וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלונן על קשיי נשימה, וגילה מטבע שהיה תקוע באף במשך 50 שנה

22.12.2020 / 0:01

אדם ברוסיה התלונן שהוא לא יכול לנשום דרך הנחיר הימני, ורק לאחר צילום התגלה מטבע שתקע שם כשהיה ילד ושכח ממנו. בתום ניתוח המטבע הוצא מהנחיר

הרופאים נדהמו: בן 70 תקע מזלג באיבר מינו/עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

מטבע הוסר מאפו של גבר אחרי שהיה תקוע שם במשך יותר מחצי מאה. הגבר הרוסי שהיום הוא בן 59, היה רק בן שש כשתקע את המטבע בנחיר הימני שלו. הוא היה מבוהל וחשש לספר לאמו הקשוחה, ולאחר מכן שכח מזה, כך דווח בתקשורת המקומית.

הגבר הצליח לחיות כך במשך 50 שנה, כשהוא לא מושפע על ידי החסימה, עד שלאחרונה הוא החל להתלונן שהוא לא מסוגל לנשום בכלל דרך הנחיר הימני שלו. הוא הלך לבית חולים, שם עבר צילום רנטגן שחשף את המטבע שנותר תקוע בתוך תעלת האף שלו.

ככה נראה הניתוח

שליפת מטבע מאפו של אדם. מחלקת הבריאות במוסקבה, אתר רשמי
כך הצליחו לשלוף אותו/אתר רשמי, מחלקת הבריאות במוסקבה

הרופאים קבעו שסביב המטבע נוצרו ריינוליטים, אבנים בתעלת האף, שגרמו לקושי בנשימה. הם ביצעו בו ניתוח אנדוסקופי תחת הרדמה חלקית, והסירו את האבנים ואת המטבע - אחרי 53 שנה. המטבע היה של קופייקה אחת - מסוג שכבר לא קיים ברוסיה מאז נפילת ברית המועצות בשנת 1991, והוא היה כה שחוק עד שהסימן של הפטיש והמגל שיו חקוקים עליו כבר לא נראו. למרות זאת הוא החחליט לקחת איתו הביתה את המטבע - למזכרת.

מטבע שנתקע באפו של אדם ברוסיה. מחלקת הבריאות במוסקבה, אתר רשמי
המטבע שנשלף/אתר רשמי, מחלקת הבריאות במוסקבה

האוטוריינוליסטית המומחית אלנה נפריקיינה שביצעה את הניתוח אמרה לתקשורת המקומית: "ניתחנו אותו ביום שישי, והוא שוחרר ביום שני, יש לו שחרור מלא בתעלת האף והוא נושם מצוין".

  • עוד באותו נושא:
  • מטבע
  • אף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully