יש לכם יום עמוס? זה מה שאתם צריכים לעשות בבוקר

    עומדים בפני יום עמוס בטירוף? אם תעשו את הדברים האלה על הבוקר, זה יעזור לכם לא רק לשרוד אותו אלא אפילו לצלוח אותו כמו גדולים בלי לאבד אנרגיה

    מערכת וואלה! בריאות

    לקום בבוקר זה לרוב לא תענוג גדול עבור אף אחד, אבל לקום ליום עמוס זה מאתגר עוד יותר. הידיעה שנוחתת עליכם עם פקיחת העיניים שלפניכם יום ארוך, מתיש, חשוב או מלחיץ במיוחד יכולה להרתיע ולהעיק על כל היום עוד לפני שהתחיל.

    בפעם הבאה שאתם מתעוררים ליום קשוח של עבודה, פגישות, לימודים או גם וגם (וגם) נסו ליישם את הטיפים האלה כדי להבטיח שתהיה לכם אנרגיה ומוטיבציה לא רק לשרוד את היום, אלא לצלוח אותו כמו אלופים.

    עוד בוואלה!

    המשקה הזה אחלה. אבל זה תלוי מתי אתם שותים אותו

    לכתבה המלאה

    1. פתחו את התריסים

    פתחו את התריסים והסיטו את הווילונות ברגע שאתם מתעוררים ותנו לאור השמש לשטוף את החדר. אור שמש בהיר יאותת לשעון הצירקדי (השעון הביולוגי) שלכם שכעת בוקר וזה יגרום לכם להרגיש ערניים ודרוכים יותר לקראת היום שבפתח.

    אל תסתפקו ברשימת מטלות - סווגו אותן לפי השיטה הזאת. גיף של רשימת משימות (צילום: Giphy)

    2. הכינו רשימת משימות

    צרו רשימת מטלות: רשמו את המשימות והמטלות שחשוב לכם להשלים היום, סדרו אותן על פי סדר עדיפויות וסווגו אותן לפי האופי שלהן: האם יש להן תזמון קריטי, האם הן בעלות חשיבות מיוחדת או פשוט משהו שנעים לכם לעשות. אפשרות נוספת לסיווג המשימות היא על פי 4 הקטגוריות הללו: ביצוע - משימות שיש להשלים באותו יום, דחייה - משימות שניתן לדחות ליום אחר ועמוס פחות, האצלה - משימות שניתן להיעזר באחרים כדי להשלים, וביטול - משימות שניתן לוותר עליהן.

    3. תכננו את היום לפי הטיפוס שלכם

    אם אתם טיפוסי בוקר, שנוטים ללכת לישון ולהתעורר מוקדם ולהיות פרודוקטיביים במחצית הראשונה של היום, תכננו את סדר היום שלכם כך שהמשימות המאתגרות והקשות ביותר יהיו בשעות השיא שלכם. את המשימות הפשוטות והיומיומיות השאירו לסוף היום, שבו כבר תתחילו להרגיש שחוקים.

    לעומת זאת, אם אתם פרפרי לילה שנוטים להישאר ערים עד מאוחר ובהתאם גם מתקשים לקום מוקדם ולתפקד טוב בבוקר, התחילו את היום שלכם עם משימות לא מורכבות שלא דורשות הרבה מחשבה והשאירו את האתגרים לחלק השני של היום, שבו תהיו ערניים ופוריים יותר.

    הכניסו אוויר בספירה של 4, הוציאו אותו בספירה של 6. גיף תרגילי נשימה (צילום: Giphy)

    4. האטו את הנשימה שלכם לפני שאתם מתחילים לעבוד

    לפני שאתם פותחים את המחשב או את הסמארטפון ומתחילים לעבור על מיילים, או כל דבר אחר שאתם עושים בתחילת יום העבודה שלכם - קחו רגע לתרגילי נשימה. נסו להגיע ל-6 או פחות נשימות בדקה. זה יפעיל את מערכת העצבים הפארא-סימפתטית שלכם, שתגרום לכם להרגיש רגועים יותר ובשליטה. כדי להגיע לקצב נשימה איטי, נסו לשאוף אוויר בספירה של 4, ולנשוף אותו החוצה בספירה של 6.

    5. הפסקת בוקר

    הטיפ הבא עשוי להישמע לכם כמו בזבוז זמן במחשבה ראשונה, אבל תנו לו צ'אנס. מתישהו במהלך שעות הבוקר המאוחרות (ולפני הצהריים) קחו הפוגה, צאו מהמשרד ותעשו סיבוב קצר ברגל מסביב לבלוק. זה יכול לספק זריקת ערנות למוח שלכם, והפעילות הגופנית תעזור לכם להעלות את רמת האנרגיה ולשמור עליה לאורך היום.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully