וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: שני שליש מהחולים הקשים בקורונה סובלים מהשמנת יתר

לאט לאט נחשפים עוד גורמים שמעלים את הסיכון לסבול ממחלה קשה בעקבות הידבקות בנגיף. מחקר שנערך באנגליה גילה כי קרוב לשני שליש מהחולים שהגיעו לטיפול נמרץ בעקבות הנגיף סובלים מהשמנת יתר

צילום: יואב איתיאל, עריכה: שאול אדם

כמעט כולנו יכולים למנות את גורמי הסיכון לחלות בקורונה, ביניהם גיל מבוגר - מעל 60 ומחלות רקע. כעת, מערכת הבריאות הציבורית באנגליה חושפת גורם נוסף, וטוענת כי כמעט שני שליש מהחולים שנפגעו קשה מנגיף הקורונה סובלים מהשמנת יתר.

מרכז הביקורת והמחקר הלאומי לטיפול נמרץ באנגליה ניתח את כל הכניסות ליחידות טיפול נמרץ במדינה בשבוע שעבר. המסמך סיפק הצצה ראשונה לעומק על חולים שנזקקו לטיפול מסביב לשעון, וחיזק את המידע הקיים על הנגיף.

ממצאיו של הדוח הראו כי 63 אחוזים מהחולים שנמצאים בטיפול נמרץ בבתי חולים בבריטניה בגלל נגיף הקורונה סובלים מעודף משקל והשמנת יתר. בעוד שהגיל הממוצע של אנשים הסובלים מהתסמינים החמורים ביותר של נגיף קורונה הוא 64, 37 אחוזים הם מתחת לגיל 60, מה שמראה שלא רק קשישים נמצאים בסיכון. הדוח מצא גם כי מרבית החולים בנגיף הקורונה הנמצאים בטיפול נמרץ היו גברים, 71 אחוז מכל המקרים, מה שתואם את המידע שמגיע מאיטליה וסין.

טיפול בחולי קורונה בסרמונה, איטליה, 19 במרץ 2020. רויטרס
37 אחוזים מהחולים מתחת לגיל 60. טיפול בחולי קורונה באיטליה/רויטרס

מחקרי עבר הראו כי אנשים הסובלים מהשמנת יתר נוטים לסבול יותר מסיבוכים בריאותיים רציניים או למות מדלקות, כמו שפעת. הרופאים הסבירו כי מערכות החיסון של אנשים הסובלים מהשמנת יתר עובדות קשה יותר בניסיון להגן ולתקן את הנזק שנגרם לתאים מהדלקתיות, מה שאומר שלמערכת ההגנה של הגוף נותרים מעט משאבים להגנה מפני זיהומים חדשים כמו COVID-19.

אנשים שסובלים מהשמנת יתר ועודף משקל נוטים גם להתבסס על תזונה עם מעט מאוד סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון - השומרים על מערכת החיסון בריאה - כמו פירות וירקות. בנוסף, משקל עודף מקשה על הסרעפת והריאות לשאוף חמצן. גורמים אלה עשויים להסביר מדוע ריאותיהם של אנשים שמנים נוטות להידרדר מהר יותר בהשוואה לאנשים בריאים, כאשר הם נדבקים בנגיף הקורונה וחולים במחלת ה-COVID-19.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully