וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהמתים מקורונה סבלו גם ממחלת הרקע הזו

מחלות רקע מעלות מאוד את הסיכון לסיבוכי קורונה ואת זה כבר כולם יודעים, אולם מחקר חדש ומקיף בדק מהן בדיוק ההשלכות של אחת מהמחלות האלה על אנשים שנדבקו בנגיף. התוצאות שלו מדאיגות

בסרטון: כל מה שחשוב לדעת על טרום סוכרת/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

שליש מהחולים שמתו מקורונה היו חולים בסוכרת, כך עולה ממחקר חדש ומקיף שפורסם בכתב העת Lancet. מחקרים קודמים כבר הוכיחו כי לסוכרתיים יש סיכון מוגבר לפתח תחלואה קשה יותר וסיבוכים חמורים של Covid-19, והם גם נמצאים בסיכון גבוה יותר לתמותה. אולם, זה המחקר הראשון שמראה עד כמה הם יותר בסיכון, וגם מעריך את ההשפעה הבלתי תלויה של סוכרת סוג 1 וסוג 2 בנפרד. "כל סוגי הסוכרת קשורים באופן עצמאי לסיכון מוגבר משמעותי למוות בבית חולים כאשר סיבת האשפוז היא קורונה", קבעו החוקרים.

המחקר נערך באנגליה בין החודשים מרץ למאי ובחן 23,698 חולים שאושפזו בבתי חולים עם קורונה ומתו במהלך התקופה הזו. שליש מהחולים חלו בסוכרת גם כן, כאשר 31.4 אחוזים היו עם סוכרת סוג 2 וכ-1.5 אחוזים עם סוכרת סוג 1. יש לציין כי מדובר במחקר הגדול ביותר בנושא, המכסה כמעט את כל אוכלוסיית אנגליה, והוא המחקר הראשון שחקר את הסיכונים היחסיים והמוחלטים למוות בבית חולים עם קורונה לפי סוג סוכרת.

החוקרים השתמשו בנתונים מבסיס הנתונים של בקרת הסוכרת הלאומית והוציאו מידע ממערכת ההודעות למטופלים עם קורונה, שרושמת את כל מקרי המוות שאירעו בבתי החולים הקשורים לתחלואה בקורונה. כחלק מהניתוח, החוקרים ערכו התאמות של הממצאים שלהם לגורמים שעשויים להשפיע על התוצאות, כמו גיל, מין ומצבי בריאות קיימים.

לאחר בחינת כל הנתונים החוקרים מצאו כי בהשוואה לאנשים ללא סוכרת, אנשים עם סוכרת מסוג 1 היו בסיכון גבוה פי 3.5 למות בבית החולים כתוצאה מקורונה, אנשים עם סוכרת סוג 2 היו בסיכון של פי 2.03 למות בבית החולים במהלך אשפוז בגין קורונה.

בדיקת סוכרת לילדה. ShutterStock
חשוב מאוד לשמור את רמות הסוכר מאוזנות. בדיקת סוכר/ShutterStock

"מחקר זה מדגיש את הסיכון הגבוה למוות מקורונה בחולי סוכרת", אומר ד"ר רועי אלדור, מנהל היחידה לסוכרת במכון לאנדוקרינולוגיה, מטבוליזם ויתר לחץ דם במרכז הרפואי סוראסקי תל אביב, "לפיכך, עלינו לנסות להפחית את הסיכון של חולי סוכרת לחשיפה והידבקות בנגיף, שילוב של טיפול רפואי מרחוק אידיאלי במיוחד במצבים כאלה. באמצעות כלים לניטור סוכר מרחוק וטכנולוגיות חדשות אפשר להפחית את החשיפה האפשרית להדבקה בנגיף".

ד"ר אלדור הוסיף כי מנתונים שנאספו בקופת חולים לאומית ופורסמו בשבוע שעבר בעיתון המדעי DMRR נמצא כי חולי סוכרת לא מאוזנים היו בסיכון מוגבר לאשפוז בשל מחלת הקורונה. "לכן, אנו ממליצים לחולי סוכרת לנסות להקפיד על איזון הסוכר במיוחד בתקופה זו, ובמידת האפשר להיעזר בטכנולוגיות החדשות של טיפול ביתי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully