. כפי שדווח בעיתון, כל המשתתפים באירוע נראו במצב בריאותי טוב, למעט אולי תסמינים קלים מאוד של דלקת בדרכי הנשימה.

המפגש המשפחתי כלל ארוחת הוט פוט מסורתית - מאכל סיני פופולרי של ציר שמתבשל בקדרה במרכז השולחן ומסביב מונחים מרכיבים שונים (בהם חתיכות בשר, ירקות, פטריות, כיסוני וון טון, כופתאות ופירות ים), שאותם טובלים הסועדים בקדירה ומבשלים בציר. כלומר, כולם חולקים את אותן הצלחות. ולאור העובדה שהנגיף מתפשט באמצעות טיפות רוק, קל לדמיין כיצד הצ'ופסטיקס (מקלות אכילה) מסוכנים לסועדים אפילו יותר מאשר מרכיבי הארוחה עצמם.

עוד בוואלה!

15 שניות ליד אישה חולה, זה מה שגרם לגבר להידבק בנגיף הקורונה

לכתבה המלאה

כמה ימים לאחר הארוחה המשותפת החלו כמה מהאנשים שהשתתפו בה להראות סימני מחלה ברורים יותר, ועד יום ראשון האחרון נבדקו גבר בן 22 במשפחה וסבתו, ושניהם נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה. במהרה אובחנו גם שבעה אורחים אחרים בארוחת הערב, ביניהם הוריו של החולה המקורי, שתיים מדודותיו ושלושה בני דודים. אחד משני המשתתפים שהגיעו לארוחה מסין אובחן גם הוא כחולה עם שובו לסין.

מקבץ החולים המשפחתי הזה מדגיש עד כמה מדבק הנגיף, וכמה מאתגרת המשימה של רשויות הבריאות הסיניות להתמודד עם מעקב ובקרה של התפרצות המחלה. "אנו עומדים בפני קשיים גדולים בבידוד המקרים החשודים ובאיתור אנשים שהיו בקשר הדוק עם החולים המאובחנים," אמרה ל-South China Morning Post ד"ר צ'ואנג שוק-קוואן, ראש המחלקה למחלות מדבקות במרכז להגנת הבריאות.

כאשר זוהה לראשונה נגיף הקורונה נראה היה שכל מי שנדבק בו שהה בשוק פירות ים בעיר הוואן בסין שהתקיים באוויר הפתוח, אך במהרה התברר שהנגיף ניתן להעברה בין בני אדם ומתפשט במהירות. המחקר המוקדם קבע כי בדומה לרוב הנגיפים שגורמים למחלות בדרכי הנשימה, ההידבקות בווירוס, שעדיין מכונה רשמית 2019-nCoV, נעשית באמצעות רסיסי רוק שמועברים בשיעול או עיטוש. מחקרים עדכניים יותר כבר מצביעים על כך שהווירוס ניתן להעברה גם באמצעות שתן וצואה.

כולם עלולים להיות מדבקים

לדברי ד"ר צ'ואנג, מדאיגות במיוחד העדויות שמצביעות על כך שגם אנשים שאינם סובלים מתסמינים, או שהם בעלי תסמינים מתונים מאוד, יכולים להעביר את הזיהום. "אם אנשים אלה הדביקו רבים אחרים, אין לנו הרבה מה לעשות כדי לעצור את ההתפשטות".

עם 42 מקרים בסך הכל בהונג קונג, כולל תשעת חברי המשפחה, נראה שההתפשטות של הנגיף מתרחבת. העצה של ד"ר צ'ואנג לתושבים היא להימנע ככל הניתן מפעילויות משותפות, כולל ארוחות מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully