וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגל השני של הקורונה בהודו הביא איתו סיבוך חדש ומפחיד

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 7:06

בהודו, שמתמודדת עם גל קשה של קורונה, מדווחים על ריבוי מקרים של זיהום פטרייתי שגורם לחולים לאבד את עיניהם ובחלק מהמקרים גם למוות. מאיפה הגיעה הפטרייה המסוכנת הזאת?

בווידאו: 20 מיליון נדבקים בקורונה בהודו/צילום: רויטרס

הודו, שמתמודדת כבר מספר חודשים עם גל נוראי של מגיפת הקורונה שגובה קורבנות על ימין ועל שמאל, ממש לא זקוקה לעוד חדשות רעות, אבל זה בדיוק מה שהיא קיבלה. זיהום פטרייתי נדיר (בדרך כלל) החל להופיע בשכיחות גבוהה בקרב מחלימי קורונה במדינה.

הזיהום הפטרייתי, ששמו הרשמי הוא מוקורמיקוסיס (mucormycosis) נגרם על ידי חשיפה לפטרייה בשם מוקור, פטרייה נפוצה שרבים נחשפים אליה מבלי לפתח מחלה או תגובה שלילית כלשהי. אולם, בהודו החלו להבחין שחולי קורונה, במיוחד כאלה עם סוכרת ברקע, החלו להראות תסמינים חמורים כמו: עיוורון, אובדן עיניים ואפילו עצמות לסת, לאחר שנדבקו.

"מדובר בפטרייה שיש לה קשר הדוק לסוכרת", אמר ראש צוות המשימה להתמודדות עם משבר הקורונה בהודו ד"ר ו.ק פול, בריאיון לניו יורק טיימס. הוא הוסיף כי נדיר למדי למצוא את הזיהום הפטרייתי הזה אצל חולה ללא סוכרת - מצב רפואי שעשרה אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בהודו מאובחנת איתו. חלק מהרופאים בהודו סבורים שלהופעת הזיהום הפטרייתי יש קשר גם לטיפול בסטרואידים שניתן לחולי COVID 19 כדי למתן את התגובה החזקה של המערכת החיסונית שלהם.

עובדי רפואה מפנים את גופותו של אדם שמת מקורונה בהודו 4 במאי 2021. AP
אנשים מתעוורים, מאבדים עיניים ואף מתים. פינוי גופה של קורבן קורונה בניו דלהי, מאי 2021/AP

"סוכרת מחלישה את ההגנה החיסונית של הגוף, קורונה מחריפה אותה. ואז סטרואידים שאמורים לעזור לגוף להילחם בנגיף הקורונה שופכים עוד דלק למדורה הזאת", תיאר את התופעה אחד ממנתחי העיניים בהודו. לדבריו, הוא ראה 40 חולים עם מוקורמיקוסיס רק בחודש אפריל. רבע מהם איבדו עין - צעד מניעתי שנועד למנוע מהזיהום להתפשט אל המוח.

אבל איבוד עין זה אפילו לא הדבר הכי גרוע שיכול לקרות כתוצאה מהפטרייה הזאת. באחד מבתי החולים במומבאי דיווחו על 24 מקרים של הזיהום הפטרייתי בחודשיים האחרונים, פי 4 משכיחות המקרים הממוצעת שהכירו עד כה. 11 מהם איבדו עין, 6 מתו. רובם פיתחו את הזיהום כשבועיים לאחר שהחלימו מקורונה.

הטיפול יקר מדי

הטיפול במוקורמיקוסיס הוא באמצעות תרופה אנטי-פטרייתית שעלותה היא 50 דולרים ליום, וצריכה להילקח במשך 8 שבועות. עלות שעבור רבים מתושבי הודו העניים היא בלתי אפשרית וגם על מערכת הבריאות הנאנקת תחת עולו של משבר הקורונה הקשה מדובר במשא כבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully