וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1 מכל 10 חולי קורונה עם סוכרת מת אחרי שבוע

מחלות הרקע של החולים בקורונה ממשיכות להיות במרכזם של מחקרים ברחבי העולם, והפעם על הפרק - סוכרת. במחקר חדש נמצא כי ההשפעה של הסוכרת על חולי קורונה היא דרמטית במיוחד

עריכה: שאול אדם

אם יש מושג שיזכר הרבה אחרי שהקורונה תיעלם מהחיים שלנו הוא מחלות רקע. מספר לא מבוטל של מחקרים מהעת האחרונה עסקו במחלות הרקע כגורם למחלה קשה ותמותה מוגברת מ-COVID-19. בין מחלות הרקע נמנות סוכרת, סרטן, לחץ דם גבוה ועוד.

כעת, מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים צרפתים, מצא כי אחד מכל 10 חולי נגיף קורונה הסובלים מסוכרת מת במהלך שבעת הימים הראשונים לאשפוז, ואחד מכל חמישה נזקק למכונת הנשמה.

במחקר שפורסם בכתב העת Diabetologia Thursday, בדקו החוקרים יותר מ-1,300 חולי סוכרת שנדבקו בקורונה ב-53 בתי חולים בצרפת בין ה-10 ל-31 במרץ. רובם - 89 אחוזים - חלו בסוכרת מסוג 2, שלושה אחוזים חלו בסוכרת מסוג 1, ולשאר היו צורות אחרות של המחלה. רוב המטופלים היו גברים והגיל הממוצע של כל החולים במחקר היה 70.

החוקרים מצאו כי ביום השביעי של המחקר, 29 אחוזים מהמטופלים חוברו למכונת הנשמה או מתו. החוקרים אמרו כי 1 מכל 5 חולים חוברו למכונת הנשמה ואחד מכל 10 מתו, ורק 18 אחוזים השתחררו מבית החולים.

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020. ראובן קסטרו
מחלקת הקורונה בבית החולים השרון/ראובן קסטרו

החוקרים סיכמו כי חולים עם סיבוכים סוכרתיים היו בסיכון של יותר מפי שניים למות בתוך שבוע. הם מצאו כי חולים בני 75 ומעלה היו בסיכון גבוה פי 14 למות מאשר חולים מתחת לגיל 55, וחולים בני 65 עד 74 היו בסיכון גבוה פי שלושה למות בהשוואה לאלה מתחת לגיל 55. החוקרים הוסיפו כי הממצאים הראו כי גם אנשים שסובלים מדום נשימה בשינה וקוצר נשימה נמצאים בסיכון של פי שלושה למות ביום השביעי לאשפוז.

החוקרים אמרו כי הם לא מצאו קשר עצמאי בין מקרים חמורים של מחלת ה-COVID-19 לגיל, מין, בקרת גלוקוז לאורך זמן, סיבוכים כרוניים, לחץ דם גבוה או תרופות לא שכיחות. עם זאת, עודף משקל, הנמדד במדד מסת הגוף (BMI), היה גורם חשוב. "רק BMI נקשר באופן עצמאי לתוצאה הראשונית", כתבו המחברים.

"השמנה הופכת לגורם סיכון עיקרי למחלה קשה הן בקרב אנשים עם סוכרת וגם כאלה שאינם חולים במחלה, אמר ד"ר רוברט אקל, נשיא הרפואה והמדע באיגוד האמריקני לסוכרת, שלא היה מעורב במחקר. "המשתנים האחרים הם גיל והיותו של חולה גבר. אני חושב ששני הדברים האלה אושרו לאחרונה וחזרו שוב ושוב במחקרים אחרים. אז בעצם, להיות גבר מעל גיל 70 עם סוכרת ולהיות בעודף משקל הם הגורמים המשפיעים בעיקר על התוצאה", אמר אקל.

אף אחד במחקר שנמצא מתחת לגיל 65 עם סוכרת מסוג 1 לא מת, אך המחברים ציינו כי רק 39 חולים במחקר סבלו מסוכרת מסוג 1. אקל ציין כי מחקר זה לבדו אינו בהכרח מראה כי אנשים עם סוכרת סוג 2 נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות ב-COVID-19. "יכול להיות שהם כן. פשוט אין לנו את המידע הזה כדי לענות בבירור על השאלה הזו," אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully