וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 שניות ליד אישה חולה, זה מה שגרם לגבר להידבק בנגיף הקורונה

המקרה שאושר על ידי הרשויות הסיניות התפרסם בסוף השבוע ועורר לא מעט בהלה. הגבר הסיני בן ה-56 ששמו לא פורסם נדבק בנגיף כשעמד ליד אישה חולה בתור בשוק. במקביל, המספרים של קורבנות הקורונה עקפו את אלה של נגיף ה-SARS

צילום: רויטרס

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, והבוקר פורסם כי מספר מקרי המוות מהנגיף החדש עומד על 814 קורבנות, מה שאומר שהוא עקף את מספר הקורבנות מנגיף הסארס ב-2003, שעמד על 774 בני אדם ביותר מ-20 מדינות. ובעוד שהמספרים עולים, כך גם משתחררים יותר ויותר סיפורים על הנדבקים. במקרה אחד שפורסם על ידי נציבות הבריאות של מחוז ג'יאנגביי (Jiangbei) תואר כיצד גבר סיני נדבק בנגיף הקטלני רק כי עמד 15 שניות בתור בשוק ליד אישה שהייתה נגועה.

הגבר הלא-מזוהה בן ה-56, המכונה רק 'חולה 5, עמד קרוב ל'חולה 2" - נשאית בת 61 שנדבקה מהזיהום דמוי ה-SARS הקטלני. הרשות המקומית בה הגבר חי חשפה כי אף אחד מהמטופלים לא לבש מסכת פנים כדי להגן על עצמו. גורמים רשמיים אישרו כי האיש נדבק בנגיף - שהדביק למעלה מ-37,000 איש ברחבי העולם - לאחר המפגש הקצר שלו עם האישה הנגועה בשוק שואנג-דונגפנג ב-23 בינואר. על פי הרשויות שהתחקו אחר צעדיו של הגבר שבועיים אחורה, הוא עמד לצד האישה הנגועה בשעה 7:47 בבוקר. לא ברור כיצד גורמים רשמיים יודעים שהוא עמד לידה רק 15 שניות.

הרופאים טוענים כי לא היה לחולה מגע עם בעלי חיים ולא קשר עם נשאים מאושרים אחרים של הנגיף. לאחר המפגש עם האישה הנגועה, הוא ביקר בשני סופרמרקטים נוספים ולבסוף במסעדה לפני שאובחן ב-4 בפברואר. גורמי הבריאות בג'יאנגביי אמרו כי 19 אנשים שהיו בקשר הדוק עם החולים - בין 18 הנשאים שאותרו בעיר נינגבו - הושמו בהסגר.

מה התסמינים?

בדומה למחלות נגיפיות אחרות, גם הנגיף הסיני מתחיל כמחלת חום לא ספציפית. לעתים הזיהום הזה גורם לנזלת או להתעטשויות. בהמשך, לאחר מספר ימי חום, יכול להופיע שיעול יבש, ורק בהמשך חלה החמרה נשימתית.

המטופלים שאושפזו בגלל קורונה הגיעו בעיקר בשל קוצר נשימה חמור, וכרבע מתוכם נחשבים במצב קשה. במקרים חמורים, המחלה עלולה להוביל לדלקת ריאות קשה, לתסמונת נשימתית חמורה, לאי ספיקת כליות ואף למוות.

איך מונעים הדבקה?

רוב החולים הראשונים בקורונה עבדו או ביקרו בשוק בעלי חיים ופירות ים בווהאן, והנגיף עבר מבעלי החיים לאדם. כעת ההעברה היא מאדם לאדם, באופן דומה להדבקה בשפעת - דרך שיעול, התעטשות או מגע. קיים חשש שהווירוס עלול לעבור גם במגע לא ישיר, זאת אומרת שאם אדם חולה נגע בחפץ והשאיר עליו את חיידקיו, אדם בריא שייגע באותו החפץ יידבק גם הוא.

הדבקה ברוב הנגיפים יכולים להימנע באמצעות יישום אמצעי היגיינה פשוטים. כיסוי הפה בזמן התעטשות, שטיפת ידיים, הימנעות מהכנסת ידיים לא שטופות לפה, כל אלה נמצאו כשיטות יעילות במניעה של העברת זיהומים. באופן דומה, רצוי להימנע ממגע בעיניים ובאף בכל מקום אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully