וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 דברים שאסור לעשות אחרי שנשרפתם בשמש

עודכן לאחרונה: 18.6.2021 / 6:55

העור אדום, כואב ושורף ואתם מתים לעשות משהו שיקל עליכם, אבל יש כמה טעויות שאתם חייבים להימנע מהן אם נשרפתם בשמש. אלה הכללים שכל אחת ואחד חייבים להכיר בקיץ

זה יקרה לכולנו לפחות פעם אחת הקיץ (אם לא קרה כבר) ויש מי שיחוו את זה גם כמה וכמה פעמים - כוויות שמש. כמובן שהכי חשוב זה להיות חכמים בשמש ולנקוט בכל אמצעי הזהירות וההגנה כדי למנוע את החוויה הלא נעימה הזאת ואת הנזק הפוטנציאלי וארוך הטווח שהיא טומנת בחובה עבור הבריאות שלנו. אבל אם זה כבר קרה לכם, הנה כמה דברים שחשוב שתימנעו מהם, כדי לא להחמיר את המצב ולזרז את ההחלמה של העור.

1. אל תלבשו בגדים צמודים
אחרי שהוא נכווה מהשמש, העור שלכם חייב לנשום. ולכן בגדים צמודים הם הדבר האחרון שאתם צריכים ללבוש משום שהם עלולים להחריף את התהליך הדלקתי שהחל בעור. "הגוף מגיב לטראומה על ידי הזרמה של דם אל העור שמסייעת בהחלמה. זה מה שגורם לאדמומיות, החום ולדלקת המקומית", הסבירה ד"ר שירין אידריס, רופאת עור, בשיחה עם האתר The Healthy. לבישת בגדים צמודים ולא מאווררים עלולה להחמיר את הנפיחות ואת השלפוחיות שיופיעו על העור בשלבי ההחלמה השונים.

גיף אישה משתזפת בשמש ונשרפת. Giphy
תנסו להימנע מלהגיע למצב הזה. גיף של אישה נשרפת בשמש/Giphy

2. אל תמרחו תכשירים שמכילים וזלין
יכול מאוד להיות שתרצו למרוח את העור הבוער שלכם במשהו שיצנן, ילחח וירגיע אותו. חשוב לשים לב שהתכשיר שתמרחו לא יכיל וזלין, שאחת התכונות שלו היא שהוא לוכד חום. חומרים נוספים שכדאי להימנע מהם הם בנזוקאין ולידוקאין (שמצויים במשחות מאלחשות למיניהן), שעשויים לגרות את העור. מה כן כדאי למרוח? קרמים או תחליבים שמכילים אלוורה, שידוע בסגולותיו המרגיעות ומעודדות ההחלמה.

3. אל תתאפרו
נשרפתן בפנים ואתן רוצות להסתיר את המבוכה האדמומית במייקאפ או קונסילר? ממש לא רעיון טוב. כוויות שמש מחלימות טוב ומהר יותר כשנותנים לעור לנשום. מריחת כיסויים קוסמטיים בעזרת כל מיני ספוגיות או מברשות לא סטריליות רק תגדיל את הסיכון לזיהום או תגובה אלרגית והתוצאה תיראה גרוע יותר משהייתה מלכתחילה. פשוט קבלו את העובדה שהפנים יהיו אדומות למשך כמה ימים, ותלמדו מזה לקח לעתיד - תמיד למרוח קרם הגנה ולהישמר מהשמש.

כמה דברים שחשוב לדעת על תכשירי הגנה/זווית - סוכנות למדע וסביבה

4. אל תמשכו את הקילופים
כן, אנחנו יודעות שהפיתוי בלתי נסבל. בכל זאת, תשלטו בעצמכם. התקלפות העור היא חלק מתהליך ההחלמה, ולמעשה היא מסמנת על סופו. לכן, ממש לא כדאי שדווקא עכשיו תתחילו להתערב ולקלקל. תנו לקילופי העור ליפול מכם בטבעיות מבלי לעזור להם או למשוך אותם. מה אתם כן יכולים לעשות? למרוח קרם לחות ולוודא שהעור מקבל הרבה נוזלים (גם בשתייה). ליחוח העור ישפר את המראה של הקילופים מבלי לפגוע בתהליך ההחלמה וזה גם ירגיש לכם נעים יותר.

עור מתקלף לאחר כוויות שמש. ShutterStock
לא לקלף! עור מתקלף לאחר כווית שמש/ShutterStock

5. אל תפוצצו שלפוחיות
אם כווית השמש שלכם רצינית, ייתכן שכעבור מספר שעות יתחילו להופיע על פני העור שלפוחיות מלאות בנוזל. לשלפוחיות הללו יש תפקיד מאוד חשוב בהגנה על העור הפצוע והרחקת מזהמים ממנו. אז בשום פנים ואופן לא לפוצץ אותן, קפיש?

6. אל תחששו להעזר בתרופות נוגדות דלקת
דלקת היא התגובה הטבעית של הגוף לכוויות שמש, אבל אתם יכולים להקל עליה - למעשה, כדאי לכם לעשות את זה. רוב האנשים לא יודעים את זה וסבורים שאין קשר בין תרופות כמו איבופרופן ובין כוויות שמש, אבל אם תקחו כדור נוגד דלקת כזה סמוך להופעת הסימנים של כווית השמש הם עשויים להפחית את הדלקתיות והכאב שיופיעו בעקבות החשיפה המוגזמת לקרני השמש. לכוויות שמש לרוב לוקח 4-6 שעות להתפת לאחר החשיפה לשמש, אם תחכו יותר מזה - ייתכן שזה כבר לא יועיל.

7. אל תמרחו מוצרים שמכילים אלכוהול או חומצות
יש לא מעט תכשירי טיפוח שמכילים אלכוהול (לעתים הוא מופיע בשמות שונים). אלכוהול ידוע בכך שהוא מסיר מהעור את השמנים הטבעיים שלו, ואלה דווקא מאוד נחוצים לו עכשיו כדי להחלים. גם קרמים או מוצרי טיפוח לפנים שמכילים חומצות גליקוליות, סליציליות או רטינואידים אסורים לשימוש עם כוויות שמש. לאחר שהעור שלכם יחלים לחלוטין, המתינו עוד 3 ימים ורק אז חזרו להשתמש בתכשירים שמכילים את החומרים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully